Το επί σειρά ετών δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Renault, το Clio λανσαρίστηκε πρόσφατα ανανεωμένο στην 5η γενιά του και με μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Στη βάση τοποθετείται το αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 90 (από 20.570 ευρώ), πιο πάνω τοποθετείται το 1.0 TCe 100 LPG (από 21.870 ευρώ), ενώ υπάρχει και το ντίζελ 1.5 Blue dCi 100 (από 23.970 ευρώ). Στην κορυφή βρίσκεται το φουλ υβριδικό 1.6 E-Tech 145 hp (από 28.670 ευρώ). Να σημειωθεί ότι στις παραπάνω τιμές δεν περιλαμβάνεται το όφελος των έως 3.000 ευρώ, ανάλογα την έκδοση.
«Καίει» 7 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα
Πολύ συμφέρον σε τιμή και κόστος κατανάλωσης, είναι το Renault Clio με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) 1.0 TCe 100 LPG. To 1.000άρι turbo μοτέρ αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm ροπής με την επιλογή του υγραερίου (μέσω του διακόπτη στο ταμπλό), εξασφαλίζοντας γρήγορες επιταχύνσεις και γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Με τη βενζίνη φτάνει τους 91 ίππους και τα 160 Nm, δύναμη που είναι και πάλι επαρκέστατη. Όμως με το LPG ο οδηγός εξοικονομεί πολλά λεφτά σε καύσιμο από τον πρώτο κιόλας ανεφοδιασμό. Με πραγματική μεικτή κατανάλωση 9 λτ./100 χλμ. και τιμή LPG 0,8 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 7 ευρώ. Αντίστοιχα υβριδικά μοντέλα που καίνε 5-6 λτ./100 χλμ. βενζίνη έχουν κόστος 9-11 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα (με τιμή 95άρας αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ.). Παράλληλα τα δύο ρεζερβουάρ των 32 λτ. για το υγραέριο και των 39 λτ. για τη βενζίνη αυξάνουν σημαντικά την αυτονομία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Καύσιμο | LPG/Βενζίνη |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600 (LPG) |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000 (LPG) |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.800 (B) |
Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100 (B) |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,8/12,5 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 188/180 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 9,0/7,0 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 108/122 |
*Δοκιμής |
Εκτός από τη μεγάλη οικονομία που παρέχει το νέο Renault Clio LPG σε κόστος καυσίμου, διακρίνεται και για την πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Το γαλλικό supermini περνά με μαλακό και στιβαρό τρόπο από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενισχύει την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Παράλληλα είναι ξεκούραστο στο ταξίδι, ενώ θα ακολουθήσει ένα γρήγορο τέμπο και σε διαδρομή με στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα λογικές για τον χαρακτήρα και την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Ευρύχωρο και πολύ καλής ποιότητας
Το ανανεωμένο Clio με το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα τραβάει αμέσως το ενδιαφέρον εξωτερικά, ενώ στο εσωτερικό κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Τη συνολική εικόνα αναβαθμίζουν σημαντικά τα μαλακά σε υφή υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των εμπρός θυρών. Από πλευράς χώρων, όλοι οι επιβάτες του Clio θα φιλοξενηθούν χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς, αφού στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας των μικρών χάτσμπακ. Την πληρότητα του Clio LPG επισφραγίζει και ο εξοπλισμός, αφού από την πρώτη έκδοση evolution (από 21.870 ευρώ) είναι φουλ σε όλα. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας
- Αισθητήρες φώτων και βροχής
- Προβολείς LED
- Πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών
- Σύστημα πολυμέσων easy link με οθόνη 7 ιντσών
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες