Νέο Ηybrid SUV «υπόδειγμα» τιμής και κατανάλωσης

Η υβριδική τεχνολογία έχει εξαπλωθεί σε μεγάλο βαθμό στην αυτοκινητοβιομηχανία και πλέον δε νοείται νέα μοντέλα να μην έχουν έστω και mild hybrid συστήματα. Χρυσή τομή αποτελούν τα full hybrid, γιατί δίνουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης χωρίς να απαιτείται φόρτιση σε πρίζα, ενώ ειδικά σε αστικές συνθήκες κίνησης μειώνουν πολύ τις απαιτήσεις σε καύσιμο. Προτάσεις αγοράς καινούργιων φουλ υβριδικών SUV από τη μικρομεσαία ή τη μεσαία κατηγορία σε τιμές που δεν είναι απλησίαστες είναι λίγες, μεταξύ των οποίων ένα νέο μοντέλο ξεχωρίζει και κάνει τη διαφορά.

Πρόκειται για το προσφάτως λανσαρισμένο Ford Kuga Hybrid, το οποίο κατατάσσεται στα D-SUV, όμως από πλευράς τιμής ανταγωνίζεται νέα C-SUV. Εφόσον στην εξίσωση προστεθούν το αμάξωμα των 4,6+ μέτρων, το full hybrid σύνολο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε η τιμή των 37.837 ευρώ είναι η χαμηλότερη της αγοράς με αυτές τις προδιαγραφές. Παράλληλα από την αρχική και πληρέστατη σε όλα τα επίπεδα έκδοση Titanium περιλαμβάνει τα εξής:

  • 6 αερόσακους
  • Αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση λωρίδας
  • Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων
  • Κάμερα 360 μοιρών
  • Αυτόματο σύστημα στάθμευσης
  • Οθόνη αφής 13 ιντσών με πλοήγηση
  • Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών
  • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες
  • Διζωνικό κλιματισμό
  • Ασύρματη φόρτιση κινητού
  • Συρόμενα πίσω καθίσματα
  • Keyless entry
  • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών

Μετά την ανανέωση που δέχτηκε το Ford Kuga, απέκτησε σαφώς πιο μεγάλο ενδιαφέρον αισθητικά, λόγω του πλήρως ανασχεδιασμένου μπροστινού του τμήματος. Αντίστοιχα στο εσωτερικό τη διαφορά κάνει αμέσως η μεγαλύτερη στάνταρ κεντρική οθόνη αφής 13,2 ιντσών (8 ιντσών πριν), συνοδεία ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Οι φυσικοί διακόπτες μειώθηκαν και άλλο, παρόλα αυτά το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου στη βάση της κονσόλας και τα χειριστήρια αφής του κλιματισμού στο κάτω μέρος της οθόνης βοηθούν τον οδηγό για δυο πολύ βασικές λειτουργίες χωρίς να ψάχνεται στα μενού και υπομενού. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα με τη χρήση παχιού μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, της στιβαρής συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος. Πολύ «large» είναι το νέο Ford Kuga και σε χώρους επιβατών. Στο πίσω τμήμα ο αέρας για τα πόδια περισσεύει, ενώ την πρακτικότητα ενισχύει το συρόμενο πίσω κάθισμα που μετακινείται σε μία διαδρομή 150 χλστ. Έτσι διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μεταξύ 395 – 553 λίτρα.

Ένας ακόμα καθοριστικός τομέας όπου το νέο Kuga FHEV εντυπωσιάζει και κάνει τον οδηγό του πιο χαρούμενο, είναι η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Σε αστική χρήση πέφτει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. και σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ., χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το φουλ υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 180 ίππων αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 2.5 λίτρων 152 ίππων, τον ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια των 125 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 1,1 kWh. Το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων (CVT) από την πλευρά του εξασφαλίζει ομαλότητα και χαμηλό θόρυβο, όπως και σβελτάδα σε επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.). Συν του ότι με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. γλιτώνει στο όριο την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Οι αρετές του νέου Ford Kuga FHEV συνεχίζονται και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, γιατί είναι ένα SUV ξεκούραστο, ασφαλές και πολύ σταθερό. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι τόσο καλά ταιριασμένα μεταξύ τους, που μεταδίδουν στον οδηγό μια συμπαγή αίσθηση, δίχως όμως να τον αφήνουν αποκομμένο από το δρόμο. Οι πολύ καλά σεταρισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν άνετες διαδρομές, ενώ παρά τον αυξημένο του όγκο και το βάρος των σχεδόν 1,7 τόνων (με οδηγό) στρίβει λες και είναι χαμηλότερο και ελαφρύτερο. Και όλα αυτά με ημιάκαμπτο πίσω άξονα (πολλαπλοί σύνδεσμοι μόνο στο AWD) και απολύτως νορμάλ διαστάσεων (έως μικρές) ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/65 στην έκδοση Titanium. Πρόσθετα ο οδηγός έχει τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery, όπου αναλόγως προσαρμόζεται η απόκριση του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού και η παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης.

Get it on Google Play Download on the App Store