Καλοκαίρι και ελληνικά νησιά είναι έννοιες ταυτόσημες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Από τη στιγμή που τουρίστες διανύουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων κι εμείς τα έχουμε -αναλογικά- δίπλα, αμαρτία θα ήταν να μην τα «τιμούσαμε» και φέτος. Για αυτό και βάλαμε πλώρη στη μαγευτική Πάρο, με τη συνοδεία του VW T-Cross, έχοντας μαρκάρει στο χάρτη τη περιοχή της Πούντας, όπου λειτουργούν κέντρα για kitesurf και θαλάσσια σπορ. Ένα τέλειο μέρος με απέραντη χρυσαφένια παραλία, ρηχά νερά και με αέρα που φυσά διαρκώς. Κατάλληλο όμως για «παιχνίδια» στην άμμο αποδείχτηκε και το T-Cross, με το οποίο δεν χορταίναμε να κάνουμε διάφορα «σχέδια».
Ο Βενιαμίν των SUV της «ΦαουΒε», είναι ιδανικό για εκδρομές του είδους, καθώς ο ολοκληρωμένος του χαρακτήρας λειτουργεί ως αγχολυτικό σε κάθε τι που θα σε απασχολήσει. Από τις μανούβρες στο πάρκινγκ του πλοίου μέχρι τη μεταφορά της οικογένειας ή της παρέας στην παραλία, το T-Cross φροντίζει να σου λύνει τα χέρια. Από την ώρα που κατεβαίνεις στο λιμάνι της Πάρου και κάνεις τον κύκλο στον ανεμόμυλο έξω από αυτό, υμνείς την ευελιξία και την ευκολία οδήγησης του μικρού VW.
Ο τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο είναι μια χαρά, ακόμα και στη βασική του έκδοση με τους 95 ίππους και τα 175 Nm. Με εξαιρετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και διαθέσιμη όλη τη ροπή για περίπου 2.000 σ.α.λ. (1.600-3.500 σ.α.λ.), δεν χρειάζεται καν να ξεπερνάς τις 2.500-3.000 σ.α.λ. προκειμένου να κινείσαι αξιοπρεπέστατα και με ανοιχτό τον κλιματισμό. Το 5άρι χειροκίνητο είναι ιδεατά κλιμακωμένο, επιτρέποντας αγόγγυστη κινητικότητα με ελάχιστο θόρυβο από το μοτέρ. Τη γαλήνη του ταξιδιού ενισχύει το πολύ καλό φιλτράρισμα της ανάρτησης, που δεν δυσκολεύεται στην απομόνωση των διακυμάνσεων της ποιότητας στην άσφαλτο, που χαρακτηρίζει τους δρόμους του νησιού.
Ακόμα και με τέσσερα άτομα στην καμπίνα, μετά γεμάτου πορτμπαγκάζ, το T-Cross δεν δυσκολεύεται ούτε στις ανηφόρες, ούτε στις στροφές των παριανών δρόμων. Λιμάνι-Παροικιά-Νάουσα ένας 1.0 TSI δρόμος. Ο οποίος μάλιστα αποδεικνύεται και αρκετά ολιγαρκής σε καύσιμο, καθώς η μέση τιμή της κατανάλωσης σταθεροποιήθηκε στα 7,0-7,2 λίτρα/100 χλμ. Πέραν αυτού, εκτιμήσαμε ιδιαιτέρως και την ευρυχωρία της καμπίνας. Τέσσερις ενήλικες δεν θα ζοριστούν στο ελάχιστο, ενώ το συρόμενο κάθισμα βοηθά στην αυξομείωση του χώρου αποσκευών. Από τα 347 λίτρα στην κανονική του θέση μπορεί να φτάσει στα 417 με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.243 λίτρα. Αν πάλι χρειαστεί να μεταφερθεί ένα μακρύ αντικείμενο, τότε βοηθά πολύ η αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού.
Όλα αυτά με ένα μήκος που βρίσκεται υπό των 4.110 χλστ. (4.108), καθιστώντας το σουλούπι του T-Cross βάλσαμο στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης κατά τις βραδινές εξόδους. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει απρόσκοπτη ορατότητα και επικουρείται από τη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, καθιστώντας το παρκάρισμα «στον πόντο» παιχνιδάκι. Τα 18,4 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος διευρύνουν το πεδίο αναζήτησης πάρκινγκ, επιτρέποντας το «σκαρφάλωμα» σε χωματόδρομους. Παρότι δικίνητο, αν υπάρχει όρεξη (και επιτρέπεται, φυσικά) το T-Cross θα φανεί πολύ πρόθυμο για παιχνίδια στην άμμο ή το χώμα – πάντα έχοντας κατά νου πως δεν είναι 4×4.
Για το τέλος, αφήσαμε το «λογαριασμό». Η μία και μοναδική έκδοση Life που διατίθεται με τον 1.0 TSI 95 PS είναι πλήρως εξοπλισμένη (6 αερόσακοι αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αισθητήρας τυφλού σημείου, οθόνη αφής 8 ιντσών, κλιματισμός και πολλά ακόμα στάνταρ) και κοστολογείται αντί 18.800 ευρώ. Στην προσιτή τιμή και τη χαμηλή κατανάλωση, προσθέστε τα 85 ευρώ των τελών κυκλοφορίας που προκύπτουν από τα 133 γρ. CO2/χλμ. και ετοιμαστείτε για καλοκαιρινές διακοπές!