Ανεξαρτήτως τιμής και κατηγορίας κάθε καινούργιο αυτοκίνητο απαιτεί ένα χρονικό διάστημα – χιλιόμετρα στρωσίματος (ρονταρίσματος), ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες πρόκλησης βλαβών στο μέλλον και να εξασφαλιστεί η μακροζωία κάθε μηχανικού μέρους. Εμείς σας δίνουμε ορισμένες βασικές συμβουλές για το σωστό στρώσιμο:
– Προσπαθήστε να μην ξεπεράσετε τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου και τις 3.000 σ.α.λ. στον κινητήρα, αλλά και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται, όχι μόνο όταν είναι καινούργιο το αυτοκίνητο αλλά και αφού στρωθεί, γιατί μπορεί να αρχίσει να χτυπάει πιράκια λόγω κακής καύσης του καυσίμου.
– Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα και τα ελαστικά.
– Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.
– Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30 δλ. στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.
– Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.
– Τα ελαστικά χρειάζονται 1.000 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά.
Διαβάστε ακόμα: Αξιόπιστα μεταχειρισμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα
Info: O κάθε κατασκευαστής ορίζει διαφορετικά το διάστημα στρωσίματος. Σε κάθε περίπτωση, σαν όριο τίθενται τα 1.000 χιλιόμετρα περίπου. Πάντα θα πρέπει να ακολουθούνται πιστά αυτά που αναγράφονται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου.