Το τελευταίο και φθηνότερο ντίζελ μικρό SUV

Πριν από όχι και πολλά χρόνια, δεν υπήρχε περίπτωση να μην έχει κατασκευαστής πετρελαιοκινητήρα σε μικρό SUV -και όχι μόνο- λόγω του ότι υπήρχε μεγάλη ζήτηση και ήταν διαφορετικές οι νόρμες της Ε.Ε. Ωστόσο, από την εποχή του εξηλεκτρισμού και μετέπειτα τα μικρά ντίζελ διαγράφονταν από τις γκάμες το ένα μετά το άλλο και κρατήθηκαν κυρίως από τη μικρομεσαία κατηγορία και άνω. Όποιος θέλει τώρα B-SUV με κινητήρα πετρελαίου, διατίθεται ένα και μοναδικό μοντέλο!

Παρόλη την πληθώρα των επιλογών σε μοντέλα και μηχανικά σύνολα με βάση τη βενζίνη (mild hybrid ή full hybrid), καθώς και κάποια αμιγώς ηλεκτρικά, το ντίζελ μικρό SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς είναι το Volkswagen T-Roc. Στην αρχική του έκδοση 2.0 TDI 116 PS η τιμή του είναι στις 25.900 ευρώ, όσο δηλαδή σχεδόν εκκινεί το 1.0 TSI 116 PS (από 25.700 ευρώ). Ουσιαστικά το μόνο «μειονέκτημα» λόγω του 2λιτρου κινητήρα και εξαιτίας του παράλογου ελληνικού φορολογικού συστήματος, είναι ο φόρος πολυτελείας των 440 ευρώ, καθώς και το υψηλότερο τεκμήριο των 8.800 ευρώ (4.000 ευρώ το 1.000άρι). Ο 2.0 TDI προσφέρεται και σε πιο ισχυρή έκδοση με 150 ίππους και στάνταρ το DSG7, όπως και με τετρακίνηση 4Motion (DSG R-Line), όμως οι τιμές αυξάνονται κατά πολύ, αφού εκκινούν από τις 33.900 ευρώ και 40.200 ευρώ αντίστοιχα.

Σχετικά με τον αρχικό 2.0 TDI των 116 ίππων μπορεί να μην ενθουσιάζει με την ιπποδύναμή του, όμως διαθέτει πλούσια ροπή 300 Nm μεταξύ 1.600-2.500 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Η VW ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Συγκριτικά το 1.0 TSI που διατίθεται στην ίδια τιμή, έχει ισχύ 116 ίππους και 200 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., φτάνει τα 189 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 5,7 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και εκπέμπει 128 γρ./χλμ. CO2 (82 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, από την εισαγωγική έκδοση Essential, το T-Roc 2.0 TDI 116 PS των 25.900 ευρώ εξοπλίζεται με τα εξής: infotainment με οθόνη 8 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 8 ιντσών, ψηφιακές υπηρεσίες Volkswagen Connect, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός & πίσω, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κλιματισμό,  όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, προβολείς LED & πίσω φώτα τεχνολογίας LED, πολυλειτουργικό τιμόνι κ.λπ. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Life είναι ακριβότερο κατά 1.650 ευρώ (από 27.550 ευρώ) και διαθέτει επιπλέον: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 215/60 R16, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, μαύρες ράγες οροφής, δερμάτινο τιμόνι, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, διαφορετικές επενδύσεις, εμπρός καθίσματα ρυθμιζόμενα σε ύψος, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay & Android Auto και adaptive cruise control.

Στα σημεία αναφοράς του VW T-Roc ανεξαρτήτως έκδοσης ανήκει η συνολική αίσθηση μικρομεσαίου SUV που διαθέτει, τόσο στο εσωτερικό του, όσο και σε οδική συμπεριφορά. Στο θάλαμο των επιβατών τις εντυπώσεις κερδίζει η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής, με χρήση μαλακού υλικού στο ταμπλό με ραφές, στιβαρή συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα. Οι χώροι είναι άνετοι για όλους τους φιλοξενούμενους, όπως μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων. Στο δρόμο εμφανίζει στιβαρό πάτημα και αξιοσημείωτη σταθερότητα μαζί με χαμηλό θόρυβο κύλισης που ενισχύει την άνεση στις μετακινήσεις.

Get it on Google Play Download on the App Store