Τα καύσιμα για ακόμα μία φορά έχουν πάρει φωτιά, αφού η μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης έχει φτάσει τα 1,854€/λτ. και του πετρελαίου τα 1,597€/λτ. Σε πραγματικές συνθήκες αυτό σημαίνει ότι ένα σύγχρονο μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο βενζίνης με κατανάλωση 7-8 λτ./100 χλμ. «καίει» 13-15€/100 χλμ., ενώ ένα ντίζελ με κατανάλωση 5-6 λτ./100 χλμ. κοστίζει 8-10€/100 χλμ.
Ωστόσο, παρόλη την ακρίβεια, υπάρχουν και οι πιο… τυχεροί, οι οποίοι έχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και ειδικά SUV, με κινητήρα φυσικού αερίου. Το Skoda Kamiq G-TEC αποτελεί αντίδοτο στην ακρίβεια των καυσίμων, αφού σε πραγματικές συνθήκες το κόστος είναι λίγο πιο πάνω από 6 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI, όμως έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να χρησιμοποιεί (εκτός από βενζίνη) και φυσικό αέριο. Άλλωστε το CNG είναι το βασικό καύσιμο και αποθηκεύεται στις δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών. Για λόγους ασφαλείας και περισσότερης αυτονομίας, υπάρχει και βοηθητικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Η απόδοσή του 1.0 G-TEC φτάνει τους 90 ίππους και η ροπή τα 160 Nm από τις 1.800 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση ανέρχεται σε 3,6 κιλά/100 χλμ., με εκπομπές CO2 101 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο). Σε πραγματικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση βρέθηκε στα 5,4 κιλά/100 χλμ., δηλαδή σε κόστος ισοδυναμεί με 6,2€/100 χλμ. (με τιμή CNG 1,150€/kg.
Το εξαιρετικά οικονομικό Kamiq G-TEC, πωλείται και σε προσιτές τιμές, οι οποίες ξεκινούν από τις 21.900 ευρώ στην πρώτη, αλλά πληρέστατη έκδοση Ambition. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων και οθόνη αφής 8 ιντσών. Στάνταρ είναι ακόμα διζωνικός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.
Τα θετικά χαρακτηριστικά του Kamiq G-TEC συνεχίζονται και στο εσωτερικό του, από πλευράς ποιότητας και χώρων επιβατών. Το ταμπλό είναι «ντυμένο» με παχιά αφρώδη υλικά, ενώ η συναρμολόγηση είναι στιβαρή και δείχνει ότι θα αντέξει στο χρόνο. Πολύ καλά τα πάει το Kamiq G-TEC όσον αφορά τη θέση οδήγησης και την πρακτικότητα, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος – τιμονιού και του ικανοποιητικού αριθμού θηκών. Παράλληλα στην καμπίνα του μικρότερου SUV της Skoda θα φιλοξενηθούν με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, ακόμα και οι πιο ψηλοί. Μόνο το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει συγκριτικά με τις εκδόσεις αμιγώς βενζίνης και προσφέρει 278 λίτρα.