Δοκιμή VW ID.3 GTX 286 PS 84 kWh

Η VW μπήκε δυναμικά στην κατηγορία της «νέας γενιάς hot hatch», παρουσιάζοντας το αντίστοιχο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 GTX, ένα μοντέλο σαφώς εμπνευσμένο από το Golf GTI. Διατίθεται σε 2 εκδόσεις, την «απλή» των 286 ίππων με 545 Nm ροπής και την Performance με απόδοση 326 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από τις 47.900 ευρώ και 49.900 ευρώ αντίστοιχα. (χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3). Φυσικά υπάρχουν και οι πιο προσιτές εκδόσεις του ID.3, όπως είναι το ID.3 Pure 170 PS 52 kWh (από 35.900 ευρώ), το ID.3 Pro 204 PS 59 kWh (από 39.900 ευρώ) και το ID.3 Pro S 204 PS 77 kWh (από 42.900 ευρώ)

Ηot hatch, είναι και φαίνεται

Μια τέτοια «hot» έκδοση πρέπει να ξεχωρίζει αμέσως σχεδιαστικά από την απλή του ID.3. Στο εμπρός μέρος του ID.3 GTX ο προφυλακτήρας ενσωματώνει ένα νέο αεραγωγό με ρόμβους, ενώ αριστερά και δεξιά τα νέα φώτα ημέρας σχηματίζουν ένα X. Πίσω, ο ανανεωμένος προφυλακτήρας διαθέτει διαχύτη, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι επίσης νέας σχεδίασης. Η μαύρη λωρίδα του πλαισίου οροφής σε συνδυασμό με τα μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες και τις ζάντες αλουμινίου Skagen 20 ιντσών με λάστιχα διάστασης 215/45, υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του. Προαιρετικά οι ζάντες είναι διαθέσιμες και σε μαύρο χρώμα. Τρία μαύρα λογότυπα με το διακριτικό GTX δεσπόζουν στις εμπρός πόρτες και στο κάτω μέρος του πορτμπαγκάζ. Τα χρώματα για το αμάξωμα είναι συνολικά 5, και πάντα σε διχρωμία. Το απλό Γκρι Moonstone δεν έχει χρέωση, ενώ τα υπόλοιπα 4 μεταλλικά (Ασημί Scale, Κόκκινο Kings, Λευκό Glacier και Μαύρο Grenadilla) προσφέρονται με έξτρα κόστος από 600-850 ευρώ.

Σπορ και άνετο εσωτερικό με ποιοτικά υλικά

Μπαίνοντας στην καμπίνα, όλο το εσωτερικό κινείται σε ρυθμό «αγωνιστικό» με τις κόκκινες ραφές να κάνουν την παρουσία τους παντού. Τα σπορ καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο και τη σουέτ υφή Microfleece “ArtVelours” φιλοξενούν λογότυπα GTX, είναι αναπαυτικά με πολύ καλή πλευρική στήριξη. Οδηγός και συνοδηγός θα βρουν την ιδανική τους θέση καθώς όλες οι ρυθμίσεις είναι ηλεκτρικές και αμφότερες διαθέτουν 2 μνήμες και κουμπί μασάζ! Τόσο τα υλικά κατασκευής -με μαλακά πλαστικά σε πολλά σημεία, η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με το προ ανανέωσης ID.3 και δεν παρουσιάζουν πλέον τριγμούς και ενοχλητικούς θορύβους. Από πλευράς εργονομίας υπάρχουν ατοπήματα. Τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι εύκολα πατιούνται κατά λάθος, ενώ για ορισμένες λειτουργίες (όπως τη ρύθμιση του αέρα στον κλιματισμό ή των οδηγικών προφίλ) πρέπει να περνάς μέσα από το μενού/υπομενού στην οθόνη, αντί απλά να πατάς ένα φυσικό διακόπτη. Τέλος οι διακόπτες των παραθύρων στην πόρτα του οδηγού «μοιράζονται» μια κοινή επιφάνεια αφής, μέσω της οποίας επιλέγονται τα εμπρός ή τα πίσω.

Στο κέντρο δεσπόζει το infotainment των 12,9 ιντσών που φέρει το νέας γενιάς λογισμικό 5.0 και τη νέα έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας. Η κλίση που έχει προς τον οδηγό είναι ιδιαίτερα βολική επιτρέποντας όμως ταυτόχρονα τη χρήση του και από το συνοδηγό χωρίς κανένα πρόβλημα. Με το νέο φωνητικό βοηθό IDA, ο χειρισμός γίνεται πιο εύκολος καθώς ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι στο παρελθόν στις φυσικές φωνητικές εντολές. Ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέσω του ChatGPT. Επίσης, οι συνδέσεις των κινητών συσκευών με Apple CarPlay και Android Auto γίνονται ασύρματα και πολύ πιο γρήγορα από την προηγούμενη γενιά. Τα ρυθμιστικά αφής για τον κλιματισμό και τον έλεγχο της έντασης του ήχου είναι πλέον φωτιζόμενα και βρίσκονται κάτω από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Ο γνωστός μικρός, αλλά πολύ χρήσιμος πίνακας οργάνων, είναι 5,3 ιντσών και μετακινείται μαζί με το τιμόνι. Όσο για το προαιρετικό premium ηχοσύστημα Harman Kardon με 480 Watt ισχύος, 12 ηχεία και 4 ρυθμίσεις ήχου -Pure, Relax, Speech και Vibrant- είναι πολύ αποδοτικό, με «γεμάτο» ήχο σε όλο το φάσμα συχνοτήτων.

