Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Η Alfa Romeo έχοντας ήδη κάνει ένα πολύ δυναμικό εμπορικό ξεκίνημα της Junior με πάνω από 27.000 παραγγελίες σε 38 χώρες, έρχεται να ολοκληρώσει την γκάμα της με τη νέα Junior Ibrida Q4, ένα ολοκαίνουργιο τετρακίνητο μοντέλο στην κατηγορία B-SUV. Το στοίχημα αυτής της έκδοσης ήταν να βρεθεί ο κορυφαίος συνδυασμός αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας για τον αγοραστή που χρειάζεται ένα όχημα παντός τερέν, χωρίς καν να ασχοληθεί με την επιλογή μόνιμης τετρακίνησης εκτός και αν το επιλέξει. Βρεθήκαμε λοιπόν στο Τορίνο της Ιταλίας για να πάρουμε μια γεύση του νέου μοντέλου, στα πλαίσια της διεθνούς δημοσιογραφικής παρουσίασης, και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις. Η νέα Junior Ibrida Q4 θα είναι διαθέσιμη πολύ σύντομα για παραγγελίες στην Ελλάδα, συνοδευόμενη από τέσσερα χρόνια εγγύησης και πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με τιμή εκκίνησης τα 36.500 ευρώ.

Νέας γενιάς τετρακίνηση Q4

Η νέα Junior Ibrida Q4 απευθύνεται σε όλους τους τύπους οδηγών, ικανή να κινηθεί με άνεση τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής, σε χώμα, λάσπη, χιόνι, προσφέροντας το μέγιστο δυνατό κράτημα και διαθέτοντας διευρυμένες δυνατότητες σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση. Υπεύθυνη για τα παραπάνω είναι η νέας γενιάς τετρακίνηση Q4 που δίνει απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Το ολοκαίνουργιο σύστημα λειτουργεί χωρίς μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω, προσθέτει ελάχιστο επιπλέον βάρους στο όχημα, ενώ «κρατάει» παράλληλα την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Η επιτυχημένη συνταγή προκύπτει από το πάντρεμα ενός 3κύλινδρου turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. με ισχύ 136 hp, 2 ηλεκτρικούς ισχύος 28,5 hp έκαστος και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V ενεργειακής χωρητικότητας 0,89 kWh (0,42 kWh ωφέλιμη). Ο ένας ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων με τους δύο συμπλέκτες και τις έξι σχέσεις (eDCT6), ενώ ο δεύτερος έχει τοποθετηθεί στο πίσω σύστημα, ανάμεσα στους τροχούς. H τεχνολογία «Power Looping» εξασφαλίζει την τροφοδοσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια ανεξάρτητα από to επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Με απλά λόγια, η Junior Ibrida Q4 μπορεί να είναι τετρακίνητη όποτε και για όσο χρειάζεται. Με αυτόν τον τρόπο η κατανομή της ροπής είναι πάντα τέλεια προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες, οπότε η πρόσφυση να είναι η μέγιστη δυνατή. Με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων και 230 Nm στις 1.500 σ.α.λ., η Junior Ibrida Q4 των 1.305 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., φτάνει τα 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, καταναλώνει σε μεικτή χρήση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 119 γρ./χλμ. CO2. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Με έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια

Σημαντική αλλαγή υπάρχει στη νέα πίσω ανάρτηση της Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, γιατί στη θέση του ημιάκαμπτου άξονα έχει τοποθετηθεί ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ έχουν υποστεί νέες ρυθμίσεις, ειδικά προσαρμοσμένες για τη συγκεκριμένη έκδοση της Junior, με σκοπό να «εξυπηρετούν» ακόμα καλύτερα και αποδοτικά το νέο σύστημα τετρακίνησης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το οδηγικό προφίλ που επιθυμεί μέσω του επιλογέα Alfa DNA (φυσικός διακόπτης) που εξασφαλίζει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες κίνησης και τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος. Η μέγιστη παροχή ισχύος και σπορ συμπεριφορά παρέχεται από το Dynamic ενώ η Natural είναι ιδανική για την καθημερινή οδήγηση. Η Advanced Efficiency μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα και την οικονομία καυσίμου, με την Q4 να αναλαμβάνει τα δύσκολα όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι χαμηλές, μεγιστοποιώντας τον έλεγχο και την ευστάθεια του οχήματος. Η τελευταία εμπλέκει την μόνιμη τετρακίνηση και την απενεργοποιεί αυτόματα μετά τα 90 χλμ./ώρα.

