To Daihatsu Copen ετοιμάζεται να επιστρέψει στο κυκλικό μοτίβο, που μετέτρεψε σε λατρεία την πρώτη γενιά του. Η δεύτερη υιοθέτησε σε μεγάλο βαθμό τις ακμές και τα παραλληλόγραμμα σχήματα, ειδικά σε ορισμένες εκδόσεις, ωστόσο για το MK3 οι Ιάπωνες έχουν όρεξη να «βλέπουν κύκλους». Εκτός αυτού, το Copen θέλει να μεγαλώσει τόσο σε διαστάσεις, όσο και δυνατότητες.
Ο Theottle μας παρουσιάζει την ψηφιακή απεικόνιση της έκδοσης παραγωγής, για το Vision Copen Concept που παρουσιάστηκε στο Japan Mobility Show. Όπως σε εκείνο, έτσι και στα rendering το πρώτο που τραβά τα βλέμματα είναι τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και η νέα μάσκα. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις, ωστόσο, συνιστούν τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο. Δίχως καν να βάλεις τα δυο αυτοκίνητα δίπλα-δίπλα, διακρίνεις τα πολύ φαρδύτερα μετατρόχια. Εικόνα που παραπέμπει ευθέως σε σπορ κατασκευή, άσχετα από τη «γλυκούλα» σχεδίαση που, ούτως ή άλλως, αποτελεί σήμα-κατατεθέν του Copen.
Το καινούργιο μοντέλο αναμένεται να φτάνει στα 3.835 χλστ. μήκους, ξεπερνώντας κατά 440 ολόκληρα χλστ. το σημερινό (3.395 χλστ.)! Εξίσου σημαντική, αλλά αρκετά μικρότερη, η αύξηση στο μεταξόνιο, που εκτείνεται στα 2.413 χλστ. (από 2.230 χλστ.), ενώ το πλάτος παίρνει 237 χλστ. και φτάνει τα 1.694 χλστ. (αντί 1.457 χλστ.). Μόνο το ύψος παρουσιάζει μικρή μείωση, στα 1.264 χλστ. (από 1.280 χλστ). Η ριζική αναβάθμιση στο παράστημα του Vision Copen επιφέρει και αλλαγή κατηγορίας, μιας και δεν εμπίπτει στα όρια των kei cars. Κάτι που αυτομάτως το απελευθερώνει από την υποχρέωση των τρικύλινδρων μοτέρ στα 658 κ.εκ., δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποκτήσει έναν κινητήρα που αρμόζει περισσότερο σε σπορ αυτοκίνητο.
Το νέο Copen επαναφέρει τα 1.3 λίτρα και τους 4 κυλίνδρους στο μηχανοστάσιο, όπως έκανε η πρώτη γενιά Copen (από την οποία εμπνέεται, εξάλλου) στην Ευρώπη! Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται, αλλά σίγουρα θα είναι σημαντικά πιο δυνατό από τα 65 άλογα και τα 92 Nm του Copen MK2. Οι εκ βάθρων μεταβολές συνεχίζονται και στη μετάδοση, όπου για πρώτη φορά η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα! Είπαμε, σπορ «κουκλάκι» με τα όλα του. Με το καλό, κοντά μας προς τα τέλη του 2024.