Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 4×4

To Duster αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει πετύχει και πρώτη θέση στην κατηγορία των SUV. Οι λόγοι που προσελκύουν τους αγοραστές είναι αρκετοί, μεταξύ αυτών και οι χαμηλότερες τιμές του έναντι του ανταγωνισμού. Στην αρχική έκδοση 1.0 TCe 100 hp LPG Expression κοστίζει από 22.580 ευρώ και είναι το οικονομικότερο μικρομεσαίο SUV. Το ίδιο ισχύει και για το δικίνητο ντίζελ 1.5 Blue dCi 115 hp Expression στις 25.750 ευρώ. Το τετρακίνητο ξεκινά από τις 27.510 ευρώ στην πιο βασική Essential με τα πολύ απαραίτητα στον εξοπλισμό του, ενώ το αρκετά πιο εξοπλισμένο Expression ανεβαίνει στις 30.470 ευρώ. Περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, cruise control, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, Hill Descent Control, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Και πάλι σε αυτή την τιμή είναι το φθηνότερο 4κίνητο ντίζελ μικρομεσαίο SUV της ελληνικής αγοράς.

Πιο μοντέρνο εξωτερικά

Το ανανεωμένο Duster, όπως και όλα τα μοντέλα της Dacia, ξεχωρίζουν αμέσως εξωτερικά από τη νέα μάσκα και σήματα. Μπροστά διακρίνεται το νέο λογότυπο «DC» στο κέντρο με τις λεπτές οριζόντιες γραμμές εκατέρωθεν, που εναρμονίζονται με τα δυναμικού σχεδιασμού φωτιστικά σώματα. Το «DC» συναντάται και στο κέντρο των ζαντών, ενώ πίσω κυριαρχεί το «DACIA» ολογράφως, σε γραμματοσειρά ανάλογη του μονογράμματος. Πολύ πιο διακριτικά είναι τα απλά αυτοκόλλητα με τα λογότυπα «DUSTER» και «4×4». Συνολικά το Duster παρουσιάζει ελκυστικό σχεδιασμό με μυώδη και εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, δείχνοντας πιο μεγάλο από τα 4.341 χιλιοστά που μετρά σε μήκος.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Μετά την ανανέωση που δέχτηκε το Dacia Duster, έγιναν κάποιες μικρές αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό του. Αυτές εστιάζονται στο νέο λογότυπο «DACIA» στο τιμόνι και τους παραλληλόγραμμους αεραγωγούς που ταιριάζουν με τις οριζόντιες γραμμές του ταμπλό και αντικατέστησαν τους στρογγυλούς. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η απλή και εύχρηστη οθόνη αφής των 8 ιντσών, χωρίς δεκάδες μενού – υπομενού και με τον οδηγό να ψάχνεται. Από πλευράς ποιότητας τα σκληρά πλαστικά με τη γεροδεμένη συναρμογή ικανοποιούν σε όψη και υφή στις φθηνότερες εκδόσεις, αλλά όχι στις πιο ακριβές των π.χ. 30.000 ευρώ.

Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες, αφού όλοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετή «άπλα» για το κεφάλι, τα πόδια και διαθέσιμο πλάτος. Το πορτμπαγκάζ είναι μικρότερο κατά 64 λίτρα από το δικίνητο, αλλά τα 414 λίτρα παραμένουν επαρκέστατα και πλήρως εκμεταλλεύσιμα λόγω του τετραγωνισμένου σχήματος. Τουλάχιστον κάτω από το δάπεδο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης, που μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη σε κάθε περίπτωση και ειδικά σε ένα κλατάρισμα εκτός δρόμου από πιθανό σκίσιμο ελαστικού. Εξαιρετική είναι και η πρακτικότητα, λόγω των πολλών και ιδιαίτερα χρήσιμων θηκών για μικροαντικείμενα μέσα από τις ιδιαίτερα χρήσιμες θήκες στην κονσόλα, πόρτες και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα.

Κλασική αξία ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας

Την εποχή του εξηλεκτρισμού των βενζινοκινητήρων, η Dacia παραμένει πιστή στον «αειθαλή», αξιόπιστο και με αναβαθμίσεις στο πέρασμα των ετών, 4κύλινδρο, 8βάλβιδο ντίζελ των 1.5 λτ. Το μηχανικό αυτό σύνολο αναφέρεται μεν ως «115 hp», αλλά στην πραγματικότητα έχει 114 ίππους, δηλαδή 1 λιγότερο συγκριτικά με το 2κίνητο 1.5 Blue dCi Duster. Συμπληρώνεται ιδανικά με την πλούσια ροπή των 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και επάρκεια ισχύος σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Σε αυτό συμβάλλει με τη σειρά του και το πολύ κοντής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο. Ειδικά οι 4 πρώτες σχέσεις είναι τόσο σφιχτά κλιμακωμένες μεταξύ τους, που ο οδηγός τις αλλάζει γρήγορα και μπορεί να ανεβαίνει ανηφόρες με 4η ταχύτητα, όταν σε άλλα αυτοκίνητα απαιτείται 2η ταχύτητα ή με το ζόρι 3η. Αυτό ευνοεί στην εκτός δρόμου κίνηση και γλιτώνει τον οδηγό από κατεβάσματα στις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχυτήτων στην πόλη. Τουλάχιστον η 6η είναι «ταξιδιάρικη», αφού στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.700 σ.α.λ.

