Η άνοιξη έχει ξεκινήσει ημερολογιακά εδώ και λίγες μέρες και ήδη έχει αρχίσει να ανθίζει ολόκληρη η φύση και να γεμίζει η ατμόσφαιρα με γύρη, να ανεβαίνει η θερμοκρασία και ο ήλιος θα γίνεται μέρα με τη μέρα όλο και πιο καυτός. Πριν λοιπόν μας… κάψει ο Μάρτης αλλά και οι επόμενοι μήνες της άνοιξης και του καλοκαιριού, καλό είναι να κάνουμε μια προετοιμασία στο αυτοκίνητό μας, γιατί όπως σοφά λέει ο λαός μας «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».
Αλλαγή του φίλτρου air condition
Κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, γιατί σε αυτό συσσωρεύονται μεγάλες ποσότητες σκόνης, γύρης, καπνού και άλλων σωματιδίων, καθώς και καυσαέρια που είναι επιβλαβή για την υγεία. Ειδικά την άνοιξη επιβάλλεται η αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, έτσι ώστε να παρέχεται στους επιβάτες πιο καθαρός αέρας, πόσο μάλλον για εκείνους που έχουν αλλεργίες από την γύρη και αναπνευστικά προβλήματα.
Το κόστος ενός φίλτρου καμπίνας κυμαίνεται γύρω στα 10 ευρώ (προτιμήστε τα ενεργού άνθρακα) και η τοποθέτησή του είναι μια εύκολη διαδικασία. Στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων το φίλτρο καμπίνας βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Για να το αντικαταστήσετε αφαιρείτε το ντουλαπάκι από τα σημεία στήριξής του και αμέσως φαίνεται η μαύρη θήκη που βρίσκεται το φίλτρο. Αυτό συνήθως συγκρατείται με κλιπς, τα οποία ανοίγουν εύκολα για να αφαιρεθεί το φίλτρο –με προσοχή.
Δείτε ακόμα: Πως αλλάζει το φίλτρο καμπίνας σε Ιαπωνικά – Κορεατικά αυτοκίνητα
Έλεγχος του air condition
Για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως μια ζεστή ανοιξιάτικη μέρα και διαπιστώσετε ότι το air condition δεν βγάζει κρύο αέρα, καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο από τώρα. Βέβαια όπως -συνήθως- αναφέρεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή καλό είναι το air condition να τίθεται σε λειτουργία ανά τακτά διαστήματα (και το χειμώνα) προκειμένου να λιπαίνονται οι σωληνώσεις. Αν λοιπόν το air condition δεν αποδίδει όπως πρέπει και απλά ο αέρας που βγάζει στην χαμηλότερη σκάλα είναι απλά δροσερός, τότε χρειάζεται φρέον και έλεγχος των σωληνώσεων για πιθανή διαρροή. Το κόστος ελέγχου του air condition κυμαίνεται περίπου γύρω στα 30 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Τι φταίει όταν δεν λειτουργεί το air condition του αυτοκινήτου;
Τοποθέτηση καλυμμάτων στα καθίσματα
Τα καλύμματα στα καθίσματα είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να προστατευτούν οι εργοστασιακές επενδύσεις του αυτοκινήτου από τον ιδρώτα, τη γύρη και την σκόνη που συσσωρεύονται και κατακάθονται σε αυτά. Καλό είναι να προτιμήσετε βαμβακερά καλύμματα που είναι πιο δροσερά και απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα. Το κόστος ενός σετ καλυμμάτων για όλο το σαλόνι ξεκινά περίπου από τα 40 ευρώ, ενώ με τα μισά χρήματα υπάρχουν και τα «πλατοκαθίσματα» για τα εμπρός καθίσματα, τα οποία έχουν το πλεονέκτημα ότι τοποθετούνται και αφαιρούνται εύκολα για να πλυθούν, αλλά καλύπτουν μόνο την μπροστινή επιφάνεια των καθισμάτων.
Έρευνα για αντιηλιακές μεμβράνες
Τώρα είναι μια καλή περίοδος για να ξεκινήσετε να κάνετε έρευνα τιμών για τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών προτού πιάσουν οι πολλές ζέστες. Στην αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι, αποχρώσεις, ποιότητες, τιμές κ.ο.κ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία η τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών επιτρέπεται στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός έχει καθοριστεί στο 70%, ενώ εκεί μπορούν να τοποθετούνται εφόσον υπάρχει σχετικό «Πόρισμα Εξέτασης» από Δ.ΙΕ.
Ενυδάτωση των πλαστικών και τσιμουχών
Με το κρύο οι τσιμούχες που υπάρχουν στις πόρτες χάνουν την ελαστικότητά τους και σκληραίνουν. Έτσι αν δεν ενυδατωθούν με απλή βαζελίνη ή με ειδικό ενυδατικό σπρέι θα ξεραθούν με την ζέστη και θα αρχίσουν να κόβονται και να κάνουν ρωγμές. Καλό είναι δύο φορές το χρόνο να λιπαίνονται, όχι μόνο οι τσιμούχες αλλά και τα πλαστικά χωρίς χρώμα που υπάρχουν στο αμάξωμα (π.χ. οι προστατευτικές λωρίδες στους προφυλακτήρες και στις πόρτες και η σχάρα στην βάση του εμπρός παρμπρίζ).
Πλύσιμο θόλων και κάτω τμήματος αμαξώματος
Με τις βροχές συσσωρεύονται στους θόλους, στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος του αμαξώματος λάσπες και κάθε ειδών ακαθαρσίες, οι οποίες αφαιρούνται μόνο με τη βοήθεια πλυστικού μηχανήματος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο έχει κινηθεί σε χιονισμένους δρόμους όπου έχει γίνει χρήση αλατιού τότε επιβάλλεται το πλύσιμο στο δάπεδό του, αφού το αλάτι προκαλεί οξείδωση.
Δείτε ακόμα: Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα
Γυάλισμα αμαξώματος
Για να διατηρηθεί λαμπερό το χρώμα του αμαξώματος πρέπει κάθε 6 μήνες να γίνεται γυάλισμα, μία φορά πριν το καλοκαίρι και μετά πριν τον χειμώνα. Οι γυαλιστικές κρέμες που υπάρχουν στα είδη αυτοκινήτου προσφέρουν αποτελεσματική προστασία στο χρώμα από τις καυτές και υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου και το ζωντανεύουν αποτρέποντας τη δημιουργία θαμπάδας.
Για να γυαλίσετε το αυτοκίνητο πρέπει πρώτα να έχει πλυθεί σωστά και να έχει στεγνώσει (πάντα σε σκιερό μέρος), ενώ το γυάλισμα πρέπει να γίνει με ειδικό βαμβάκι γυαλίσματος ή με μακό ύφασμα. Αφού γυαλίσετε τις μεταλλικές επιφάνειες θα δείτε μετά ότι το αμάξωμα αποκτά μια πολύ στιλπνή υφή. Για το κόστος της γυαλιστικής κρέμας (υπάρχουν για μεταλλικά και απλά χρώματα αλλά και για ξεθωριασμένα) υπολογίστε γύρω στα 10 ευρώ. Για καλύτερα αποτελέσματα όπου το αυτοκίνητο θα αποκτήσει την αρχική του λάμψη και θα αφαιρεθεί ακόμα και η όψη ιστού αράχνης από το χρώμα μπορείτε να απευθυνθείτε σε σχετικές εταιρείες.
Δείτε ακόμα: Τι είναι η ευθυγράμμιση και πότε χρειάζεται να γίνει;