Τα αυτοκίνητα πόλης και ειδικά τα μίνι μοντέλα προσφέρουν μέγιστη οικονομία στην χρήση και κτήση, πωλούνται σε χαμηλές τιμές χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό τους και είναι εξαιρετικά ευέλικτα στις αστικές μετακινήσεις. Εμείς, συγκεντρώσαμε 5 μίνι αυτοκίνητα που πωλούνται γύρω στα 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως ESP, 4 έως 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα κ.λπ.
Citroen C1 1.0 VTi 68 PS
Από τα πιο οικονομικά σε τιμή και αξιόλογα αυτοκίνητα πόλης που μπορεί να αποκτήσει κανείς είναι το Citroen C1 1.0 VTi, το οποίο πωλείται από 9.988 ευρώ και εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Το νεανικό και ελκυστικό σε σχεδίαση αμάξωμά του διακρίνεται παράλληλα για την ευελιξία που προσφέρει χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3.466 χλστ.).
Μοντέρνο σχεδιασμό διαθέτει και το εσωτερικό του Citroen C1 με την ευχάριστη διχρωμία και τα στιβαρής συναρμογής πλαστικά. Οι χώροι είναι ελαφρώς αυξημένοι και κυρίως σε ότι αφορά το διαθέσιμο για τα πόδια των πίσω επιβατών χώρο που πλέον επαρκεί με μικρές παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 196 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού) έναντι 139 του προηγούμενου.
Το Citroen C1 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ευελιξία και την ευκολία στους χειρισμούς που προσφέρει στο δρόμο. Παράλληλα, η ανάρτησή του εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες και ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Ο 1.000άρης κινητήρας κινεί άνετα το ελαφρύ αμάξωμα και είναι ολιγαρκής σε βενζίνη.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του C1 1.2 82 PS
Τιμή: 9.988 ευρώ (έκδοση Live 5d), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 69/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/4.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ.
Hyundai i10 1.0 66 PS
Το Hyundai i10 πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 9.790 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα και με καλό επίπεδο εξοπλισμού. Το 3κύλινδρο μοτέρ κινεί με άνεση το αμάξωμα και συγκρατεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, ενώ παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι θετική και ο θόρυβος κρατιέται σε λογικά επίπεδα.
Στο δρόμο, τα πρώτα στοιχεία που εκτιμά ο οδηγός του i10 1.0 είναι η μεγάλη ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και η ευελιξία. Η ανάρτησή του αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αλλά όχι και τις πιο έντονες, ενώ υπαρκτές είναι αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα.
Θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του i10, το οποίο διαθέτει ευχάριστο σχεδιασμό και διάκοσμο, είναι πρακτικό, με άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (252 λτ.) και ποιοτικό (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).
Τιμή: 9.790 ευρώ (έκδοση Active 5d), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 105,84 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 66/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,7 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ.
SEAT Mii 1.0 60 PS
Το SEAT Mii στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Style, η οποία περιλαμβάνει έναντι της αρχικής Referenceηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ραδιο CD κ.λπ. κοστίζει 10.100 ευρώ και αποτελεί μια προσιτή επιλογή χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό.
Στο εσωτερικό του με την λιτή εικόνα οι χώροι του είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας αφού 4 επιβάτες θα φιλοξενηθούν άνετα στο εσωτερικό του ενώ και ο χώρος αποσκευών των 251 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.
Ο κινητήρας του 1.0 λτ. με απόδοση 60 ίππων είναι αρκετά ζωηρός και οικονομικός σε κατανάλωση, με την πολύ καλή εικόνα του SEAT Mii να συμπληρώνεται και από την οδική του συμπεριφορά τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).
Τιμή: 10.100 ευρώ (έκδοση Style 5d), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 99,96 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 60/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 102 γρ./χλμ.
Skoda Citigo 1.0 60 PS
Κάτω από 10.000 ευρώ διατίθεται η δεύτερη έκδοση Ambition του προσφάτως ανανεωμένου Citigo, η οποία περιλαμβάνει έναντι της βασικής Active και στάνταρ ράδιο CD. Το Citigo 2017 έχει να επιδείξει μία σειρά από αισθητικές αλλαγές όπως νέο καπό, ανασχεδιασμένη μάσκα και αλλαγμένους προβολείς ομίχλης (με λειτουργία cornering light), εμπρός φώτα με στοιχεία LED, νέα σχέδια ζαντών και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Στο εσωτερικό του Skoda Citigo με την λιτή σχεδίαση, τα πλαστικά ξεχωρίζουν για την στιβαρή τους συναρμογή. Εκεί που το Citigo βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση είναι στον τομέα των προσφερόμενων χώρων του. Ουσιαστικά 4 επιβάτες μέσου ύψους δεν θα συναντήσουν κανένα πρόβλημα και θα μετακινηθούν άνετα, έχοντας για τις αποσκευές τους 251 λίτρα.
Το Citigo είναι ευκολοδήγητο, ευέλικτο και πρακτικό στην καθημερινότητα, ενώ η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και αποσβένει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες. Ο βασικός κινητήρας του Citigo αποδίδει 60 ίππους και διακρίνεται αρχικά για την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού ο θόρυβος είναι περιορισμένος και δεν παρατηρούνται και κραδασμοί. Το μοτέρ αυτό είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα επιδεικνύοντας ζωηράδα και προθυμία να ανεβάσει στροφές, ενώ είναι και οικονομικός με κατανάλωση (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).
Τιμή: 9.950 ευρώ (έκδοση Ambition 5d), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 98,98 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 60/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 95/3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 101 γρ./χλμ.
Suzuki Celerio 1.0 68 PS
Από τα φθηνότερα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς, είναι το Suzuki Celerio, το οποίο πωλείται από 9.780 ευρώ. Χωρίς να ξεχωρίζει σχεδιαστικά είναι ένα πραγματικό «εργαλείο» πόλης. Το εσωτερικό του εντυπωσιάζει με τους πολύ άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (254 λίτρα), θυμίζοντας αυτοκίνητο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Ωστόσο ποιοτικά τα σκληρά πλαστικά του είναι μέτρια.
Ο 1.000άρης κινητήρας συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Οι κραδασμοί που εμφανίζει είναι υπαρκτοί στο ρελαντί αλλά περιορισμένοι και ο θόρυβος που παράγει έχει λογική ένταση. Στα συν του μικρού μοτέρ είναι η πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, η ευκολία του να ανεβάζει στροφές και οι σβέλτες επιδόσεις.
Το Celerio είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς στις αστικές συνθήκες κίνησης. Η ανάρτηση απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι λογικές, όμως δεν εμπνέει για γρήγορους ρυθμούς. Το βασικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι το μέτριο σε αίσθηση, αμεσότητα και επαναφορά τιμόνι (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).
Τιμή: 9.780 ευρώ (έκδοση GL), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 97,02 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ράδιο CD.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 68/6.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 90/3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 14,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.