Δοκιμή KGM Tivoli 1.5T 163 PS 2WD

Το όνομα «KGM» λογικά είναι άγνωστο στους περισσότερους αυτοκινητόφιλους, ενώ στους μηχανόβιους θυμίζει κάτι από KTM. Το «SsangYong», όμως; Σαν να μπαίνουμε στο κλίμα, σιγά-σιγά. KG Mobility είναι το νέο όνομα της τρίτης τη τάξει κορεατικής φίρμας, δίχως ωστόσο να έχουμε βαφτίσια και στη γκάμα. Όπως τα ξέραμε, με τα Tivoli, Musso και Korando σε πρώτο πλάνο, συν το ολοκαίνουργιο Torres, νέο όραμα και εξαιρετικές τιμές να δίνουν το στίγμα της ανανεωμένης/αναγεννημένης φίρμας.

Μιλώντας για τιμές, τί να πρωτοπούμε για αυτή του Tivoli; Με λιγότερο από 20.000 ευρώ (19.990), αποκτάς 1.500άρι τουρμπάτο B-SUV 135 ίππων και φουλ έξτρα εξοπλισμό. Θες περισσότερη δύναμη; Στις 20.990 ευρώ που ανοίγει τον τιμοκατάλογο το 1.5T 163 PS, έχεις τον πιο προσιτό τρόπο να αγοράσεις πάνω από 160 άλογα, ενώ στις 23.990 ευρώ προστίθεται η δυνατότητα τετρακίνησης. Τιμές όπου ο ανταγωνισμός προσφέρει το πολύ 1.000άρια ή 1.200άρια τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ, με τουλάχιστον 30-40 ίππους λιγότερους. Κι όλα αυτά με στάνταρ το σύστημα πολυμέσων, την κάμερα οπισθοπορείας, τον κλιματισμό, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κι ούτω καθεξής. Αναφορικά με το άγχος περί συντήρησης, ανταλλακτικών και υποστήριξης από την αντιπροσωπεία, η KGM έρχεται στην Ελλάδα με τη βαρύτητα του ονόματος της Νικ. Ι. Θεοχαράκης, οπότε ο υποψήφιος αγοραστής δεν χρειάζεται να έχει την παραμικρή έγνοια. Συν τοις άλλοις, απολαμβάνει και μια εγγύηση 5 ετών για τα μηχανικά μέρη, για να είναι απολύτως ήσυχος.

Γνώριμος σχεδιασμός με ανανεωμένη εμφάνιση

Το Tivoli φαίνεται από την πρώτη ματιά, πως δεν ανήκει στη σημερινή νομενκλατούρα των SUV. Ούτε γραμμές κουπέ υποκρίνεται πως έχει, ούτε φανταχτερά LED, ούτε ιδιόμορφες κοψιές στο αμάξωμα. Απλά, λιτά κι απέριττα, μια συμπαγής (4.225 χλστ. μήκος) σιλουέτα δύο όγκων, με τις δικές της πινελιές (κλειστή μάσκα, κόκκινες ενθέσεις εκεί και στον προφυλακτήρα) και μια ειλικρινή εικόνα προς το μάτι. Ειλικρινή, αλλά συνάμα σχετικά άγνωστη στο ευρύ κοινό, παρότι το Tivoli κυκλοφορεί (από πριν το facelift του 2020) εδώ και 10 χρόνια!

