Το Dacia Duster είναι ένα από τα best sellers SUV στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, λόγω και των οικονομικών του τιμών. Πιο ψηλά σε ζήτηση βρίσκονται τα μοντέλα με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 hp LPG και το πετρελαίου 1.5 Blue dCi 115 hp. Κοινό στοιχείο τους αποτελεί το χαμηλό κόστος σε καύσιμο (με το LPG στην πρώτη περίπτωση), όμως από εκεί και πέρα υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους σε επιδόσεις και κυρίως σε τιμές.
Χαμηλότερη τιμή το Duster LPG κατά 3.170 ευρώ
Συγκρίνοντας τις αρχικές εκδόσεις εξοπλισμού Expression, βλέπουμε ότι το Duster LPG είναι φθηνότερο κατά 3.170 ευρώ και ξεκινά από 22.580 ευρώ έναντι 25.750 ευρώ το diesel. Ο βασικός εξοπλισμός είναι αρκετά ικανοποιητικό και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους • οθόνη 8 ιντσών • αισθητήρα φωτός • προβολείς ομίχλης • αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • air condition • 4 ηλεκτρικά παράθυρα • ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέπτες • δερμάτινη επένδυση τιμονιού/λεβιέ ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Ευρύχωρο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές
Οι άνετοι χώροι του εσωτερικού αποτελούν ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του Dacia Duster. Μπροστά προσφέρει πολύ άπλα, όπως και πίσω, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και πλάτος για να μετακινηθούν μέχρι τρία ενήλικα άτομα χωρίς δυσκολία. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 478 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα της πόρτας και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Το εσωτερικό του Duster παρουσιάζει απλότητα στον σχεδιασμό μέσα από τις ευθείες γραμμές, πολύ καλή εργονομία και ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής των σκληρών πλαστικών με τη στιβαρή συναρμογή.
Άνεση στο δρόμο και πολύ καλή σταθερότητα
Ανεξάρτητα τον κινητήρα, το Dacia Duster διακρίνεται στο δρόμο και για την προσφερόμενη άνεση από τις αναρτήσεις του. Αυτές διαθέτουν ιδανική ρύθμιση για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, μιας και το μικρομεσαίο SUV περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Με το πολύ ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι υπό γωνία, το Duster εμφανίζει λογικές κλίσεις, πάντα ελεγχόμενα και με την υποστροφή να έρχεται προοδευτικά όταν πιεστεί αρκετά. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει ξεκούραστα και πατάει με σιγουριά, ενώ οι επιβάτες αισθάνονται άνετα γιατί κάθονται ψηλά και τα παράθυρα είναι μεγάλα. Η απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών βοηθά και στο να κινηθεί το Duster άνετα σε κακοτράχαλο χωματόδρομο. Τετρακίνητο Duster είναι μόνο το ντίζελ, σε τιμές που ξεκινούν από 27.510 ευρώ στη βασική έκδοση Essential (από 29.370 η Expression).
Γρηγορότερο το diesel και οικονομικότερο το LPG
Ο 1.5 Blue dCi κινητήρας της Renault με την ισχύ των 115 ίππων και τη ροπή των 260 Nm ταιριάζει κατάλληλα στο Dacia Duster, γιατί εξασφαλίζει ένα ιδανικό συνδυασμό σβέλτων επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Το εν λόγω μοτέρ εντυπωσιάζει με τη μικρή ποσότητα κραδασμών που παράγει, ενώ κρατά με χαρακτηριστική άνεση τα 130 χλμ./ώρα, έχοντας το στροφόμετρο στην περιοχή των 2.200 σ.α.λ. Οι επιταχύνσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει είναι σβέλτες, με την πραγματική κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ.
Από την άλλη πλευρά, ο κινητήρας 1.0 TCe LPG κοστίζει λιγότερα λεφτά σε καύσιμο με την επιλογή του υγραερίου. Το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το ιδανικής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, δεν θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών, όπως για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ. Ελαφρώς περισσότερη σπιρτάδα έχει με τη χρήση του LPG (αντί με τη βενζίνη), όμως η διαφορά στο τράβηγμα και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας με τη βενζίνη είναι ανεπαίσθητα.
Ο diesel με τα περισσότερα άλογα και ροπή έχει προβάδισμα έναντι του LPG (και πολύ περισσότερο από τη βενζίνη) σε επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Επίσης οι ποσότητες του καυσίμου που καταναλώνει είναι λιγότερες, όμως το υγραέριο είναι πολύ φθηνότερο στα πρατήρια, που σημαίνει ότι με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων (βλ. παρακάτω) στοιχίζει λιγότερο με το LPG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | 1.0 TCe LPG | 1.5 Blue dCi |
Καύσιμο | Βενζίνη/LPG | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.461 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400 (Β) 100/4.600 (LPG) | 115/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200 (B) 170/2.000 (LPG) | 260/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,1 (B) 13,8 (LPG) | 10,2 |
80-120 χλμ./ώρα (4η/5η) | 11,3/15,2 (Β) 10,7/12,9 (LPG) | 8,7/11,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 166 (Β) 168 (LPG) | 183 |
Βάρος (κιλά) | 1.258 | 1.326 |
Κατανάλωση – κόστη | ||
Κατανάλωση δοκιμής (λτ./100 χλμ.) | 7,8 (Β) 9,6 (LPG) | 5,9 |
Κόστος στα 1.000 χλμ.* | 148€ (Β) 88€ (LPG) | 107 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 142 (Β) 126 (LPG) | 126 |
Τέλη κυκλοφορίας | 99,4 € | 80,64 € |
*Τιμές βενζίνης 1,898€/λτ., diesel 1,808€/λτ. και LPG 0,914€/λτ.