Με τη ζέστη να είναι αφόρητη και το θερμόμετρο να αρνείται να κατέβει, μια εκδρομή σε κοντινό προορισμό από την Αθήνα είναι επιτακτική. Αυτή τη φορά βάλαμε πλώρη για Κυκλάδες και το μικρό νησί της Κέας ή τη γνωστή σε όλους μας Τζια, με συντροφιά το ανανεωμένο (facelift) Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid με τους 125 ίππους. Ξεκινήσαμε λοιπόν για το λιμάνι του Λαυρίου και επιβιβαστήκαμε σε ένα από τα πολλά καράβια που κάνουν καθημερινά δρομολόγια, με το οποίο μετά από ακριβώς 1 ώρα φτάσαμε στην Κορησσία με σκοπό να γυρίσουμε το νησί από άκρη σε άκρη και να γνωρίσουμε τις πανέμορφες παραλίες με τα γαλαζοπράσινα νερά.
Συνοδοιπόρος σε αυτή μας την εξόρμηση το μικρό SUV της Ford, το Puma που αγαπήθηκε γρήγορα από το κοινό, για την σπορτίφ εικόνα, τις καμπύλες και τα πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά του. Διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost των 125 και 155 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V mHEV. Η «δική» μας έκδοση φοράει τον 1.000άρη με τους 125, 170 Nm ροπής και το αυτόματο, ιδιαίτερα βολικό κιβώτιο 7 σχέσεων Powershift διπλού συμπλέκτη, στην πανέμορφη απόχρωση Cactus Gray (29.600 ευρώ).
Λόγω της υπερβολικής ζέστης, ο πολύ αποδοτικός κλιματισμός δούλευε ασταμάτητα σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού ενώ ταυτόχρονα διανύαμε ανηφόρες, δύσκολους δρόμους, με πολλαπλά πέρα-δώθε με το γκάζι στο πάτωμα και στάσεις για τις ανάγκες της φωτογράφισης. Ο κινητήρας παρόλα αυτά, ανταποκρίθηκε άριστα, όντας πρόθυμος, ελαστικός με γραμμική απόδοση και τράβηγμα από χαμηλά. Σε αυτό συμβάλλει το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, προσθέτοντας επιπλέον ροπή έως 50 Nm, ενώ χρησιμοποιεί την ενέργεια της μπαταρίας για να παρέχει πιο δυναμική ισχύ και καλύτερη απόκριση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Από πλευράς κατανάλωσης, με όλες αυτές τις σκληρές δοκιμασίες που υποβάλαμε το Puma, το trip έδειξε 8,0 λτ./100 χλμ., με μικτή χρήση Normal και Sport mode.
Οδηγικά, το νέο Puma είναι απολαυστικό, με ευχάριστη αίσθηση σε κάθε είδος δρόμου, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο fun to drive μικρά SUV της αγοράς. Η ανάρτηση έχει γενικά σφιχτό σετάρισμα με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Παρόλα αυτά, λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται με αποτελεσματικό τρόπο και δεν θα κουράσουν τους επιβάτες. Ίσα ίσα, ο… κεφάτος οδηγός θα εκτιμήσει άμεσα αυτό το setup και θα «παίξει» στα κλειστά στροφιλίκια με το στιβαρό πλαίσιο, τις μικρές κλίσεις, το ακριβές τιμόνι και τα δυνατά του φρένα, ενώ με τους κατάλληλους χειρισμούς θα αναδείξει το πολύ καλό στήσιμο του Puma. Όταν το παρακάνει δηλαδή, τότε το αυτοκίνητο θα συμπεριφερθεί ουδέτερα και απολύτως ελεγχόμενα, ακόμα και με τον πίσω τροχό στον αέρα.
Τα άνετα καθίσματα μας βοήθησαν να περιορίσουμε την κούραση του οδοιπορικού, ενώ οι ψηφιακές ευκολίες του νέου infotainment αφής SYNC των 12 ιντσών, όπως οι χάρτες της google μέσω του Car Play, μας άνοιξαν νέες διαδρομές με ένα κλικ. Ο επίσης νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8 ιντσών στο εντελώς νέο ταμπλό, μας έδειχνε τις υπόλοιπες πληροφορίες, όπως κατανάλωση, ταχύτητα, πυξίδα, υβριδική χρήση κτλ. Παράλληλα, συναντάμε και όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Στο χώρο αποσκευών των 456 λίτρων (1.126 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα σε επίπεδη θέση) βολέψαμε όλο τον εξοπλισμό και τις αποσκευές μας. Κατά τη διάρκεια των δύσκολων διαδρομών, κάναμε εκτεταμένη χρήση του καινοτόμου Megabox των 80 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο, περιορίζοντας σημαντικά τη μετακίνηση των αποσκευών στις στροφές.
Το ανανεωμένο Puma είναι διαθέσιμο από 26.655 ευρώ για την έκδοση Titanium με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η πιο πλούσια ST-Line X (155 PS) με το 7τάχυτο αυτόματο Powersift, κοστίζει 33.907 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η κορυφαία έκδοση ST με τους 170 ίππους, αποκλειστικά με αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο και τιμή που ξεκινάει από τα 40.341 ευρώ.