Χρήσιμα
Τα φώτα ομίχλης είναι ένα στοιχείο εξοπλισμού το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε όλα τα αυτοκίνητα, καθώς βοηθούν στην βελτιστοποίηση της ορατότητας υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Παρόλα αυτά για κάποιους φαίνεται πως είναι το ίδιο με τα… φώτα ημέρας και τα έχουν μονίμως αναμμένα. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι παράνομο, βάσει του ίδιου, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. […]
Το μποτιλιάρισμα στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά πλέον και σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις είναι αφόρητο και αναπόφευκτο. Ειδικά την εορταστική περίοδο που διανύουμε όλος ο κόσμος έχει βγει στα μαγαζιά, με αποτέλεσμα η κίνηση γίνεται ακόμα πιο βασανιστική. Μαζί όμως με τον οδηγό ταλαιπωρείται και το αυτοκίνητο, κυρίως όταν έχει αμιγώς θερμικό κινητήρα παλαιότερης τεχνολογίας, […]
Όποιος ζει και οδηγεί στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην γνωρίζει πως μια από τις συνηθέστερες «καρμανιόλες» των δρόμων είναι οι λακκούβες. Αυτά τα κενά στο οδόστρωμα, που έχουν την τάση να μεγαλώνουν υπό κανονικές συνθήκες και να καλύπτονται με χαλίκι ή άλλα πρόχειρα μέσα όταν ζυγώνουν δημοτικές εκλογές. Όλοι ξέρουμε τα προφανή προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει μια «βουτιά» […]
Για πολλούς, το κυριότερο σημείο εστίασης κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου είναι τα χιλιόμετρα. Όσο λιγότερα, τόσο το καλύτερο. Συνθήκη, ωστόσο, που όπως πολλά πράγματα στα αυτοκίνητα «δεύτερης χείρας», έχει δυο αναγνώσεις. Ο αριθμός των χιλιομέτρων ναι μεν είναι σημαντικός παράγοντας για την κατάσταση ενός οχήματος, αλλά το ίδιο ισχύει για τον τρόπο που έχουν γίνει. Το «πώς», δηλαδή, όχι […]
Μια κακή συνήθεια, η οποία εν πολλοίς μετετράπη σε αναγκαίο κακό τον καιρό της κρίσης, είναι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου μόνο όταν ανάψει το «λαμπάκι» στο καντράν. Πολλοί Έλληνες εξαναγκάστηκαν να μάθουν στην οδήγηση με λίγο καύσιμο στο ντεπόζιτο, διατηρώντας τον κινητήρα και το σύστημα τροφοδοσίας σε αυτή την κατάσταση σχεδόν επί μονίμου βάσεως, από […]
Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει στην καθημερινότητα της αυτοκίνησης πολλές νέες τεχνολογίες, λέξεις, τάσεις, εφαρμογές. Τα πάντα. Το αυτόματο κιβώτιο, ας πούμε, που πλέον αποτελεί πρώτη δύναμη στη μετάδοση, αφήνοντας πίσω του το χειροκίνητο. Μια ανάλογη ανατροπή, μεγαλύτερη ίσως, παρατηρείται στα συστήματα διεύθυνσης. Εκεί που παλιά έβλεπες υδραυλικό τιμόνι, πλέον παίρνεις στα χέρια σου σχεδόν […]
Πολλές φορές παραβλέπονται, αλλά οι υαλοκαθαριστήρες συγκαταλέγονται στα πιο σημαντικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να ρίχνει καν βροχή για να διαπιστώσουμε τη σημασία τους. Ακόμα και απλή σκόνη να έχει το παρμπρίζ, αν ψεκάσουμε νερό και τα μάκτρα δεν βρίσκονται στη δέουσα κατάσταση, αυτό που θα πάρουμε είναι ένα απίστευτα ενοχλητικά μουτζουρωμένο κρύσταλλο – με ό,τι αυτό συνεπάγεται […]
Η αυτονομία παραμένει το πρώτο ερώτημα για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως εξίσου σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τι συμβαίνει σταδιακά όσο η υπολειπόμενη ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει στο τέλος της. Για να απαντηθεί από το καίριο ερώτημα, η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC δοκίμασε έξι διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα – BYD Seal, Nio EL6, Kia EV6, […]
Ένα από τα κριτήρια επιλογής ενός οχήματος για το μέσο αγοραστή είναι η μακροπρόθεσμη αξιοπιστία του κινητήρα. Όταν μιλάμε για κινητήρα, η σωστή λειτουργία του εξαρτάται από την ομαλή και εύρυθμη συνεργασία ορισμένων κρίσιμων εξαρτημάτων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι ιμάντες και οι αλυσίδες χρονισμού, δύο εξαρτήματα τα οποία έχουν κοινό στόχο αλλά διαφορετική δομή […]
Ένας από τους μεγαλύτερους -αν όχι ο μεγαλύτερος- φόβους όταν κλειδώνει κάποιος το αυτοκίνητό του πριν πάει στο σπίτι, αφορά το αν θα το βρει την επόμενη μέρα. Οι κλέφτες έχουν εξελιχθεί τόσο που, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών στα σύγχρονα μοντέλα, μπορούν να ανοίξουν ένα αυτοκίνητο χωρίς καν να το ακουμπήσουν (συσκευές […]
Οι ντίζελ κινητήρες διακρίνονται για την αντοχή τους στο χρόνο και την όρεξη για χιλιόμετρα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θέλουν συντήρηση. Ίσα ίσα, που λόγω καυσίμου έχουν τις δικές του ιδιαιτερότητες, άγνωστες για τα βενζινοκίνητα μοτέρ. Μια από τις κυριότερες, ειδικά για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και την ακεραιότητα της τσέπης, είναι […]
Όταν θέλουμε καλύτερες επιδόσεις από το αυτοκίνητό μας, η πρώτη και αυτονόητη λύση είναι μια: περισσότερα άλογα. Φίλτρα, προγράμματα, εξατμίσεις, εκκεντροφόροι, τουρμπίνες, όλα μπαίνουν στις σκέψεις του οδηγού – και όλα κοστίζουν, συν το ρίσκο της επιπλέον φθοράς στον κινητήρα. Υπάρχει τρόπος να πάρουμε περισσότερο γκάζι δίχως να πειράξουμε το μοτέρ; Αν υπάρχει λέει… Είναι […]












