Σύγκριση: Νέο Renault Clio LPG ή Diesel;

Το νέο Renault Clio είναι διαθέσιμο με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, όπως είναι το αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 90 PS, το διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 PS LPG, το diesel 1.5 Blue dCi 100 PS και το φουλ υβριδικό 1.6 E-Tech 145 PS. Μεταξύ αυτών την ίδια ιπποδύναμη έχουν το LPG και το Diesel, σε συνδυασμό με χαμηλό κόστος καυσίμου. Ωστόσο, από εκεί και πέρα σημειώνονται αρκετές διαφορές μεταξύ, τις οποίες αναλύουμε παρακάτω.

Φθηνότερο κατά 2.100 ευρώ το LPG

Συγκρίνοντας τις τιμές του Clio 1.0 TCe 100 LPG με του 1.5 Blue dCi 100, βλέπουμε ότι στις αρχικές τους εκδόσεις evolution το LPG είναι φθηνότερο κατά 2.100 ευρώ. Συγκεκριμένα το LPG ξεκινά από τις 21.870 ευρώ και το diesel από 23.970 ευρώ. Εδώ να επισημάνουμε ότι η Renault συνοδεύει το Clio με διάφορες προσφορές, για τις οποίες μπορείτε να ενημερωθείτε σε ένα Εξουσιοδοτημένο Διανομέα της μάρκας. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, αμφότερα περιλαμβάνουν στάνταρ τα εξής:

  • 6 αερόσακους
  • Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
  • Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
  • Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας
  • Προβολείς LED
  • Αισθητήρες φωτός και βροχής
  • Διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων
  • Infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών
  • Air condition
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
Πολύ καλή ποιότητα και αρκετοί χώροι

Στο θάλαμο των επιβατών των δύο αυτών εκδόσεων του Renault Clio, η βασικότερη διαφορά αφορά το διακόπτη για την επιλογή του καυσίμου (υγραέριο ή βενζίνη) που είναι τοποθετημένος αριστερά από το τιμόνι. Στο LPG υπάρχουν επιπλέον ενδείξεις στον πίνακα οργάνων που αφορούν την κατανάλωση, το δείκτη καυσίμου και την αυτονομία. Κατά τα λοιπά δεν εντοπίζεται κάτι άλλο διαφορετικό. Το εσωτερικό του γαλλικού μικρού χάτσμπακ διακρίνεται σε κάθε περίπτωση για τον κομψό του σχεδιασμό και την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες, μαζί με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Στα θετικά του στοιχεία συγκαταλέγονται και οι αρκετοί χώροι για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών, ακόμα και των λίγο πιο ψηλών. Τέλος, όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ στο LPG είναι λίγο μεγαλύτερο στα 391 λίτρα, έναντι 366 λτ. το diesel.

Άνετο στην οδήγηση και με πολύ καλό πάτημα

Ανεξάρτητα τον κινητήρα που τροφοδοτεί το Clio, κοινό στοιχείο όλων των εκδόσεων αποτελεί το πολύ καλό στήσιμο του γαλλικού supermini στο δρόμο. Οι αναρτήσεις με την κλασική δομή (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), ταιριάζουν ιδανικά άνεση με την ποιότητα κύλισης, την αμεσότητα και το κράτημα. Η Μούσα της Renault περνάει με μαλακό τρόπο πάνω από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, διατηρώντας χαμηλό επίπεδο θορύβου και παρέχοντας ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον σε συνθήκες ταξιδιού. Η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες ή σε πιο πιεσμένους ρυθμούς βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα, μιας και το Clio δεν θα ενοχλήσει με έντονες κλίσεις στις στροφές ή με απότομο «ξεκόλλημα». Το αμάξωμα γέρνει ακριβώς όσο χρειάζεται για να φορτίσει την εξωτερική πλευρά και να ενισχύσει την πρόσφυση, η οποία ούτως ή άλλως μπόλικη ειδικά σε λίγο καλύτερης ποιότητας οδόστρωμα. Το τιμόνι με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη είναι σχετικά ελαφρύ αλλά ακριβές στις εντολές του οδηγού, ενώ τα φρένα με την πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Η διαφορά είναι ότι το diesel έχει μεγαλύτερους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω έναντι του LPG (αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ. και ταμπούρα 9 ιντσών, έναντι 258 χλστ. και 8 ιντσών).

