Μπορεί οι λάτρεις της βενζίνης και του diesel αντίστοιχα να μην θέλουν να το παραδεχτούν, όμως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό!
Οι εταιρείες ολοένα κι αυξάνουν τη διαθέσιμη γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους, τα οποία ξεχωρίζουν, τόσο με το φουτουριστικό σχεδιασμό τους, όσο και με την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνουν. Τεχνολογία που κάνει αρκετούς να πιστεύουν πως είναι δαπανηρή στη συντήρησή της. Όπως αποδεικνύουν όμως τα νούμερα, όλο αυτό είναι μια εσφαλμένη εντύπωση, αφού τα κόστη service των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν κάνουν την τσέπη να αιμορραγεί. Για να σας το κάνουμε πιο λιανά, πήραμε ως μέτρο σύγκρισης τα δύο νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW, τα ID.3 και ID.4, αναλύοντας σε βάθος 4ετίας τι κοστίζει το service τους.
Πριν προχωρήσουμε όμως στους στυγνούς αριθμούς, ας δούμε μερικά επιπλέον στοιχεία για τα δυο αυτά μοντέλα. Ξεκινώντας με το VW ID.3 αυτό προσφέρεται με τρεις εκδόσεις μπαταρίας των 45, 58 & 77 kWh. Η αρχική έκδοση Pure Performance με τη μπαταρία των 45 kWh, προσφέρει αυτονομία 350 χλμ., με τη δύναμη να αγγίζει τους 150 ίππους. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 160 χλμ./ώρα. Η τιμή ξεκινάει από τα 33.500 ευρώ, με τις δυνατότερες εκδόσεις με τις μεγαλύτερες μπαταρίες, Pro Performance και Pro S με τους 204 ίππους, να κοστίζουν από 37.500 ευρώ και 42.300 ευρώ αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση συνοδεύονται από πλούσιο εξοπλισμό ανέσεων, ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Πληθώρα επιλογών έχουν κι οι υποψήφιοι αγοραστές του VW ID.4 μιας και μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από δυο μπαταρίες (52 & 77 kWh) κι από τέσσερις εκδόσεις ισχύος. Η έκδοση Pure με τη μπαταρία των 52 kWh προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 345 χιλιόμετρα, με την ισχύ να είναι 149 ίπποι. Αυτή η έκδοση είναι πιο οικονομική αφού ξεκινάει από τα 37.200 ευρώ και ακολουθεί η δυνατότερη Pure Performance με τους 170 ίππους που κοστίζει από 39.000 ευρώ. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ., ενώ η έκδοση των 170 ίππων χρειάζεται για την ίδια διαδικασία 9 δλ.! Και στις δυο εκδόσεις η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 160 χλμ./ώρα! Η τιμή της έκδοσης Pro Performance με τους 204 ίππους, ξεκινάει από τα 45.700 ευρώ, με τις επιδόσεις να είναι ελαφρώς πιο σβέλτες αφού τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,5 δλ., με την τελική να παραμένει στα 160 χλμ./ώρα! Στην κορυφή είναι η έκδοση GTX, με τιμή εκκίνησης τα 53.000 ευρώ. Εδώ ο οδηγός απολαμβάνει 299 ίππους, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να είναι 6,2 δλ., με την τελική σε αυτή την περίπτωση να είναι 180 χλμ./ώρα.
Πόσο κάνει η συντήρησή τους όμως;
Αμφότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW έχουν ένα εξαιρετικά λογικό κόστος service, παρά την τεχνολογία που ενσωματώνουν. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους, η συντήρηση πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια και περιλαμβάνει μόνο τα παρακάτω:
- Επιθεωρήσεις για την γενική κατάσταση του αυτοκινήτου
- Aντικατάσταση φίλτρου σκόνης και γύρης
- Service υγρών φρένων
Το συνολικό κόστος για διάστημα 4ετίας ή για 60.000 χλμ., στη περίπτωση του VW ID.3 αγγίζει τα 410 ευρώ, ενώ για το ID.4 για το αντίστοιχο διάστημα ανέρχεται στα 430 ευρώ!