Νέο Mazda EZ-60 κόντρα στο Tesla Model Y

Η Mazda έχει μπει με τεράστια αποφασιστικότητα στα ηλεκτρικά, σημαίνοντας και τη μεγάλη επιστροφή του 6 στην Ευρώπη έπειτα από 12 ολόκληρα χρόνια. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή για τους Ιάπωνες, οι οποίοι τώρα βάζουν στο στόχαστρο το απόλυτο best seller στα EV: το Tesla Model Y.

Όπλο τους; Το νέο EZ-60, που μόλις παρουσιάστηκε στην Κίνα. Στο ίδιο κατασκευαστικό μήκος κύματος με το 6e, το EZ-60 επίσης έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την κινεζική Changan, και συγκεκριμένα την ηλεκτρική θυγατρική Deepal. Το ΕΖ-60 βασίζεται στο S07, ωστόσο εμφανισιακά ξεχωρίζει όχι μόνο από τον Κινέζο αδελφό, αλλά και από το σύνολο της κατηγορίας. Η σχεδίαση ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion (ψυχή της κίνησης)» και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την τολμηρή μάσκα, όπου το περίγραμμα και το σήμα είναι φωτιζόμενα. Διαστάσεις δεν ανακοινώνονται ακόμα, αλλά σίγουρα το μήκος ξεπερνά τα 4,6-4,7 μέτρα (4.750 χλστ. το Deepal S07).

Εικόνα δεν έχουμε ούτε από το εσωτερικό, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι πανομοιότυπη με του 6e. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε διπλές οθόνες, με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και μια πολύ μεγάλη κεντρική, 14,6 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων.

Σιγή ιχθύος τηρούν οι Ιάπωνες (και οι Κινέζοι) και για τα μηχανικά μέρη, ωστόσο το Deepal S07 προσφέρεται σε εκδόσεις 221, 241 και 262 ίππων, με μπαταρίες 66,8 ή 79,9 kWh και αυτονομία από 520 ως 620 χλμ. (βάσει κινεζικού κύκλου CLTC). Η Mazda εξετάζει τρίτο και τέταρτο μοντέλο από την κοινοπραξία της με την Changan, με χρονοδιάγραμμα λανσαρίσματος μεταξύ 2028 και 2030. Στο μεσοδιάστημα η φίρμα από τη Χιροσίμα εργάζεται στη δική της πλατφόρμα για EV, προγραμματίζοντας το πρώτο της μοντέλο για το 2027. Όσο για το EZ-60; Προς τα τέλη του 2025, το αργότερο αρχές 2026.

Get it on Google Play Download on the App Store