Η μεγαλύτερη κούραση κατά την οδήγηση στους δρόμους των πόλεων προέρχεται από τις αλλεπάλληλες αλλαγές των ταχυτήτων και το «πάτα – άσε» στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αν αυτό έχει σκληρύνει από τη χρήση, τότε το πόδι κουράζεται γρήγορα, χώρια που μπορεί μακροπρόθεσμα να προκληθούν παθήσεις στο γόνατο. Οπότε, τι καλύτερο από ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για πιο ξεκούραστη οδήγηση. Επιλογές υπάρχουν πάρα πολλές, μεταξύ των οποίων εστιάσαμε στα μοντέλα που πωλούνται στις πιο χαμηλές τιμές από τις κατηγορίες των μίνι, μικρών χάτσμπακ, B-SUV και C-SUV.
Hyundai i10
Το καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται στη χαμηλότερη τιμή με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι το ανανεωμένο Hyundai i10 1.0 63 PS AMT FL MY25 Style στις 17.390 ευρώ. Παρότι μίνι και οικονομικό, διαθέτει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, 6 αερόσακους, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες και air condition. Το Hyundai i10 διακρίνεται και για το πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό με τους άνετους χώρους και για τους πιο ψηλούς και το αρκετό (για μίνι μοντέλο) πορτ μπαγκάζ των 252 λίτρων.
Η αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου γίνεται αντιληπτή και στο δρόμο, όπου το i10 περνά με πολύ ποιοτικό και στιβαρό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Σχετικά με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1.0 λτ. απόδοσης 63 ίππων και 93 Nm, συνδυάζεται με ένα απλής τεχνολογίας αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο (AMT) των 5 ταχυτήτων. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πιο ομαλό τρόπο όταν ο οδηγός πατάει ήπια το πεντάλ του γκαζιού, συν του ότι υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω ή κάτω. Η εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. με CO2 111 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), ενώ το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 18,4 δλ.
MG3 Hybrid+
Κορυφαίο value for money προσφέρει το νέο φουλ υβριδικό supermini MG3 Hybrid+, αφού με τιμή που ξεκινά από τις 19.950 ευρώ και συνδυαστική απόδοση 195 ίππων δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία. Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Excite ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας – μεγάλης σκάλας φώτων, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, πλοήγηση, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Το πλήρως εξοπλισμένο MG3 Hybrid+ διακρίνεται και για την εργονομία στο εσωτερικό του, το οποίο παράλληλα καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών και σε χώρους. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων είναι λίγο πιο μεγάλο από άλλων φουλ υβριδικών supermini.
Σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του MG3 Hybrid+ αποτελεί το εξελιγμένο υβριδικό σύνολο. Συνδυάζει ένα δυνατό ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm που κινεί με ευκολία το αμάξι αμιγώς ηλεκτρικά, αντλώντας ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh. Ο βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson των 1.5 λτ. με τους 102 ίππους και 128 Nm αναλαμβάνει να αναπληρώσει την ισχύ σε υψηλότερες ταχύτητες και να φορτίσει την μπαταρία. Το MG3 Hybrid+ επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ., καταναλώνει σε μεικτή χρήση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Στα χαρίσματα του MG3 Hybrid+ ανήκει και η άριστη άνεση που εξασφαλίζουν οι αναρτήσεις του, αφού «καταπίνουν» τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων.
Kia Stonic
Στα πολύ δημοφιλή μικρά SUV, το μοντέλο που προσφέρεται με turbo βενζινοκινητήρα και σύγχρονο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων στα λιγότερα χρήματα, είναι το αναβαθμισμένο Kia Stonic MY25. Στην έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT GL Inmotion εκκινεί από τις 22.440 ευρώ, περιλαμβάνοντας και 5 χρόνια δωρεάν service. Εξοπλίζεται με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, πλοήγηση, το σύστημα τηλεματικής Kia Connect, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, air condition κ.α. Το Stonic με τον σπορτίφ σχεδιασμό εξωτερικά και το πολύ καλής εργονομίας εσωτερικό του, παρέχει καλούς χώρους για να χωρέσουν τέσσερα άτομα χωρίς πρόβλημα με τις αποσκευές τους (352 λτ. πορτ μπαγκάζ).
Πολύ ταιριαστός στο Kia Stonic είναι ο συνδυασμός του 1.000άρη turbo κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT, γιατί εξασφαλίζει ζωηρές επιδόσεις με λογικές απαιτήσεις σε βενζίνη και ραφιναρισμένη λειτουργία. Το μηχανικό σύνολο με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής επιταχύνει το Stonic στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Τα ανεβο-κατεβάσματα των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, ενώ το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport διαμορφώνει ανάλογα τις στροφές που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων, την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού. Πρόσθετα δίνεται στον οδηγό και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω.
Renault Arkana
Τo Arkana διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με mild hybrid τεχνολογία, στην εκπληκτική τιμή των 26.680 ευρώ. Ποσό που αφορά την έκδοση 1.3 TCe 140 hp EDC7 MHEV evolution και είναι το χαμηλότερο της αγοράς για μικρομεσαίο SUV με τύπου κουπέ αμάξωμα που αγγίζει τα 4,6 μέτρα μήκους. Παράλληλα ενσωματώνει όλο το σύγχρονο «πακέτο» εξοπλισμού, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control με Stop&Go, οθόνη αφής 7 ιντσών, πλοήγηση, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες φωτός & βροχής, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάρτα Renault Handsfree, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.
Εδώ και λίγο καιρό έχει λανσαριστεί το ανανεωμένο Arkana με τις αλλαγές στο μοντέρνου σχεδιασμού αμάξωμα και στο εσωτερικό. Σε αυτό τα μαλακά υλικά, η προσοχή στο φινίρισμα και στη συναρμογή, οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων συνθέτουν μια πληρότητα σε όλα τα επίπεδα. Άνετο είναι το Arkana και στο δρόμο, ενώ παρά τον αρκετό του όγκο και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ., παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευθύβολο και ανταποκρίνεται στην πιο γρήγορη οδήγηση στις στροφές. Πρόσθετα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα αποδοτικό 4κύλινδρο turbo 12V mild hybrid μηχανικό σύνολο 1.3 λτ., ισχύος 140 PS και 260 Nm. Με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο EDC7 (και με paddles πίσω από το τιμόνι) εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., μεικτή κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. (83 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).