Το 2015 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στους ελληνικούς δρόμους, τότε με τα σήματα της SsangYong. Ωστόσο, δεν πούλησε ιδιαίτερα. Όχι μόνο εδώ, βέβαια, αφού η χαμηλή εμπορικότητα υπήρξε ο κυριότερος λόγος για τη μετάβαση, στην εποχή του KG Group. Συνεπώς, παρότι «παλαίουρας» στα της ελληνικής πραγματικότητας, πρακτικά ο κόσμος είναι σαν να βλέπει κάτι καινούργιο. Οπότε, με μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη, υποδέχεσαι ερωτήσεις και ενδιαφέρον από τους περαστικούς, γύρω από το ποιόν του πρώην SsangYong. Ειδικά πίσω, όπου τα φωτιστικά σώματα ξεχωρίζουν και αναδεικνύονται περαιτέρω, από το φαρδύ-πλατύ «Tivoli» ανάμεσά τους. Οι προαιρετικές 18άρες πάντως, χρειάζονται. Οι 17άρες πέφτουν μικρές και χάνονται στο προφίλ, παρότι καλαίσθητες από πλευράς σχεδίου.

Ευρύχωρο εσωτερικό, τυπικό σε ψηφιακότητα

«Πρώην SsangYong» είπαμε; Με το που ανοίγεις την πόρτα, πάντως, το παλιό σήμα σε υποδέχεται! Πέρα από αυτό το οξύμωρο, η καμπίνα του Tivoli χαρακτηρίζεται από τη μοντέρνα προσέγγιση, όπως χρειάζεται σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο. Η οθόνη αφής των 9,0 ιντσών καταλαμβάνει το κέντρο του ταμπλό, ωστόσο άνετα θα μπορούσε να είναι μίνιμουμ μια ίντσα μεγαλύτερη αν αξιοποιούνταν το πολύ φαρδύ περίγραμμα. Ευχάριστη και εργονομική η παρουσία του περιστροφικού διακόπτη για την ένταση της φωνής, όχι τόσο εκείνη των πλήκτρων αφής για τον κλιματισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φτάνει τις 10,25 ίντσες και εντυπωσιάζει με τις επιλογές διαμόρφωσης, σε αντίθεση με το infotainment που πληροί τα απολύτως τυπικά σε θέμα γραφικών και διακόσμου.

Από υλικά, το χέρι σου στο πάνω μέρος του ταμπλό θα απολαύσει αφρώδες πλαστικό, ενώ πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν οι δερμάτινες (δερματίνη, βασικά) επενδύσεις σε πόρτες και τιμόνι. Κατά τα λοιπά, οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονται από σκληρά πάνελ, αλλά και πολύ καλομονταρισμένα. Όμορφη η διχρωμία στα καθίσματα και τις πόρτες, αναβαθμίζει την οπτική χροιά του εσωτερικού, αλλά θέλει και προσοχή γιατί λερώνει σχετικά εύκολα. Εκεί που δεν χρειάζεται καμία προσοχή, είναι στη φιλοξενία επιβατών. Για 4,2 μέτρα μήκος και 2,6 μέτρα μεταξόνιο, το Tivoli θα καθίσει με εντυπωσιακή άνεση 4 άτομα ακόμα και άνω του 1,90 μ., ενώ αν οι σωματότυποι είναι πιο νορμάλ θα τακτοποιηθούν 5 ενήλικες. Μαζί τους και 427 λίτρα αποσκευών (πιθανώς μέχρι το ύψος της οροφής γιατί μέχρι την εταζέρα φαίνονται πολύ λιγότερα), με μια μικρή επισήμανση για ανάγκη μεγαλύτερου ανοίγματος στο πορτμπαγκάζ.

Τα πιο «φθηνά» 163 άλογα σε SUV

Βάζοντας μπροστά τον κινητήρα, παραδοσιακά, στρίβοντας το κλειδί στη μίζα κι όχι με start button, φέρνεις στη ζωή τον κύριο λόγο ύπαρξης του μοντέλου. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος των 1.497 κ.εκ., δίνει πρόσβαση 163 ίππων και 280 Nm στο δεξί πεντάλ. Αριθμοί που για να τους δεις σε ανταγωνιστικά SUV, κι αν τους δεις δηλαδή, χρειάζεσαι πολλά περισσότερα χρήματα. Εδώ, όμως, κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα, και το χαίρεσαι κιόλας. Όπου «δουλειά», βάλτε ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 10,0 δλ., μια τελική πάνω από 190 χλμ./ώρα, μια άνεση να ταξιδεύεις άκοπα με 140-150 χλμ./ώρα, ένα χορταστικό τράβηγμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και ένα απολαυστικό, old school, σπουλάρισμα από την τουρμπίνα στις 2.500 σ.α.λ. Ο λεβιές του 6τάχυτου κιβωτίου, αντίθετα, δεν στέκεται στο ύψος του κινητήρα, σκαλώνοντας στις γρήγορες αλλαγές (και ειδικά στο κατέβασμα από 3η σε 2α). Η κλιμάκωση απλώνει τα χαρακτηριστικά απόδοσης, ωστόσο η κατανάλωση «τσιμπάει» λίγο. Η μέση τιμή της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 8,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ αν πιέσεις θα ξεπεράσεις και τα 10,0 λίτρα/100 χλμ.

Άνετο, ευκολοδήγητο και ευέλικτο

Στην καθημερινή συμβίωση με το Tivoli, εκτιμάς καταρχάς την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης. Όχι ότι λείπουν οι κραδασμοί από τον ημιάκαμπτο πίσω, αλλά σε γενικές γραμμές τα περισσότερα «γκαπ-γκουπ» μένουν μεταξύ τροχών και αμορτισέρ, Η ηχομόνωση επίσης φροντίζει να διατηρεί χαμηλά τα έξωθεν προερχόμενα ντεσιμπέλ, ενώ και το άνετο κάθισμα σε προδιαθέτει για ταξίδια ή χαλαρωτικές βόλτες στην παραλιακή, τώρα που ανοίγει ο καιρός. Αν πέσεις σε κίνηση, σύμμαχός σου ο μαλακός και προοδευτικός συμπλέκτης. Γενικότερα στην πόλη, το Tivoli διαπρέπει. Πέρα από τις συμπαγείς διαστάσεις και την πολύ καλή ορατότητα, έχεις στα χέρια σου και ένα τιμόνι που «κόβει», φέρνοντας τον κύκλο στροφής στα 10,6 μέτρα. Από αίσθηση και ακρίβεια, όμως, λίγα και τεχνητά πράγματα. Ιδίως μια ασάφεια, που εκφράζεται γύρω από την ευθεία.

Στις στροφές τώρα, το Tivoli θα γείρει λιγότερο από όσο περιμένεις, ωστόσο και πάλι το τιμόνι δεν ακολουθεί σε πιστότητα/βάρος/ταχύτητα/απόκριση. Επιπλέον, το άνετο κάθισμα δεν διακρίνεται για την πλευρική του στήριξη, οπότε κατά μια έννοια σου μετριάζει την όρεξη μόνο του, έπειτα από δυο-τρεις γρήγορες στροφές. Πρόσφυση υπάρχει σε ικανοποιητικό βαθμό, όμως υπό πολλή πίεση θα νιώσεις το 65άρι προφίλ να μαγουλιάζει. Η προαναφερθείσα άνεση, όμως, έχει το τίμημά της. Συν ότι δεν φοβάσαι για την ακεραιότητα ζαντών-ελαστικών στα ναρκοπέδια της ελληνικής ασφάλτου, ενώ παράλληλα μπορείς να πας και μακριά από αυτή. Όχι υπερβολικά, καθώς δεν είναι τετρακίνητο (το συγκεκριμένο) και δεν διαθέτει offroad προγράμματα οδήγησης, αλλά τα 178 χλστ. απόστασης από το έδαφος χαρίζουν ησυχία στο κεφάλι αν βρεθείς σε χωματόδρομο.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, κινητήρας, επιδόσεις, χώροι επιβατών, ευελιξία
(-) Κατανάλωση, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.497
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 χειροκίνητο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.500-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
162
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
113,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.225
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.621
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.300
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
427
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store