Οι καλοκαιρινές διακοπές και δη αυτές που αφορούν νησί, επιβάλλουν τη συνοδεία του κατάλληλου αυτοκινήτου. Ενός συνόλου που θα συνδυάζει χώρους, άνεση, ευελιξία, χαμηλή κατανάλωση και επαρκή ισχύ, ώστε να μεταφέρει μια οικογένεια ή μια παρέα και τα μπαγκάζια της. Ιδανική επιλογή για τέτοιες εξορμήσεις -και όχι μόνο- αποτελεί το νέο Dacia Sandero Stepway, όπως διαπιστώσαμε και ευχαριστηθήκαμε, κατά την εξόρμησή μας στο υπέροχο νησί της Πάρου, αλλά και στην Αντίπαρο.
Η τρίτη γενιά του ρουμανικού crossover έχει λανσαριστεί πρόσφατα στην Ελλάδα, αποτελώντας μια από τις πιο φρέσκιες παρουσίες των δρόμων. Η ολοκληρωτικά αναβαθμισμένη εμφάνιση, με στοιχεία έμπνευσης ακόμα και από Lamborghini Urus (τα γραφικά των LED εμπρός-πίσω), είναι το πρώτο πράγμα που κερδίζει τις εντυπώσεις, ειδικά στο πιο περιπετειώδες Stepway με τα πλαστικά προστατευτικά γύρω – γύρω. Παρότι δεν είναι ιδιαίτερα μεγαλύτερο σε μήκος από το προγενέστερο (10 χλστ. η αύξηση μεταξύ των Stepway, στα 4.099 χλστ.) ή μεταξόνιο (2.604 χλστ., +15 χλστ.), οι γραμμές του νέου Sandero και το αυξημένο κατά 115 χλστ. πλάτος (1.848 χλστ.) του χαρίζουν πολύ πιο μυώδες παράστημα. Καθόλου τυχαία πως οι ερωτήσεις για αυτό άρχισαν να πέφτουν με το «καλημέρα» στην κυριολεξία, κατά την πολύ πρωινή αναχώρησή μας από το λιμάνι της Ραφήνας.
Η «απόβαση» στην Πάρο δεν διέφερε, καθώς τα βλέμματα ντόπιων και τουριστών έλκονταν από το μικρό Dacia. Κάτι που σαφώς συνιστά παράσημο για το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας. Κι αυτό παρά τα έξυπνα σχεδιασμένα πλαστικά καλύμματα των τροχών που μοιάζουν με ζάντες και κρύβουν τις 16άρες σιδερένιες. Πού να είχε και τις προαιρετικές 17άρες αλουμινίου, δηλαδή. Πέρα από την απήχηση στο φιλοθεάμον κοινό, ο οδηγός εκτιμά κατευθείαν την ευκολία οδήγησης. Η κίνηση στον λιμένα και μέχρι την έξοδο από τη Χώρα αντιμετωπίζεται με μαλακά πεντάλ και ελαφρύ τιμόνι, τα οποία ωστόσο δεν στερούνται αίσθησης. Το κούμπωμα του 6τάχυτου χειροκίνητου εμφανίζεται γνώριμο, από το αντίστοιχο Duster, και δεν σε προβληματίζει με τη σαφήνεια ή τις διαδρομές του.
Το αυτό ισχύει για τους χώρους. Χάρις κυρίως στο μεγαλύτερο πλάτος, μέχρι 5 άτομα μπορούν να βολευτούν στην ολοκαίνουργια καμπίνα του Sandero, όπου δεσπόζουν οι ραφές στα καθίσματα και οι αεραγωγοί του εξαερισμού, στο χρώμα του χαλκού. Η ποιότητα των υλικών και ο διάκοσμος εμφανίζονται τουλάχιστον μια κλάση πάνω από του απερχόμενου μοντέλου, με την ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη αφής των 8 ιντσών να συνδράμει στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης. Κανένα απολύτως παράπονο δεν υπάρχει και με τις αποσκευές, χάρη στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Η πλατφόρμα CMF (ίδια με αυτή των Renault Clio και Captur) έχει βελτιώσει εντυπωσιακά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Stepway. Η άνεση εξακολουθεί να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, αλλά πλέον οι τάσεις πλεύσεις απουσιάζουν και οι κλίσεις στις στροφές έρχονται σε αξιοσημείωτα μικρότερο βαθμό. Το τιμόνι έχει την τάση να βαραίνει απότομα υπό πίεση και το πεντάλ των φρένων θέλει λίγο πιο έντονο πάτημα, αλλά σε γενικές γραμμές το Sandero ακολουθεί αγόγγυστα τη «σερπαντίνα» του παριανού οδικού δικτύου, δίχως μάλιστα να επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις στην ποιότητα της ασφάλτου. Ιδανικό και για χωματόδρομους, όπως σε αυτούς που κινηθήκαμε, δίχως να ταλαιπωρηθούμε, τόσο στην Πάρο, όσο και στην Αντίπαρο, την οποία και επισκεφθήκαμε με το Sandero Stepway. Σε περίπτωση που είστε λάτρεις των θαλάσσιων σπορ, οι καλαίσθητες και ρυθμιζόμενες (μπαίνουν και εγκάρσια) ράγες οροφής προσφέρουν έναν εξαιρετικό τρόπο μεταφοράς για σανίδες surf, κανό καγιάκ και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Τα 170 χλστ. απόστασης από το έδαφος και το 205άρι πέλμα των ελαστικών επιτρέπουν την κάθοδο στην άμμο, αφού ελέγξουμε το βάθος.
Κάτι που θα γίνει και εξαιρετικά οικονομικά, χάρις στον «δισυπόστατο» 1.000άρη τρικύλινδρο τούρμπο. Λειτουργώντας τόσο με LPG όσο και με βενζίνη, ο 1.0 TCe εγγυάται δυνατό τράβηγμα από τις 1.600 σ.α.λ., χαμηλά επίπεδα θορύβου και ακόμα χαμηλότερα κατανάλωσης. Με 100 ίππους στο LPG και 91 στη βενζίνη, στοιχειώδη προσοχή να επιδεικνύεις με το γκάζι μπορείς να εμφανίσεις ενδείξεις μέσης κατανάλωσης ακόμα και κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ. στο trip! Περαιτέρω οικονομία προσφέρει η αυτονομία, που χάρις στο διπλό καύσιμο δύναται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα και να επιστρέψεις από τον προορισμό σου, έχοντας «κάβα» αρκετό καύσιμο. Εμείς, έπειτα από 3 ημέρες στο νησί του τροβαδούρου της αγάπης (Πάριου) και καθημερινές μετακινήσεις με τον κλιματισμό μονίμως στο «on», επιστρέψαμε με μισό ντεπόζιτο βενζίνης. Ουσιαστικά, το Dacia κατανάλωσε ως επί το πλείστον υγραέριο.
Το νέο Sandero Stepway ξεκινά από τις 14.380 ευρώ για τον 1.0 TCe των 90 ίππων, ενώ μόλις 400 ευρώ παραπάνω τιμάται η σίγουρα πιο συμφέρουσα και προτεινόμενη έκδοση με το LPG και τα 100 άλογα. Το «δικό μας» Style ξεκινά από τις 14.880 ευρώ και δεν του λείπει τίποτα.