Το Υπουργείο Μεταφορών και η ΟΣΥ παρουσίασαν με καμάρι τα 140 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά λεωφορεία, που ήρθαν από την Κίνα να κάνουν πιο καθαρούς τους δρόμους της Αθήνας. Μέχρι να τα δούμε όλα να κυκλοφορούν, ωστόσο, θα περάσει καιρός. Γύρω στους 2,5-3 μήνες συγκεκριμένα, καθώς 2 στα 3 EV αστικά παραμένουν καθηλωμένα στο αμαξοστάσιο λόγω έλλειψης φορτιστών!
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 10 προσωρινές παροχές να εξυπηρετούν τις ανάγκες των λεωφορείων, αρκώντας για τη φόρτιση μόνο των 46 Yutong εκ των 140. Συνεπώς τα υπόλοιπα 96 δεν μπορούν να πάνε πουθενά, με το χρονοδιάγραμμα να τοποθετεί την ενεργοποίησή τους προς τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτέμβρη. Οι προσωρινοί αυτοί φορτιστές έχουν μέγιστη υποστηρικτική δυνατότητα 100 οχημάτων, στην οποία αναμένεται να φτάσουν σταδιακά. Κάτι που σημαίνει ότι αναγκαστικά, η πλήρης δρομολόγηση όλων των λεωφορείων απαιτεί την τοποθέτηση επιπλέον φορτιστών.
Σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, το πρόγραμμα προβλέπει την εγκατάσταση συνολικά 70 παροχών σε 4 διαφορετικά αμαξοστάσια. Ακριβώς επειδή αφορά πολλαπλές τοποθεσίες, οι αρμόδιοι ρίχνουν την ευθύνη των καθυστερήσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες (βλέπε διαγωνισμό για τον προμηθευτή). Στη Θεσσαλονίκη, αντίθετα, το ζήτημα περιστρέφεται μόνο από ένα αμαξοστάσιο (αυτό της Σταυρούπολης), οπότε η κατάσταση κινείται με σαφώς μεγαλύτερες ταχύτητες. Η συμπρωτεύουσα αναμένεται να δει τα δικά της 110 ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους σε 35-40 ημέρες, τουτέστιν περίπου 1,5 μήνα νωρίτερα από την Αθήνα. Αυτή τη στιγμή πάντως, και εκεί μόλις 17 κάνουν δρομολόγια αναμένοντας την εγκατάσταση 55 φορτιστών, προκειμένου να μπουν σε φουλ ρυθμούς.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι πέραν της βασικής σύμβασης που υπεγράφη στις αρχές Απριλίου, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΣΥ μόλις πριν από μια εβδομάδα αποφάσισε ομόφωνα την άσκηση του προβλεπόμενου δικαιώματος προαίρεσης σε ποσοστό 15% του φυσικού αντικειμένου και αξίας 1.035.388 ευρώ πλέον ΦΠΑ, στη σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση δικτύου αγωγών για τη φόρτιση των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων στα αμαξοστάσια Ρέντη, Αγίου Δημητρίου, Ρουφ και Πλατείας Αττικής. Παράλληλα φαίνεται πως δεν έχει ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των οδηγών που θα καθίσουν στο τιμόνι των EV οχημάτων, κάτι το οποίο ωστόσο δεν προβληματίζει ιδιαίτερα τους αρμοδίους δεδομένου πως η διαδικασία θα έχει τελειώσει μέχρι να αρχίσει την εκτέλεση δρομολογίων το σύνολο των λεωφορείων.