Δοκιμή ανανεωμένο Honda HR-V e:HEV 1.5 131 PS

Η Honda λανσάρισε στα τέλη του 2021 το τρίτης γενιάς HR-V αποκλειστικά με full hybrid μηχανικό σύνολο και ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα, ενώ στα τέλη του 2024 έκανε την εμφάνισή του με διακριτικές αλλαγές εξωτερικά, στο εσωτερικό. Επίσης, πραγματοποίησε αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν βελτιωμένο έλεγχο θορύβων και κραδασμών και μια νέα ειδική έκδοση εξοπλισμού, την κορυφαία στην γκάμα Advance Style Plus με γυάλινη πανοραμική οροφή.

Οι τιμές του ανανεωμένου Honda HR-V ξεκινούν από τις 35.300 ευρώ στην αρχική έκδοση Elegance με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει οθόνη αφής 9 ιντσών, πλοήγηση, οθόνη πληροφοριών 7 ιντσών, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, Adaptive Cruise Control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Επίσης, διατίθεται με προνομιακό σταθερό επιτόκιο 5,5%, το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται εξτρά (ισχύει για όλα τα Honda) και καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση/100.000 χλμ. και οδική βοήθεια.

Διακριτικό «φρεσκάρισμα» εξωτερικά

Οι διακριτικές αλλαγές που φέρει εξωτερικά το ανανεωμένο Honda HR-V ενισχύουν το σπορτίφ παρουσιαστικό του με το τύπου κουπέ αμάξωμα, που αναδεικνύουν η κλίση στο τελείωμα της οροφής, το μυώδες πίσω μέρος και το μακρύ εμπρός καπό. Οι κόμπακτ διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν, με μήκος 4.340 χλστ., πλάτος 1.790 χλστ., ύψος 1582 χλστ. και μεταξόνιο 2.610 χλστ. To facelift HR-V διακρίνεται στο εμπρός τμήμα του από τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και μάσκα, τη νέα μαύρη διακοσμητική μπάρα που ενώνει τα εμπρός πιο σκουρόχρωμα φανάρια με τα αλλαγμένα φώτα ημέρας LED. Ο σμιλεμένος μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει πιο τονισμένες χαρακτηριστικές γραμμές, οι οποίες συμπληρώνονται από τα ανανεωμένα κάτω διακοσμητικά βαμμένα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Από τις εκδόσεις Advance και πάνω διατίθεται επίσης η τεχνολογία adaptive driving beam (ADB). Πίσω, μία φωτεινή μπάρα LED που εκτείνεται σε όλο το πλάτος έχει ανανεωμένη εσωτερική σχεδίαση, με τη νέα παλέτα εξωτερικών χρωμάτων να αναβαθμίζει τη συνολική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Αυτή εμπλουτίζεται με τις τρεις νέες επιλογές Sage Green, Seabed Blue και Urban Grey.

Μικρές αλλαγές και στο ευρύχωρο εσωτερικό

Όπως εξωτερικά, έτσι και στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Honda HR-V οι αλλαγές είναι ελάχιστες και εστιάζονται στην επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα. Εκεί αφαιρέθηκε το διαχωριστικό πάνελ, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι πιο εύκολη στη θήκη και στη βάση ασύρματης φόρτισης, τόσο από τον οδηγό όσο και από το συνοδηγό. Γενικά η κεντρική κονσόλα, σε φινίρισμα high-gloss piano black, είναι πλέον πιο επίπεδη και εργονομικά βελτιωμένη. Ο υπόλοιπος σχεδιασμός είναι απαράλλαχτος με τη μινιμαλιστική του αισθητική, την ευχρηστία, την πολύ καλή εργονομία και τον ευχάριστο διάκοσμο. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής των 9 ιντσών με το εύχρηστο μενού και το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου. Περιστροφικά είναι και τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ διακόπτες υπάρχουν και για άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ. Brake Hold και Drive Mode), τα οποία σε πολλά νέα αυτοκίνητα τα ψάχνει ο οδηγός μέσα από το λαβύρινθο των οθονών. Καινοτομία αποτελεί το σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System), με τους αεραγωγούς σχήματος «L» (ή «Γ») να βρίσκονται ψηλά στις άκρες του ταμπλό και παρέχουν σε όλους τους επιβάτες μία αίσθηση κίνησης φυσικού αέρα. Από πλευράς κατασκευής τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, αλλά συμπαγή, με εξαιρετική συναρμογή και ανάλογο φινίρισμα.

Το εσωτερικό του HR-V παίρνει «άριστα» στους χώρους επιβατών, αφού φιλοξενεί άνετα και τους ψηλούς. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι άφθονος, ενώ το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει πολύ όποιον κάτσει στη μέση. Επίσης, τα πίσω καθίσματα Magic Seats μπορούν να αναδιπλώνονται προς τα κάτω ή προς τα πάνω, δημιουργώντας χώρο για μεταφορά ψηλών αντικειμένων ή ένα τελείως επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.289 λίτρων. Με τα καθίσματα σε κανονική θέση το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 319 λίτρα, τα οποία μοιάζουν αρκετά περισσότερα, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει μία μικρή θήκη για μικροαντικείμενα.

Και «πάει» και δεν «καίει»

Την κίνηση του ανανεωμένου Honda HR-V αναλαμβάνει το ίδιο από πριν φουλ υβριδικό σύστημα e:HEV με τις σβέλτες επιδόσεις και την πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το e:HEV αποτελείται από δύο κόμπακτ ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια) που συνεργάζονται με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson 107 PS, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Με αυτή τη διάταξη, το HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 131 PS και μέγιστη ροπή 253 Nm, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 170 χλμ./ώρα. Σε αστικές συνθήκες όπου ο ηλεκτροκινητήρας κινεί περισσότερο το HR-V, η κατανάλωση κυμαίνεται κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. Στην εθνική οδό όπου ο i-VTEC βοηθά, οι απαιτήσεις σε βενζίνη ανεβαίνουν γύρω στα 6,8 λτ./100 χλμ., για να διαμορφωθεί ένας μέσος όρος κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ., δηλαδή στο νούμερο που ανακοινώνει η Honda (5,4 λτ./100 χλμ.). Επίσης, με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι τρεις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος e:HEV (Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive) εναλλάσσονται απρόσκοπτα, ανάλογα τις συνθήκες και ανάγκες κίνησης. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί μέσω του Drive Mode να επιλέξει τα προγράμματα Eco, Normal ή Sport. Μέσω του προγράμματος Β του κιβωτίου, μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την κύλιση ή το φρενάρισμα. Χρησιμοποιώντας τα paddles του τιμονιού, το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη δύναμη πέδησης μπορούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από ό,τι στο πρόγραμμα D. Σε έντονο πάτημα του γκαζιού ο θόρυβος από το βενζινοκινητήρα περνάει στο θάλαμο των επιβατών και «χαλάει» την ησυχία, ωστόσο σε νορμάλ ταχύτητες ταξιδιού δεν ενοχλεί, ενώ στην πόλη ακούγεται ελάχιστα, λόγω του ότι κινείται πολύ μέσω του ηλεκτρομοτέρ. Ευχάριστο είναι το άκουσμα αλλαγών ταχυτήτων κατά την πλήρη επιτάχυνση «σπάζοντας» έτσι το μονότονο βουητό.

Πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο

Το Honda HR-V χαρίζει χαμόγελα στον οδηγό του για τη χαμηλή του κατανάλωση, αλλά και για την ευχάριστη οδηγική του αίσθηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Η ενισχυμένη παγκόσμια μικρή πλατφόρμα (Global Small Platform) σε συνδυασμό με το μελετημένο σετάρισμα της ανάρτησης, χαρίζουν στο HR-V ένα πολύ ποιοτικό και στιβαρό πάτημα. Η απόσβεση των μύριων ανωμαλιών του οδοστρώματος γίνεται με πολύ πετυχημένο τρόπο, παρά τα φαινομενικά σφιχτά αμορτισέρ. Στο πίσω μέρος ξεχνά κανείς ότι υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, διότι δεν περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί ή ηχητικές ενοχλήσεις, ενώ μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις.

Το τιμόνι του HR-V εμφανίζει πολύ καλή αίσθηση και βάρος τόσο στη θέση της ευθείας, όσο και υπό γωνία σε διαδρομές με στροφές. Εκεί οι αναρτήσεις κρατούν τις κλίσεις του αμαξώματος σε απολύτως λογικά επίπεδα και τα υψηλά όρια της πρόσφυσης 18άρηδων τροχών με τα ελαστικά 225/50 δύσκολα θα ξεπεραστούν για να εμφανιστεί τάση γλιστρήματος. Το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, ενώ παιχνιδίσματα από την ουρά δεν υπάρχουν, οπότε δεν υπάρχει λόγος για πίεση με απότομες μεταφορές βάρους. Εξαιρετική εικόνα αφήνουν και τα φρένα, τα οποία συνεργάζονται άψογα με την ανάκτηση ενέργειας. Συνολικά το HR-V είναι πολύ ισορροπημένο στο δρόμο και με διττό χαρακτήρα, αφού από τη μία πλευρά μπορεί να πηγαίνει πολύ οικονομικά, ενώ από την άλλη είναι ευχάριστο στον οδηγό του, οποίος νιώθει σιγουριά και ότι θα κάνει απροβλημάτιστα και ασφαλή χιλιόμετρα.

(+) Κατανάλωση, εξοπλισμός, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, σχεδιασμός, πρακτικότητα
(-) Τιμή, θόρυβος βενζινοκινητήρα υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
eCVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
107/6.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
131/5.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
131
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
253
Συνδυαστική ισχύς (PS)
131
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.582
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.610
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
319
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.300 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store