Στην Πάρο με το νέο Jeep Avenger e-Hybrid

Η Ελλάδα ζει για τα καλοκαίρια της και δη για τα νησιά της. Με τόσα πανέμορφα μέρη πραγματικά δεν μπορείς να διαλέξεις προορισμό. Εμείς, πιστοί στο ετήσιο καλοκαιρινό μας ραντεβού, επιλέξαμε την πανέμορφη Πάρο, συντροφιά με το νέο και περιπετειώδες Jeep Avenger e-Hybrid. Η αναχώρηση έγινε από το λιμάνι της Ραφήνας με το Superexpress High Speed της Golden Star Ferries, με τη διάρκεια του ταξιδιού να είναι μόλις 3 ώρες και 10 λεπτά. Έτσι, φτάσαμε πολύ γρήγορα, άνετα, με ασφάλεια και ήρεμα παρά τα 6+ μποφόρ που επικρατούσαν εκείνη την ημέρα.

Μιλώντας για το νησί της Πάρου το πρώτο που έρχεται στο μυαλό στους μυημένους με τα «αέρινα» σπορ είναι η περιοχή της Πούντας όπου λειτουργούν κέντρα για kitesurf, θαλάσσια σπορ και παιχνίδια στην άφθονη άμμο. Σαν δραστήρια «παιδιά» λοιπόν και εμείς, δεν μπορούσαμε να μην πούμε στον πειρασμό και να απολαύσουμε το Jeep Avenger στην απέραντη χρυσαφένια παραλία όπου η παχιά άμμος δεν αποτέλεσε κανένα εμπόδιο. Με τα αποτελεσματικά προγράμματα Sand και Mud κινηθήκαμε με άνεση παρά το γεγονός ότι η κίνηση είναι μόνο μπροστά. Εξάλλου τα εν λόγω drive modes δεν αφήνουν τους τροχούς να σπινάρουν άσκοπα, αφού μεταφέρεται η δύναμη στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Μετά από αυτό, αναμένουμε με ακόμα μεγαλύτερη ανυπομονησία το επερχόμενο τετρακίνητο μοντέλο 4xe, για να γίνουμε ακόμα πιο τολμηροί.

Το Avenger το μάθαμε μέσα από την είσοδο της Jeep στην ηλεκτροκίνηση, ως το πρώτο EV στα χρονικά της αμερικανικής φίρμας. Έγινε και το πρώτο αυτοκίνητο στα χρονικά της Jeep που στέφθηκε πέρσι ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Αποτελεί την πιο κόμπακτ πρόταση στην γκάμα της Jeep (μήκος μόλις 4,08 μέτρα), ενώ πρόσφατα η γκάμα του εμπλουτίστηκε με σύγχρονη υβριδική τεχνολογία. Χρησιμοποιεί ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από 1.200άρη turbo κινητήρα βενζίνης με 100 PS και 205 Nm ροπής, ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 28 PS, που είναι ενσωματωμένος στο διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh. Η μπαταρία, σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που δεν ξεπερνά το 1 χλμ. με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα. Λόγω όμως του ότι συνεχώς αυτοφορτίζεται διανύονται πολλά περισσότερα χιλιόμετρα ειδικά σε ήπιους ρυθμούς. Η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger αμιγώς βενζίνης 1.2Τ 100 hp, ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον. Μιλώντας για κατανάλωση, αυτή βρέθηκε στην πράξη κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ., με τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα.

Η κίνηση μας στους παριανούς δρόμους ήταν ιδιαίτερα άνετη με την ανάρτηση να κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο με τη χαρακτηριστική ονομασία e-DCT6 -και τα στάνταρ paddles στο τιμόνι- συνεργάζεται αρμονικά με το «μικτό» σύστημα μετάδοσης κίνησης, προσφέροντας γρήγορες, ομαλές αλλά κυρίως «ξεκούραστες» αλλαγές. Ο 3κύλινδρος κινητήρας αποδεικνύεται στην πράξη πολύ ελαστικός, ενώ τραβάει από χαμηλά χωρίς να σε κουράζει, ακόμα και από το Normal mode. Τα διαθέσιμα 6 προγράμματα του Selec Terrain ανταποκρίνονται στον Jeep χαρακτήρα του οχήματος, διαθέτοντας λειτουργίες Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow καθώς και Hill Descent για απροβλημάτιστες καταβάσεις, σε τερέν με μεγάλη κλίση. Εφαρμογές που δεν συναντάς όχι μόνο σε άλλο B-SUV, αλλά ούτε στα περισσότερα μοντέλα του C-Segment. Πρόσθετα, τα 201 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος διευρύνουν το πεδίο κίνησης εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με τις μικρές γωνίες εισόδου, ράμπας και αναχώρησης των 20/35/20 μοιρών αντίστοιχα.

Οι επιβάτες του Jeep Avenger θα βολευτούν μια χαρά στα άνετα καθίσματα του ευρύχωρου εσωτερικού, ενώ οι πολλαπλοί χώροι για μικροαντικείμενα είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι. Τα 380 λίτρα (έως 1.275 λίτρα) του χώρου αποσκευών θα φιλοξενήσουν βαλίτσες και σακίδια, με το έξτρα ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο της πόρτας να λύνει κυριολεκτικά τα χέρια. Αρκεί ένα νεύμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και απέκτησες πρόσβαση. Παράλληλα, στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν όλα τα γνωστά, σύγχρονα και απαραίτητα πλέον στοιχεία ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων και συνδεσιμότητας.

Η επιλογή του Jeep Avenger e-Hybrid για τις ανάγκες του οδοιπορικού μας ήταν ό,τι καλύτερο, καθώς συνδυάζει ευκολία χρήσης, οικονομία, άνεση και κίνηση σε ήπιες off road διαδρομές, ιδανικά χαρακτηριστικά δηλαδή για ελληνικό νησί με ποικίλες διαδρομές. Διατίθεται σε 3 εκδόσεις, Longitude, Altitude και Summit, οι οποίες κοστίζουν αντίστοιχα από 26.490, 28.490 και 31.490 ευρώ και συνοδεύονται από 4ετή εγγύηση.

Get it on Google Play Download on the App Store