Από πλευράς λειτουργίας το μοτέρ δεν ενοχλεί τους επιβάτες με «κροτάλισμα» και δονήσεις. Ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός μόνο σε γρήγορους ρυθμούς, μαζί με αεροδυναμικούς. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ο 1.5 Blue dCi είναι σβέλτες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και εν κινήσει, ενώ η κατανάλωση συγκρατείται χαμηλά. Μια μέση τιμή είναι τα 6,5 λτ./100 χλμ., όμως με λίγο πιο συνετό πάτημα του δεξιού πεντάλ και στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει πιο κάτω.

Άνετο σε κάθε τερέν και πολύ ικανό εκτός ασφάλτου

Το Duster 1.5 Blue dCi 4×4 θα το πάρει κανείς για να πηγαίνει και εκτός δρόμου, όπου το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με τις δυνατότητές του. Πέρα από την ύπαρξη της τετρακίνησης, διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας στα 2WD) και ελαστικά μεικτής χρήσης (M+S). Η ρύθμιση των αναρτήσεων με τις αυξημένες διαδρομές και η απόσταση από το έδαφος των 214 χιλιοστών, καθιστούν ιδανικό το Duster για την κίνηση και εντός ασφάλτου με τις μύριες λακκούβες και μπαλώματα. Θα λέγαμε ότι είναι η πλέον κατάλληλη για τους ελληνικούς δρόμους, αφού περνά τις όποιες ανωμαλίες χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες, αλλά και να φοβάται ο οδηγός μη τυχόν «πληγωθεί» το αυτοκίνητο.

Οι τεχνικοί της Dacia έχουν καταφέρει παράλληλα να περιορίσουν τις κλίσεις στις στροφές, όπου το Duster κρατάει πολύ καλά τη θέση του. Τα ελαστικά παρέχουν επαρκέστατη πρόσφυση, ενώ υπό πίεση το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστρά προοδευτικά και με την πίσω κίνηση να εμπλέκεται άμεσα (στην επιλογή Auto) όταν οι εμπρός τροχοί αρχίσουν να ολισθαίνουν. Το τιμόνι μεταφέρει τεχνητή αίσθηση, με το βάρος να αυξομειώνεται κομμάτι απότομα αναλόγως ταχύτητας, όντας παράλληλα και λίγο αργό. Βέβαια το Duster δεν φτιάχτηκε για γρήγορες ασφάλτινες αναβάσεις, αλλά για να πηγαίνει και σε κακοτράχαλες και δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές.

Το πρώτο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, είναι ο πολύ αποτελεσματικός τρόπος που οι αναρτήσεις φιλτράρουν φυτευτές πέτρες και κροκάλα. Περνάει «αέρα» από τέτοιες επιφάνειες, χωρίς οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται και να κάνουν… τραμπάλα στα (άνετα) καθίσματα. Το κοντό κιβώτιο βοηθάει πολύ από διαρκή κίνηση με 1η – 2η ταχύτητα, αφού κινείται εύκολα με 3η ή και 4η σε πιο γρήγορα κομμάτια. Σε αναρριχήσεις και προσπέλαση πιο δύσκολων σημείων, μπορεί να μη χρειαστεί καν το «κλείδωμα» (Lock) της τετρακίνησης. Βάζεις 1η (ή μένεις με 2α) και περνάς απροβλημάτιστα. Εξίσου εύκολη είναι και η κατάβαση με τη βοήθεια της κοντής 1ης ή και με την εμπλοκή του Hill Descent Control σε πολύ έντονες και γλιστερές κατωφέρειες. Χρήσιμο βοήθημα αποτελεί η επιλογή «Πληροφορίες για 4×4» στο σύστημα πολυμέσων με το αλτίμετρο, κλισίμετρο και πυξίδα.

(+) Εμφάνιση, άνεση ανάρτησης, χώροι, δυνατότητες και fun to drive χαρακτήρας εκτός δρόμου, κατανάλωση, ελαστικότητα κινητήρα
(-) Κοντή κλιμάκωση ταχυτήτων (για την άσφαλτο), ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
114/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
138
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88,32
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 9 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.341
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.682
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.676
Βάρος (κιλά)
1.415
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
414
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.510 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store