Χαμηλότερο κόστος σε καύσιμο το LPG – πιο γρήγορο το Diesel

Τόσο ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) όσο και ο πετρελαίου, είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως κάθε οδηγό, αφού διαθέτουν αρκετά καλή απόδοση, εξασφαλίζουν σβέλτες επιδόσεις και πολύ χαμηλό κόστος σε καύσιμο. Με το LPG το μοτέρ αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm, έναντι 91 PS και 160 Nm με τη βενζίνη. Οπότε σε συνδυασμό με τις πιο γρήγορες επιταχύνσεις και τη μεγαλύτερη οικονομία, ο χρήστης σπανίως θα χρησιμοποιεί τη βενζίνη, δεδομένου ότι πρατήρια με LPG υπάρχουν πάρα πολλά. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει καλά από τις χαμηλές στροφές και κινεί με μπρίο το γαλλικό supermini, ενώ θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει και μόνο ένας πολύ παρατηρητικός οδηγός θα αντιληφθεί την ελαφρώς πιο τονισμένη τραχύτητα του μοτέρ αλλά και την καλύτερη απόδοση με το υγραέριο (σε σχέση με τη βενζίνη). Να σημειωθεί ακόμα ότι η δεξαμενή του LPG έχει χωρητικότητα 32 λίτρα και του ρεζερβουάρ βενζίνης είναι 39 λίτρα.

Ο καταξιωμένος 1.5 Blue dCi μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τους 100 ίππους που αποδίδει, όμως η πλούσια ροπή των 260 Nm από τις 1.700 σ.α.λ. κάνει αμέσως τη διαφορά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύναμη ανά πάσα ώρα και στιγμή, ακόμα και με απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ και ανεξαρτήτως ταχύτητας στο κιβώτιο. Γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις, όπου σε κάθε μέτρηση από στάση και εν κινήσει (βλ. παρακάτω πίνακα), το Clio diesel είναι πιο γρήγορο από το 1.0 TCe 100 LPG. Το diesel εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση σε καύσιμο, όμως τελικά το LPG παρέχει χαμηλότερο κόστος, γιατί είναι σημαντικά φθηνότερο. Ενδεικτικά, το ντίζελ με κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. στοιχίζει στα 1.000 χλμ. 92 ευρώ, ενώ το LPG με 9,0 λτ./100 χλμ. κατανάλωση κοστίζει 80 ευρώ. Με τη βενζίνη το ποσό είναι πολύ υψηλότερο και στα 136 ευρώ.

Κινητήρας 1.0 TCe LPG 1.5 Blue dCi
Καύσιμο Βενζίνη/LPG Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 1.461
Κύλινδροι 3/12 4/8
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς B (PS/σ.α.λ.) 91/4.800 100/3.750
Ροπή B (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100 260/1.750
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5/11,8 11,4
80-120 χλμ./ώρα με 5η 13,8/12,8 10,9
Τελική (χλμ./ώρα) 180/188 188
Βάρος (κιλά) 1.150 1.173
Κατανάλωση – κόστη 1.0 TCe LPG 1.5 Blue dCi
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 7,0/9,0 5,4
Κόστος στα 1.000 χλμ.** 136€/80€ 92 €
CO2 (γρ./χλμ.) 122/108 109
Τέλη κυκλοφορίας 0 € 0 €
*Δοκιμής
**Με τιμή βενζίνης 1,940 €/λτ., LPG 0,890 €/λτ. και diesel 1,708 €/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store