Premium εσωτερικό με σπορτίφ χαρακτήρα

Το εσωτερικό εκπέμπει δυναμισμό και αποπνέει σπορ διάθεση με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι καλής ποιότητας γενικά, αν και δεν συναντάμε σε πολλά σημεία μαλακά πλαστικά. Συγκεκριμένα μαλακή επένδυση υπάρχει μόνο στην περιοχή των αγκώνων και των πλαϊνών στην κεντρική κονσόλα. Τριγμούς και θορύβους πάντως δε διαπιστώσαμε ακόμα και σε σκληροτράχηλο έδαφος ή σε λακκούβες. Διαθέτει όμως premium ανέσεις, όπως καθίσματα Spiga με λειτουργίες θέρμανσης και μασάζ, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού και σύστημα infotainment 10,25 ιντσών με πλοήγηση, που είναι τοποθετημένο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και με κλίση προς τον οδηγό για καλύτερη εργονομία. Όλες οι σύγχρονες λειτουργίες, όπως ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης παρούσες.

Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν προβολείς Full LED, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας 180° και ηλεκτρική πίσω πόρτα που ανοίγει χωρίς χέρια. Τέλος, υπάρχουν προαιρετικά και καθίσματα μπάκετ της Sabelt που προσφέρουν άριστη πλευρική στήριξη και γενικότερη υποστήριξη του σώματος. Σε ένα κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,54 μ., θα βολευτούν τέσσερα άτομα με κανονικό ύψος, όχι όμως και οι πιο ψηλοί στο πίσω κάθισμα. Ειδικά όταν επιλεχθούν τα μπάκετ της Sabelt εμπρός με την ογκώδη πλάτη, ο αέρας για τα πόδια των πίσω λιγοστεύει σημαντικά. Ο χώρος αποσκευών της Ibrida Q4 είναι ο μικρότερος απ’ όλη τη σειρά Junior με χωρητικότητα 340 λίτρα.

Και για το δρόμο και για τα resort

Στη σύντομη πρώτη γνωριμία μας με την τετρακίνητη Junior, είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στην πόλη του Τορίνο, στην αουτοστράντα, σε επαρχιακό δρόμο αλλά και σε εκτός δρόμου διαδρομές ανάμεσα από αμέτρητους αμπελώνες, περικυκλωμένους από τα πανέμορφα χωριά του Ιταλικού Βορρά. Μάλιστα, ήμασταν οι πρώτοι που δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο σε αντίξοες συνθήκες καθώς την προηγούμενη μέρα είχε βρέξει αρκετά. Το σύστημα Q4 αποδείχτηκε πολύ αποδοτικό, ειδικά σε ανηφόρες όπου είχαν δημιουργηθεί αυλάκια με μπόλικη λάσπη και εξέχουσες πέτρες. Ακόμα και χωρίς να επιλέξουμε τη μόνιμη τετρακίνηση, όταν οι εμπρός τροχοί έχαναν πρόσφυση, ο πίσω άξονας έμπαινε σε λειτουργία αυτόματα, συνεισφέροντας στο απαραίτητο grip προκειμένου να μην κολλήσουμε.

Επιπλέον η ανάρτηση «χώνεψε» πολύ περισσότερες ανωμαλίες απ΄ότι θα περιμέναμε. Στα κλειστά ασφάλτινα κομμάτια με στροφές και με αρκετή πίεση στο γκάζι, η σφιχτή της ρύθμιση, η στιβαρότητα του πλαισίου και η αμεσότητα του γρήγορου τιμονιού προσφέρουν σπορτίφ αίσθηση με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές. Μόνο η αίσθηση των φρένων δεν είναι η καλύτερη δυνατή, μιας και παρατηρείται ένα κενό στο αρχικό πάτημα του πεντάλ και χρειάζεται εξοικείωση. Στο ανοιχτό δρόμο τα λόγια είναι περιττά καθώς η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι.

Get it on Google Play Download on the App Store