Θήκες για μικροαντικείμενα θα συναντήσουμε πολλές και ειδικά ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες καθώς ο λεβιές των σχέσεων έχει μετακομίσει από την κονσόλα, στην κολόνα του τιμονιού. Με μήκος 4.265 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ., ύψος 1.564 χλστ. και μεταξόνιο 2.770 χλστ., τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν μια χαρά με τους πίσω να έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 385 λίτρα και επεκτείνεται στα 1.267 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Εκρηκτικό και οικονομικό ταυτόχρονα

Το ID.3 GTX με σαφή προσανατολισμό στην γρήγορη αλλά και απολαυστική οδήγηση, διατίθεται αποκλειστικά (και στις 2 εκδόσεις) με κίνηση στους πίσω τροχούς από έναν ηλεκτροκινητήρα -ο νεότερος του ομίλου VW με κωδικό APP550- που στην περίπτωση μας αποδίδει 286 PS με 545 Nm ροπής. Αντλεί τη δύναμή του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 288 στοιχείων και 400V, ωφέλιμης χωρητικότητας 79 kWh με πραγματική αυτονομία δοκιμής περί τα 480 χιλιόμετρα, με κάποια προσοχή στη χρήση του δεξί πεντάλ. Με αυτό στο νου καταφέραμε να δούμε μια μέση κατανάλωση 16,5 kWh/100 χλμ. Υποστηρίζει κάθε είδους φόρτιση τόσο σε εναλλασσόμενο ρεύμα με μέγιστη ισχύ 11 kW όσο και σε συνεχές ρεύμα έως 185 kW ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC υψηλής ισχύος από 10-80% σε μόλις 26 λεπτά περίπου. Σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ 11 kW (wall box), το 0-100% θα επιτευχθεί σε 8 ώρες και 30 λεπτά. Παρά τους σχεδόν 2 τόνους βάρους (1.985 κιλά), το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5,9 δλ. από στάση με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα (200 χλμ./ώρα στο Performance). Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα στη μέση του οχήματος, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη κατανομή βάρους με θετικό πρόσημο στην οδική συμπεριφορά. Νέο και πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η θερμική προετοιμασία της μπαταρίας για ταχυφόρτιση, κάτι που υπάρχει πλέον σε όλες τις εκδόσεις ID.3.

Φτιαγμένο για ευχαρίστηση

Ο μυημένος στην πίσω κίνηση θα εκτιμήσει αμέσως το ID.3 GTX καθώς είναι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα σε συναρπάσει με τις εκρηκτικές του επιδόσεις. Ο μη εξοικειωμένος μπορεί να τρομάξει με το γλίστρημα του πίσω μέρους σε δρόμους «γυαλί», όμως τα ηλεκτρονικά θα επέμβουν αμέσως για να σώσουν την κατάσταση. Μόλις πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ η αίσθηση της ακαριαίας επιτάχυνσης με επιλεγμένο το Sport, θα ξυπνήσει όλες τις αισθήσεις σου αν και όλα συμβαίνουν αθόρυβα. Ούτε ήχος από εξατμίσεις και σκάστρες, ούτε τεχνητός ήχος από ηχεία. Θα θέλαμε είναι η αλήθεια κάτι «ηχητικό» να συμβαίνει. Με τους τροχούς των 20 ιντσών να εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το χαμηλό κέντρο βάρους και την πολύ καλή σε ρύθμιση ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους να κάνει τη δουλειά της -είναι όσο σφιχτή πρέπει- προσηλώνεσαι στη διαδρομή και μόνο. Βέβαια, τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (215/45) θα «περάσουν» στην καμπίνα τις ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος, μειώνοντας αισθητά την κατά τα άλλα πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά στα απανωτά στροφιλίκια θα σε αποζημιώσουν με το παραπάνω. Οι κλίσεις του εξαιρετικού πλαισίου είναι ελάχιστες και το τιμόνι γρήγορο και ακριβές, αν και θα ήταν θεμιτό να είναι ένα τσικ πιο σκληρό στη ρύθμιση Sport.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του 4 προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Individual), με τη ρύθμιση να επιτυγχάνεται αποκλειστικά μέσω της κεντρικής οθόνης, χωρίς φυσικό κουμπί. Το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται μερικώς στη θέση ESC Sport και όχι εντελώς, δίνοντας τη δυνατότητα στο γνώστη να παίξει με την ουρά και να αποκαταστήσει την τάξη με τις απαραίτητες διορθώσεις σε τιμόνι και γκάζι. Τα φρένα (ταμπούρα πίσω), αν και θέλουν κάποια εξοικείωση στη αρχή, είναι δυνατά χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης, ακινητοποιώντας το βαρύ όχημα με ασφάλεια. Δυστυχώς δεν υπάρχει η λειτουργία τύπου i-pedal, με τη μόνη επιλογή για την ανάκτηση ενέργειας μέσα στην πόλη και σε μεγάλες κατωφέρειες να είναι το «B».

(+) Eπιδόσεις, αυτονομία, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση
(-) Πλήκτρα αφής, αίσθηση πεντάλ φρένων, εργονομία infotainment

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
286
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
545
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180 ηλεκτρονικά περιοριζόμενη
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
14,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.265
Πλάτος (χλστ.)
1.809
Ύψος (χλστ.)
1.564
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.770
Βάρος (κιλά)
1.985
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
88%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
47.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store