Ηλεκτρονική «τσιμπίδα» για ανασφάλιστα και όσα οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ετοιμάζει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ. Νέο νομοσχέδιο, που δεν αποκλείεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι αύριο, προβλέπει τον αυτόματο έλεγχο και εντοπισμό των παραβατών, παράλληλα με κλιμακωτή επιβολή διοικητικών προστίμων.
Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα βασίζεται στη μέθοδο των διασταυρώσεων, βάζοντας στόχο τα περισσότερα από 500.000 οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους δίχως ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν στο μικροσκόπιο κι όσα δεν συνοδεύονται από βεβαίωση Τεχνικού Ελέγχου (άγνωστος ο αριθμός τους). Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο των οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Μια μέθοδος που θα αυξήσει τη συχνότητα των ελέγχων κάθε 2-3 μήνες, αντί του ετήσιου (στην καλύτερη, γιατί υπάρχουν περιπτώσεις ξεχασμένες 5-10 χρόνια) που συνήθως γίνεται τώρα.
Όσοι εντοπίζονται με ανασφάλιστα οχήματα θα λαμβάνουν ειδοποιητήριο για την παράβαση και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο έως 250 ευρώ, συν το κόστος της μετέπειτα ασφάλισης του οχήματος. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης το πρόστιμο αυξάνεται στα 500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα επιβάλλονται και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες , αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας. Με τον ίδιο τρόπο θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ, με το πρόστιμο εδώ να ανέρχεται σε 150 ευρώ. Αν, ωστόσο, η παράβαση βεβαιωθεί από έλεγχο της Τροχαίας, τότε πρόστιμο εκτοξεύεται στα 400 ευρώ!
Αφού γυρίζει ο τροχός της ψηφιοποίησης, δεν γινόταν να μείνουν εκτός τα τέλη κυκλοφορίας. Όσοι δεν πληρώνουν εγκαίρως το σήμα, ως την 31η Δεκέμβρη (ή την καταληκτική ημερομηνία της καθιερωμένης παράτασης), θα επιβαρύνονται με κλικακωτό πρόστιμο αναλόγως της καθυστέρησης πληρωμής. Το βασικότερο σενάριο να προβλέπει την επιβολή προστίμου ίσο με το 25% των ετήσιων τελών κυκλοφορίας εάν τα τέλη πληρωθούν τον Ιανουάριο, 50% εάν η πληρωμή γίνει το Φεβρουάριο και 100% των ετήσιων τελών από τον Μάρτιο και μετά. Κάπως καλύτερα και πιο δίκαια σε σχέση με το υπάρχον καθεστώς, όπου επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής, ακόμα κι αν μιλάμε για μια μέρα μετά την εκπνοή της προθεσμίας.