Χρήσιμα
Τα αυτοκίνητα αποτελούνται από χιλιάδες εξαρτήματα, πολλά εκ των οποίων τη σημασία ή λειτουργία ελάχιστοι γνωρίζουν. Να ρίξουμε μια ματιά λίγο κάτω από μηχανοστάσιο, στο ύψος του προφυλακτήρα, μπροστά από τους τροχούς; Εκεί θα βρούμε μικρά κομμάτια πλαστικoύ, να εξέχουν. Κατασκευαστικό λάθος; Σε καμία περίπτωση. Προστασία για να μη βρίσκει ο προφυλακτήρας; Θα μπορούσε. Ο […]
Το λάδι στον κινητήρα είναι άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του, αφού μειώνει τις τριβές μεταξύ των κινούμενων μερών (π.χ. στα πιστόνια) και αποτρέπει τις δυσάρεστες επαφές μεταξύ τους, που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες φθορές και εν τέλει, καταστροφικές για το μοτέρ. Κάποιες φορές, όμως, η ζημιά έχει την ανάποδη μορφή: παρα-κυκλοφορεί λιπαντικό στα […]
Τα μηχανοστάσια και ο χώρος πάνω-κάτω από αυτά, είναι αγαπημένος προορισμός για πάσης φύσεως εκπροσώπους του ζωικού βασιλείου. Κυριότερη αιτία η ζέστη του κινητήρα, που προσελκύει τις γάτες (χαρακτηριστική εικόνα η ψιψίνα στο καπό), ενώ η προσβασιμότητα από κάτω αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για τρωκτικά, να χρησιμοποιήσουν το χώρο του κινητήρα ως αποθηκευτικό χώρο. Κάποια […]
Κάθε ελαστικό φέρει στα πλευρικά του τοιχώματα πάρα πολλά νούμερα και κωδικούς γενικότερα, όπως είναι οι διαστάσεις, οι δείκτες φορτίου και ταχύτητας, η χώρα και ημερομηνία παραγωγής κ.λπ. Στο πέλμα ενσωματώνεται ένας ακόμα πολύ σημαντικός δείκτης, αυτός της φθοράς, ο οποίος επισημαίνει το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος. Όταν ο δείκτης βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με […]
Σε κάθε ελαστικό υπάρχουν πάρα πολλές ανάγλυφες ενδείξεις στα πλαϊνά τους τοιχώματα, όπως νούμερα, γράμματα και λέξεις. Όλοι αυτοί οι κωδικοί δείχνουν τις προδιαγραφές του ελαστικού. Η πιο γνωστή είναι η διάσταση, αν και πάλι κάποιοι δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει. Για παράδειγμα μια διάσταση 205/55 R16 σημαίνει ότι το 205 είναι το φάρδος του […]
Στις συζητήσεις για τα φίλτρα του αυτοκινήτου, αυτό της καμπίνας συνήθως βλέπει την πλάτη του αέρα και του λαδιού. Για τον απλούστατο λόγο ότι η κουβέντα γύρω από τα φίλτρα γύρης, δεν μπορεί να περιστραφεί γύρω από ιπποδυνάμεις, επιδόσεις και λοιπά «ζόρικα». Η σημασία του, ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητη. Το φίλτρο καμπίνας φροντίζει για την ποιότητα […]
Μπορεί τα αυτοκίνητα να είναι πιο τεχνολογικά προηγμένα από ποτέ, ωστόσο τα παλιά «πάθη» δεν διαγράφονται εύκολα. Ακόμα και με τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά στο πλευρό τους, οι κινητήρες κινδυνεύουν από ασθένειες του παρελθόντος – και μάλιστα, περισσότερο σε σχέση με πριν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα «πειράκια». Αλλιώς γνωστά ως προανάφλεξη, ή κρουστική καύση. Τα συμπτώματα κοινά: έντονος χτύπος […]
Κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αν είναι συμβατικό με θερμικό κινητήρα ή εξηλεκτρισμένο, δηλαδή υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, χρησιμοποιεί δισκόφρενα για το φρενάρισμα. Όλα τα καινούργια διαθέτουν στους εμπρός τροχούς αεριζόμενους δίσκους, ενώ τα ταμπούρα στον πίσω άξονα χρησιμοποιούνται κυρίως σε πιο μικρά και ήπιας ισχύος (υπάρχουν και εξαιρέσεις). Τα ηλεκτρικά έχουν το πλεονέκτημα ότι επιβραδύνουν και […]
Όσο καλό κάνει το αλάτι στη διατήρηση καθαρών δρόμων κατά της χιονόπτωσης και του πάγου, άλλο τόσο και περισσότερο ζημιά κάνει στο αυτοκίνητο. Ποιοι οι λόγοι πίσω από αυτό; Απλοί και χημικοί. Τα περισσότερα εξαρτήματα των αυτοκινήτων αποτελούνται από χάλυβα, δηλαδή ένα κράμα σιδήρου με άνθρακα και άλλα στοιχεία. Το αμάξωμα, το πλαίσιο, οι αναρτήσεις […]
Όποιος ζει και οδηγεί στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην γνωρίζει πως μια από τις συνηθέστερες «καρμανιόλες» των δρόμων είναι οι λακκούβες. Αυτά τα κενά στο οδόστρωμα, που έχουν την τάση να μεγαλώνουν υπό κανονικές συνθήκες και να καλύπτονται με χαλίκι ή άλλα πρόχειρα μέσα όταν ζυγώνουν δημοτικές εκλογές. Όλοι ξέρουμε τα προφανή προβλήματα που μπορεί […]
Η αλήθεια είναι πως όλοι μας έχουμε χρησιμοποιήσει, άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο, τα φώτα του αυτοκινήτου μας για να «επικοινωνήσουμε» με άλλους οδηγούς. Τι θέλουμε όμως να πούμε όταν «παίζουμε» τα φώτα στον απέναντι; Τι λέει ο Κ.Ο.Κ.; Είναι παράνομο; Τις καλύτερες απαντήσεις δίνει, φυσικά, το ίδιο, το γράμμα του νόμου. Σύμφωνα λοιπόν με […]
Με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων κάθε αυτοκίνητο εμφανίζει φυσιολογικές φθορές σε διάφορα μηχανικά ή μη μέρη του, οι οποίες στην πλειοψηφία τους επισκευάζονται. Κάποιες με πιο μεγάλο κόστος και άλλες με εξαιρετικά μικρό, χωρίς να απαιτείται από τον κάτοχο του οχήματος καμία μηχανολογική γνώση. Από τις πιο ενοχλητικούς ήχους που ακούγονται στο […]