Δεν έχει πάνω από εξάμηνο που κυκλοφορεί το νέο Ypsilon και ήδη, η Lancia προχωρά στην ανανέωσή του. Τρόπον τινά ανανέωση, βέβαια, καθώς περισσότερο για προσαρμογή στα γραφειοκρατικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται, παρά για facelift ή αναβάθμιση.
Με αυτό κατά νου, αλλαγές στην εμφάνιση θα ήταν παράλογο να είχαμε, σε ένα τόσο καινούργιο και ελκυστικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο. Η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στα τεχνικά στοιχεία του Hybrid, το οποίο πλέον αναφέρεται στα 110 άλογα από τα 100. Πόθεν προέκυψαν οι 10 επιπλέον ίπποι; Όχι από επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου, ούτε από νέα εξάτμιση. Οι Ιταλοί απλά αξιοποίησαν την επερχόμενη νομοθεσία του Euro 7, που θα ισχύσει από το Νοέμβριο του 2027, για να δώσουν ένα μικρό marketing boost στο αυτοκίνητό τους.
Βάσει του επικείμενου κανονισμού, τα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να ανακοινώνουν τη συνδυαστική ισχύ τους. Κάτι που ούτως ή άλλως, ισχύει ήδη για τα full και τα plug-in hybrid. Μεγάλος ωφελημένος είναι τα mild hybrid, στα οποία το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί για λίγο (και αν) μόνο του το όχημα, δίχως να συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό στο συνολικό γκάζι του κινητηρίου συνόλου. Με αυτή την ωραιότατη ώθηση στα χαρτιά, η συνολική απόδοση του 1.2λτ. τρικύλιδρου τούρμπο και του 48βολτου συστήματος ανεβαίνει στα 110 άλογα (100 ίπποι το θερμικό, 28 το ηλεκτρικό). Αμετάβλητη η ροπή των 205 Nm, όπως και οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., τελική 190 χλμ./ώρα) ή η κατανάλωση (4,6 λίτρα/100 χλμ).
Αντίθετα, βελτιώνονται τα νούμερα του ηλεκτρικού Ypsilon. Σύμφωνα με τη Lancia, «η αναβαθμισμένη χημεία στη συστοιχία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου των 54 kWh, αυξάνει κατά 6% την αυτονομία». Αυτό το +6% ισοδυναμεί με 22 χλμ, παραπάνω μεταξύ των φορτίσεων, φτάνοντας συνολικά στα 425 χλμ.