Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα ή τις εκπομπές CO2. Κάποιοι πάλι θα γλιτώσουν το χαράτσι, εφόσον έχουν «καθαρό» αυτοκίνητο το οποίο εκπέμπει έως 90 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Δείτε ακόμη: Test CNG: 14 ευρώ για 433 χλμ. με 4 αυτοκίνητα!
Τα… σπασμένα θα πληρώσουν και πάλι όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο ταξινομημένο έως πριν τη 1/11/2010, καθώς τα περισσότερα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα πληρώνουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2. Ενδεικτικά, μια ολοκαίνουργια BMW 116d η οποία κοστίζει από 27.937 ευρώ πληρώνει μόλις 108,78 ευρώ τέλη κυκλοφορίας (με εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ.), ενώ ένα Opel Astra 1.6 του 2009 αξίας ως μεταχειρισμένο περίπου 7.000 ευρώ πληρώνει 280 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Γεγονός το οποίο είναι σίγουρα πολύ άδικο για τον κάτοχο του Astra και φυσικά δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα, αφού υπάρχουν εκατοντάδες αντίστοιχες περιπτώσεις.
Ωστόσο, δεν λείπουν και πολλές ανισότητες σε όσα αυτοκίνητα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους. Για παράδειγμα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με downsized turbo μηχανικά σύνολα τα οποία ήταν ακριβά ως καινούργια αλλά πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από άλλα φθηνότερα αλλά με πιο μεγάλης χωρητικότητας ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Ενδεικτικά ένα Audi A3 1.4 TFSI Sportback του 2009 πληρώνει 255 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, την στιγμή που ένα Hyundai Tucson 2.0 το οποίο ήταν φθηνότερο τότε ως καινούργιο πληρώνει 690 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, συν άλλα 440 ευρώ φόρο πολυτελείας (σύνολο 1.130 ευρώ).
Δείτε ακόμη: Μικρομεσαία 5θυρα στις πιο χαμηλές τιμές
Εσείς τι λέτε; Ποιος είναι ο πιο δίκαιος και σωστός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας; Με τις εκπομπές CO2 ή με τον κυβισμό του κινητήρα; Ή μήπως θα έπρεπε να υπήρχε και κάποιο άλλο κριτήριο, όπως είναι της τιμής αγοράς ως καινούργιο και μετέπειτα ως μεταχειρισμένο; Κάποια στιγμή στο παρελθόν είχε πέσει η πρόταση να πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως ένα αυτοκίνητο. Φυσικά έπεσε στο κενό γιατί δεν μπορούσε να υλοποιηθεί από το κράτος.
Ακολουθούν παρακάτω αναλυτικοί πίνακες με όλα τα ποσά των τελών κυκλοφορίας 2018:
Ταξινομήσεις έως το 2000 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 225 |
1.549-1.738 | 250 |
1.739-1.928 | 280 |
1.929-2.357 | 615 |
2.358-3.000 | 820 |
3.001-4.000 | 1.025 |
4.001 και άνω | 1.230 |
Από το 2001 έως το 2005 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 240 |
1.549-1.738 | 265 |
1.739-1.928 | 300 |
1.929-2.357 | 630 |
2.358-3.000 | 840 |
3.001-4.000 | 1.050 |
4.001 και άνω | 1.260 |
Από το 2006 και μετά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 255 |
1.549-1.738 | 280 |
1.739-1.928 | 320 |
1.929-2.357 | 690 |
2.358-3.000 | 920 |
3.001-4.000 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.380 |
Ταξινομήσεις από 1/11/2010 | |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | Ποσά (€/γρ. CO2) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
251 και άνω | 3,72 |