Χρήσιμα
Τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν τις δικές τους, ιδιαίτερες απαιτήσεις στην οδήγηση. Το κυριότερο που θα πρέπει να προσαρμοστεί κάποιος, στη μετάβαση από ένα παραδοσιακό τετράτροχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι η απουσία ήχου. Ένα ακόμα, ίσως και σημαντικότερο, είναι η απόκριση στο γκάζι. Ειδικά στην κίνηση, πρέπει να είσαι έξτρα προσεκτικός αν […]
Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης διαθέτουν στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων. Μόνο κάποια πιο παλιά μοντέλα δεν το περιλάμβαναν στον στάνταρ εξοπλισμό, με αποτέλεσμα οι οδηγοί τους να μη γνωρίζουν τις στροφές που λειτουργεί ο κινητήρας και να τις μαντεύουν μέσω της… ακουστικής οδού. Στο τέλος του στροφομέτρου, υπάρχουν κάποιες κόκκινες ενδείξεις που […]
Το λάδι στον κινητήρα είναι άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του, αφού μειώνει τις τριβές μεταξύ των κινούμενων μερών (π.χ. στα πιστόνια) και αποτρέπει τις δυσάρεστες επαφές μεταξύ τους, που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες φθορές και εν τέλει, καταστροφικές για το μοτέρ. Οι περισσότεροι γνωρίζουν την ανάγκη ελέγχου στάθμης και ποιότητας του λιπαντικού, όμως […]
Τα αυτοκίνητα αποτελούνται από χιλιάδες εξαρτήματα, πολλά εκ των οποίων τη σημασία ή λειτουργία ελάχιστοι γνωρίζουν. Να ρίξουμε μια ματιά λίγο κάτω από μηχανοστάσιο, στο ύψος του προφυλακτήρα, μπροστά από τους τροχούς; Εκεί θα βρούμε μικρά κομμάτια πλαστικoύ, να εξέχουν. Κατασκευαστικό λάθος; Σε καμία περίπτωση. Προστασία για να μη βρίσκει ο προφυλακτήρας; Θα μπορούσε. Ο […]
Το λάδι στον κινητήρα είναι άκρως απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του, αφού μειώνει τις τριβές μεταξύ των κινούμενων μερών (π.χ. στα πιστόνια) και αποτρέπει τις δυσάρεστες επαφές μεταξύ τους, που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες φθορές και εν τέλει, καταστροφικές για το μοτέρ. Κάποιες φορές, όμως, η ζημιά έχει την ανάποδη μορφή: παρα-κυκλοφορεί λιπαντικό στα […]
Τα μηχανοστάσια και ο χώρος πάνω-κάτω από αυτά, είναι αγαπημένος προορισμός για πάσης φύσεως εκπροσώπους του ζωικού βασιλείου. Κυριότερη αιτία η ζέστη του κινητήρα, που προσελκύει τις γάτες (χαρακτηριστική εικόνα η ψιψίνα στο καπό), ενώ η προσβασιμότητα από κάτω αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για τρωκτικά, να χρησιμοποιήσουν το χώρο του κινητήρα ως αποθηκευτικό χώρο. Κάποια […]
Κάθε ελαστικό φέρει στα πλευρικά του τοιχώματα πάρα πολλά νούμερα και κωδικούς γενικότερα, όπως είναι οι διαστάσεις, οι δείκτες φορτίου και ταχύτητας, η χώρα και ημερομηνία παραγωγής κ.λπ. Στο πέλμα ενσωματώνεται ένας ακόμα πολύ σημαντικός δείκτης, αυτός της φθοράς, ο οποίος επισημαίνει το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάθος πέλματος. Όταν ο δείκτης βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με […]
Σε κάθε ελαστικό υπάρχουν πάρα πολλές ανάγλυφες ενδείξεις στα πλαϊνά τους τοιχώματα, όπως νούμερα, γράμματα και λέξεις. Όλοι αυτοί οι κωδικοί δείχνουν τις προδιαγραφές του ελαστικού. Η πιο γνωστή είναι η διάσταση, αν και πάλι κάποιοι δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει. Για παράδειγμα μια διάσταση 205/55 R16 σημαίνει ότι το 205 είναι το φάρδος του […]
Στις συζητήσεις για τα φίλτρα του αυτοκινήτου, αυτό της καμπίνας συνήθως βλέπει την πλάτη του αέρα και του λαδιού. Για τον απλούστατο λόγο ότι η κουβέντα γύρω από τα φίλτρα γύρης, δεν μπορεί να περιστραφεί γύρω από ιπποδυνάμεις, επιδόσεις και λοιπά «ζόρικα». Η σημασία του, ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητη. Το φίλτρο καμπίνας φροντίζει για την ποιότητα […]
Μπορεί τα αυτοκίνητα να είναι πιο τεχνολογικά προηγμένα από ποτέ, ωστόσο τα παλιά «πάθη» δεν διαγράφονται εύκολα. Ακόμα και με τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά στο πλευρό τους, οι κινητήρες κινδυνεύουν από ασθένειες του παρελθόντος – και μάλιστα, περισσότερο σε σχέση με πριν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα «πειράκια». Αλλιώς γνωστά ως προανάφλεξη, ή κρουστική καύση. Τα συμπτώματα κοινά: έντονος χτύπος […]
Κάθε αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αν είναι συμβατικό με θερμικό κινητήρα ή εξηλεκτρισμένο, δηλαδή υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, χρησιμοποιεί δισκόφρενα για το φρενάρισμα. Όλα τα καινούργια διαθέτουν στους εμπρός τροχούς αεριζόμενους δίσκους, ενώ τα ταμπούρα στον πίσω άξονα χρησιμοποιούνται κυρίως σε πιο μικρά και ήπιας ισχύος (υπάρχουν και εξαιρέσεις). Τα ηλεκτρικά έχουν το πλεονέκτημα ότι επιβραδύνουν και […]
Όσο καλό κάνει το αλάτι στη διατήρηση καθαρών δρόμων κατά της χιονόπτωσης και του πάγου, άλλο τόσο και περισσότερο ζημιά κάνει στο αυτοκίνητο. Ποιοι οι λόγοι πίσω από αυτό; Απλοί και χημικοί. Τα περισσότερα εξαρτήματα των αυτοκινήτων αποτελούνται από χάλυβα, δηλαδή ένα κράμα σιδήρου με άνθρακα και άλλα στοιχεία. Το αμάξωμα, το πλαίσιο, οι αναρτήσεις […]