Βιομηχανικά νέα – παραγωγή αυτοκινήτων
Η πιο «hot» και γεννούσα προβληματισμό λέξη των τελευταίων ημερών: δασμοί. O πρόεδρος των Η.Π.Α. έχει προκαλέσει φρενίτιδα σε όλο τον πλανήτη, με την απόφασή του να επιβάλλει από αυστηρές ως παράλογες επιβαρύνσεις στα εισαγόμενα προϊόντα, ιδίως από Κίνα και Ευρώπη, ωστόσο αυτή η κατάσταση απασχολεί τους Κινέζους πολύ καιρό πριν τον Ντόναλντ Τραμπ. Δασμούς […]
Στα τέλη του προηγούμενου έτους η Hyundai παρουσίασε την SUV, και όχι μόνο, νααυρχίδα της, με τη μορφή του Ioniq 9. Λίγους μήνες μετά, οι Κορεάτες βάζουν στην παραγωγή το κορυφαίο τους μοντέλο, σε μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις που συναντάμε συνολικά στην αυτοκίνηση. Το εργοστάσιο Metaplant του Hyundai Motor Group έκανε μεγαλειώδη εγκαίνια […]
Τα ρομπότ χρόνια τώρα έχουν αναλάβει τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων, με τις περισσότερες διαδικασίες παραγωγής να είναι αυτοματοποιημένες. Αρκετοί κατασκευαστές, ωστόσο, πειραματίζονται με το επόμενο βήμα: την υιοθέτηση ανθρωποειδών στα εργοστάσια. Η Tesla μάλιστα έχει ανακοινώσει πως θα βάλει το δικό της σε μαζική παραγωγή, ενώ κάτι ανάλογο ετοιμάζει και η BMW. Προς τα εκεί […]
Τα απόνερα της παρ’ ολίγον σύμπραξης Honda-Nissan δεν έχουν ακόμα κατακάτσει. Κρίνοντας από τη φημολογία που αναπτύσσεται πέριξ της Mitsubishi, οι εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα βλέπουν εξελίξεις μπροστά τους. Σύμφωνα με το Automotive News, που επικαλείται πηγές από τα ενδότερα των «Τριών Διαμαντιών», η φίρμα από το Τόκιο ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τη συνεργασία με τη […]
Το Nissan GT-R μετρά αισίως 16 ολόκληρα χρόνια στην αγορά (18 αν μετρήσουμε από όταν παρουσιάστηκε). Το 2007 παρουσιάστηκε, στο 2025 βρισκόμαστε, διάδοχος ή αντικαταστάτης πουθενά στον ορίζοντα. Στο διάστημα αυτών των χρόνων ο «Godzilla» αναβαθμίστηκε πολλές φορές, έφτασε μέχρι τα 600 άλογα ως Nismo, αλλά ποτέ δεν αναδιαρθρώθηκε εκ βάθρων. Το αυτοκίνητο πρακτικά είναι […]
Τον τελευταίο καιρό ακούγεται συχνά το όνομα της Maserati, αλλά για τους λάθος λόγους. Η φημισμένη ιταλική εταιρία βρίσκεται διαρκώς εν μέσω σεναρίων λήψης δραστικών μέτρων από τη μητρική Stellantis, τα οποία πρωτίστως περιστρέφονται γύρω από την πώλησή της. Ο πολυεθνικός κολοσσός ναι μεν έχει διαψεύσει το πωλητήριο, προς το παρόν, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται πως […]
Φάνηκε γλαφυρά, αποκαλυπτικά, και για την Porsche σοκαριστικά, από τις πωλήσεις του 2024, το πόση ζήτηση ΔΕΝ έχουν τα ηλεκτρικά της. Άσχημα νούμερα πωλήσεων ισοδυναμούν με εξίσου άσχημες εξελίξεις στην παραγωγή, όπως φανερώνει η πρόθεση της εταιρίας να απολύσει κόσμο προκειμένου να ισοσταθμίσει τις ζημιές. Σύμφωνα με το Reuters, η φίρμα από το Τσουφενχάουζεν σχεδιάζει […]
Σε ναυάγιο οδηγήθηκαν τελικά οι διαπραγματεύσεις Honda και Nissan, χαλώντας μια συγχώνευση που αν τελεσφορούσε, θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (μια κολοσσιαία συνέργεια 60 δις δολαρίων). Ένα τεράστιο «τί θα γινόταν αν;» πλανάται στην αυτοκίνηση, με τις δυο εταιρίες να εκδίδουν παρεμφερείς ανακοινώσεις και να επιβεβαιώνουν, μέσες-άκρες, τις φήμες για τους λόγους πίσω […]
Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό της Audi ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει την παραγωγή, μαζί με ολόκληρο το εργοστάσιο που τη στεγάζει. Το λουκέτο στη μονάδα παραγωγής των Βρυξελλών έχει σαν επακόλουθο το τέλος του Q8 e-tron, έπειτα από 6 χρόνια. Η Audi πάλευε από το καλοκαίρι να βρει βιώσιμη λύση, ερχόμενη σε επαφές με 26 ενδιαφερόμενους. Δυστυχώς για τους […]
Η Skoda ξεκίνησε την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού της Elroq στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας, στη Mladá Boleslav. Για να φιλοξενήσει ημερήσια παραγωγή έως και 600 Elroq, μέρος της παραγωγής της Octavia μεταφέρθηκε πέρυσι στο εργοστάσιο του Kvasiny. Το Elroq μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MEB με το Enyaq, το οποίο έγινε ένα από τα αμιγώς […]
H VW δεν έχει παρουσιάσει πολλά κάμπριο στην πορεία της. Οι Cabriolet παραλλαγές του Golf είναι οι πιο διαχρονικές, το Eos η πιο επιτυχημένη της πρόταση στη χώρα μας. Σε αρκετούς διαφεύγει της προσοχής, αλλά «ξεσκούφωτο» VW προσφέρεται ακόμα. Πολύ επιτυχημένο, αναλογικά με τον ανταγωνισμό και το εμπορικό μέγεθος της κατηγορίας, αλλά σε λίγα χρόνια […]
Το εμβληματικό χάτσμπακ της VW ακολουθεί τα χνάρια του Beetle και μετακομίζει στο Μεξικό, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε μια τεράστια αναδιάρθρωση που θα στοιχίσει 35.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030. Ο κολοσσός από το Βόλφσμπουργκ ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με τα εργατικά συνδικάτα για δραστικά απαραίτητες αλλαγές, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα […]