Χρήσιμα
Η αυτονομία παραμένει το πρώτο ερώτημα για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τι συμβαίνει σταδιακά όσο η υπολειπόμενη ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει στο τέλος της. Για να απαντηθεί από το καίριο ερώτημα, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC δοκίμασε έξι διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα – BYD Seal, Nio EL6, Kia EV6, […]
Ένα από τα κριτήρια επιλογής ενός οχήματος για το μέσο αγοραστή είναι η μακροπρόθεσμη αξιοπιστία του κινητήρα. Όταν μιλάμε για κινητήρα, η σωστή λειτουργία του εξαρτάται από την ομαλή και εύρυθμη συνεργασία ορισμένων κρίσιμων εξαρτημάτων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι ιμάντες και οι αλυσίδες χρονισμού, δύο εξαρτήματα τα οποία έχουν κοινό στόχο αλλά διαφορετική δομή […]
Ένας από τους μεγαλύτερους -αν όχι ο μεγαλύτερος- φόβους όταν κλειδώνει κάποιος το αυτοκίνητό του πριν πάει στο σπίτι, αφορά το αν θα το βρει την επόμενη μέρα. Οι κλέφτες έχουν εξελιχθεί τόσο που, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών στα σύγχρονα μοντέλα, μπορούν να ανοίξουν ένα αυτοκίνητο χωρίς καν να το ακουμπήσουν (συσκευές […]
Οι ντίζελ κινητήρες διακρίνονται για την αντοχή τους στο χρόνο και την όρεξη για χιλιόμετρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θέλουν συντήρηση. Ίσα ίσα, που λόγω καυσίμου έχουν τις δικές του ιδιαιτερότητες, άγνωστες για τα βενζινοκίνητα μοτέρ. Μια από τις κυριότερες, ειδικά για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και την ακεραιότητα της τσέπης, είναι […]
Όταν θέλουμε καλύτερες επιδόσεις από το αυτοκίνητό μας, η πρώτη και αυτονόητη λύση είναι μια: περισσότερα άλογα. Φίλτρα, προγράμματα, εξατμίσεις, εκκεντροφόροι, τουρμπίνες, όλα μπαίνουν στις σκέψεις του οδηγού – και όλα κοστίζουν, συν το ρίσκο της επιπλέον φθοράς στον κινητήρα. Υπάρχει τρόπος να πάρουμε περισσότερο γκάζι δίχως να πειράξουμε το μοτέρ; Αν υπάρχει λέει… Είναι […]
Κλιματισμός ή air condition. Mαγικές, σωτήριες λέξεις, που το καλοκαίρι ακούγονται σαν την ομορφότερη μελωδία του κόσμου. Πλέον το σύστημα κλιματισμού θεωρείται αυτονόητο σε ένα αυτοκίνητο, αφήνοντας τις θύμησες από ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστηράκια στους παλιότερους. Έχετε αναρωτηθεί, όμως, πόσα BTU αποδίδουν τα air condition στα οχήματα; Εδώ, όπως και στην οικιακή/κτιριακή χρήση, δεν υπάρχει […]
Τόσο τα χειροκίνητα όσο και τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές με την πάροδο των ετών. Στο παρελθόν, τα αυτοκίνητα με μηχανική μετάδοση ήταν γενικά σε θέση να επιτύχουν καλύτερη κατανάλωση, αλλά αυτό πλέον έχει αλλάξει. Η τεχνολογία -και οι νόρμες εκπομπές ρύπων- έχει καταστήσει το αυτόματο κιβώτιο σε κυρίαρχο, ωστόσο κάποια διαχρονικά […]
Κάθε φορά που το θερμόμετρο ξεσκονίζει την κορυφή των ενδείξεων, σκεφτόμαστε διπλά και τριπλά το πώς θα μπούμε στο αυτοκίνητο. Γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι θα έχει γίνει «φούρνος», περιμένουμε το κλασικό κύμα ζέστης να μας χτυπήσει κατάμουτρα μόλις ανοίξουμε την πόρτα, δεν μας προκαλεί έκπληξη το κάψιμο στις παλάμες από τιμόνι και λεβιέ, ούτε […]
Ένας ακόμα καύσωνας βρίσκεται προ των πυλών, με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν -σύμφωνα με τα προγνωστικά- τους 40 βαθμούς Κελσίου. Σίγουρα η καλύτερη λύση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η αποφυγή των μετακινήσεων και ειδικά των άσκοπων τις ώρες που η ζέστη χτυπάει κόκκινα, ωστόσο δεν μπορεί όλοι να μείνουν στα σπίτια τους με τον κλιματισμό […]
Το καλοκαίρι πολλές φορές πάμε στο αυτοκίνητο και παίρνουμε βαθιά ανάσα πριν μπούμε μέσα, λόγω της λαίλαπας που δεχόμαστε όταν ανοίγουμε την πόρτα. Αν το όχημα έχει μείνει στον ήλιο ή/και κάνει καύσωνα, όπως τώρα; O Θεός μαζί μας. Τα μαύρα πλαστικά και οι παρόμοιες επενδύσεις επιδεινώνουν την κατάσταση, ενώ αν υπάρχει δέρμα σε τιμόνι ή -κυρίως- καθίσματα τότε δεν μπορείς να […]
Οι κάτοχοι παλαιότερων SUV και σκληροτράχηλων 4×4 είναι γνώριμοι με την τεχνοτροπία της εξωτερικής ρεζέρβας. Του πέμπτου τροχού, κανονικών διαστάσεων, που βρίσκεται κρεμασμένος στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Σήμερα δεν απαντάται σχεδόν πουθενά, καθώς η πλαϊνά ανοιγόμενη πόρτα έχει εγκαταλειφθεί και για προφανείς λόγους, δεν μπορεί να τοποθετηθεί ολόκληρη ρόδα σε πόρτα πορτμπαγκάζ που ανοίγει κανονικά. […]
Κάθε αυτοκίνητο έρχεται καθημερινά αντιμέτωπο με λακκούβες, μπαλώματα, σαμάρια και ό,τι άλλο συναντάμε καθημερινά στα διάτρητα κομμάτια ασφάλτου, που ονομάζουμε δρόμους. Με κάθε «γκαπ-γκούπ», ακόμα κι όταν δεν γίνεται αισθητό στην καμπίνα, προκαλούνται φθορές σε λάστιχα, ζάντες, αναρτήσεις κλπ. Ένα από τα πρώτα χειροπιαστά συμπτώματα, γιατί υπάρχουν και οι θόρυβοι, έρχεται από το τιμόνι. Άπαξ […]