Το Subaru Forester έχει «συνδεθεί» άρρηκτα με την περιπέτεια, τα βουνά, τα λαγκάδια και τις πάσης φύσεως εξορμήσεις στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέο, 6ης γενιάς Forester ξεκινά τη διάθεση του και στην Ελλάδα, έχοντας μια κληρονομιά με πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκόσμια τα τελευταία 28 χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 1997 όπου και πρωτοκυκλοφόρησε. Το νέο μοντέλο επανασχεδιάστηκε, παρέχει αυξημένες οδηγικές ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, προσφέρει περισσότερη τεχνολογία και συνδυάζει την πάντα ενεργή συμμετρική τετρακίνηση της Subaru με μια βελτιστοποιημένη έκδοση του μοναδικού ήπια υβριδικού κινητήρα e-Boxer. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στη χώρα μας για να διαπιστώσουμε από κοντά τις ικανότητές του στους δρόμους της πόλης, στο ταξίδι αλλά και σε μια σύντομη, αλλά περιεκτική χωμάτινη διαδρομή στο βουνό πάνω από την Ακράτα. Καλεσμένοι της Subaru Πλειάδες Motors με έδρα το Χαλάνδρι ξεκινήσαμε την περιπέτεια και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Φρέσκια και δυναμική εμφάνιση έτοιμη για δράση
Η εξωτερική εικόνα του νέου μοντέλου είναι τώρα πιο δυναμική στο σύνολο της, αντικατοπτρίζοντας την προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρίας να κερδίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με αφετηρία το design. Συγκεκριμένα, στο μπροστινό μέρος, μια οριζόντια γραμμή συνδέει τη μάσκα με τους προβολείς, δημιουργώντας μια πιο φαρδιά εμφάνιση. Η αίσθηση του πλάτους τονίζεται με την παρουσία -ψηλά- ενός συμπαγούς άξονα από τη μάσκα μέχρι τα φανάρια. Η νέα σχεδίαση των φώτων δίνει μια πιο ευκρινή, πιο φρέσκια και σύγχρονη αισθητική. Στο πίσω μέρος τα μοντέρνα φώτα ενώνονται με μια διακοσμητική λωρίδα και η υπερυψωμένη πόρτα εξασφαλίζει περισσότερο εσωτερικό χώρο.
Από πλευράς διαστάσεων το νέο Subaru Forester έχει μήκος 4.670 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ., ύψος 1.730 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. Οι γωνίες προσέγγισης (20,4°) και διαφυγής (25,7°), έχουν βελτιστοποιηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με τη γωνία ράμπας να παραμένει στις 20,9 μοίρες. Οι ζάντες αλουμινίου είναι νέας σχεδίασης, προσφέρονται σε δύο παραλλαγές για αυτές των 18 ιντσών, ενώ υπάρχει και η προαιρετική επιλογή των 19 ιντσών. Η φρέσκια εικόνα ολοκληρώνεται με 3 καινούργια χρώματα (γκρι, μπλε και χρυσαφί) στο σύνολο των 11 επιλογών για το αμάξωμα. Όσον αφορά τις διαθέσιμες εκδόσεις είναι, Free, Style, Adventure, και Premium οι οποίες κοστίζουν από 45.920 ευρώ, 48.970 ευρώ, 52.650 ευρώ και 54.250 ευρώ αντίστοιχα.
Ευρύχωρο και με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής εσωτερικό
Η εικόνα του εσωτερικού είναι εμφανώς αναβαθμισμένη και εκλεπτυσμένη. Τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η ποιότητα συναρμογής είναι υψηλών προδιαγραφών, με την απουσία τριγμών και άλλων ενοχλητικών θορύβων να ενισχύουν την προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει μια νέα οθόνη Full HD 11,6 ιντσών (με ελαφρώς outdated γραφικά) σε κάθετη διάταξη με όλες τις σύγχρονες λειτουργίες, όπως ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Η βελτιωμένη λειτουργία αναγνώρισης φωνής επιτρέπει τον εύκολο έλεγχο των επιμέρους ρυθμίσεων. Επίσης, διαθέτει κάτι πολύ σημαντικό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ένας κωδικός κλειδώματος PIN εμποδίζει τρίτα άτομα να χειριστούν τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης, του εξοπλισμού ήχου ή των ρυθμίσεων του οχήματος όπως π.χ. κατά τη χρήση του οχήματος από παρκαδόρο.
Ο πίνακας οργάνων επιμένει να είναι αναλογικός σε στροφόμετρο και ταχύμετρο σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή ως προς τους διάφορους περιμετρικούς διακόπτες. Βελτιωμένη είναι και η λειτουργικότητα των διακοπτών γύρω από το τιμόνι λόγω πιο εργονομικής τοποθέτησής τους, επιτρέποντας στον οδηγό να αλλάξει τις ρυθμίσεις διαφόρων στοιχείων, συμπεριλαμβανομένης της οθόνης πολλαπλών πληροφοριών κ.λπ., χωρίς να αφαιρεί τα χέρια του από το τιμόνι. Αναβάθμιση έχει γίνει και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως στο σύστημα EyeSight, το οποίο επιτηρεί διαρκώς την ευρύτερη περιοχή που κινείται το όχημα, αναγνωρίζοντας δίτροχα, αυτοκίνητα και πεζούς. Κάτι που για πρώτη φορά βλέπουμε σε μοντέλο της Subaru είναι το σύστημα Emergency Driving Stop. Σε περίπτωση αδιαθεσίας του οδηγού, το αυτοκίνητο ενεργοποιεί τα αλάρμ για να προειδοποιήσει τους άλλους χρήστες του δρόμου κι εν συνεχεία ακινητοποιεί με ασφάλεια το αυτοκίνητο, ξεκλειδώνοντας και τις πόρτες.
Στο εσωτερικό του νέου Subaru Forester κυριαρχεί και η ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες, με τους πίσω να έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, οποιουδήποτε αναστήματος και σωματότυπου. Ειδική μελέτη έχει γίνει στα νέα εμπρός καθίσματα που έχουν βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα της άνεσης και της σωστής στήριξης του σώματος, ελαχιστοποιώντας τις κινήσεις του κεφαλιού από τους κραδασμούς του οδοστρώματος. Σε αυτό συμβάλει η ενισχυμένη ηχομονωτική επικάλυψη στο πάτωμα, και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 508 λίτρων (1.731 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα σε διάταξη 60:40) προσφέροντας άνετη τοποθέτηση όλων των αποσκευών για το ταξίδι, ακόμα και στενόμακρων αντικειμένων.
Boxer κινητήρας 2.0 λίτρων με προσθήκη υβριδικού συστήματος
Λέγοντας Subaru, «εννοούμε» μόνιμη τετρακίνηση και κινητήρα διάταξης boxer! Στοιχεία που ανήκουν παραδοσιακά στο DNA της Ιαπωνικής μάρκας. Έτσι και εδώ, την κίνηση του νέου Subaru Forester αναλαμβάνει ένας τετρακύλινδρος 16βάλβιδος Boxer κινητήρας 2.0 λίτρων άμεσου ψεκασμού, απόδοσης 136 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 182 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 48V ισχύος 16,7 ίππων και 66 Nm, τοποθετημένο στο κιβώτιο ταχυτήτων CVT Lineartronic, για πιο ομαλή και άμεση επιτάχυνση και ροπή. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 12,2 δλ., φτάνει τα 188 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει σε μεικτή χρήση 8,1 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και εκπέμπει 183 γρ./χλμ. CO2. Στα χαρτιά τα νούμερα σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν, αλλά στην πράξη το μηχανικό σύνολο του μεγάλου οικογενειακού SUV αποδείχθηκε υπέρ αρκετό στον αυτοκινητόδρομο και ικανοποιητικά ισχυρό στο επαρχιακό δίκτυο, σε δρόμο με επάλληλες στροφές.
Άνεση και ασφάλεια σε κάθε τερέν
Ξεκινώντας το ταξίδι γνωριμίας μας με το νέο Forester, «καρπωθήκαμε» αμέσως την κορυφαία ποιότητα κύλισης όταν βγήκαμε στην εθνική οδό. Το CVT αποδεικνύεται πολύ πιο ήσυχο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με εξαίρεση όταν βυθίσεις επίμονα το πόδι σου στο γκάζι, χωρίς όμως να νιώθεις το κλασικό βουητό που σου δίνει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο ζορίζεται. Η μόνη ενόχληση που γίνεται αντιληπτή είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους ευμεγέθεις εξωτερικούς καθρέφτες μετά τα 110-120 χλμ./ώρα. Περνώντας στο επαρχιακό δίκτυο, όλες οι ανωμαλίες, οι λακκούβες και το ταλαιπωρημένο οδόστρωμα δεν θα γίνουν ούτε καν αντιληπτά από τους επιβάτες. Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου, που η Subaru πήρε από το WRX, προσφέρει πολύ καλή αίσθηση με αποτέλεσμα να γνωρίζεις που ακριβώς βρίσκονται οι τροχοί σου, ακόμα και σε δύσβατα εδάφη.
Tο πραγματικό στοιχείο του Forester όμως είναι το σημείο που τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινάνε τα «δύσκολα». Η διαδρομή που ακολουθήσαμε από την Ακράτα στην Ποροβίτσα είχε απ΄όλα. Χώμα, μπόλικες πέτρες, νεροφαγώματα, ανηφόρες και κατηφόρες με μεγάλη κλίση. Όλα, «piece of cake» ή περίπατος στη λιακάδα για το νέο Forester, αφού η υποδειγματική ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, χωνεύει πραγματικά τα πάντα. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, προσφέρουν πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε «γλυστερά» κομμάτια. Η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει, έχοντας ενεργοποιημένο και το αντίστοιχο πρόγραμμα στο X-Mode, είναι κορυφαία. Τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ολοκληρώνονται με το Hill Descent Control που αποδείχθηκε πολύ εύχρηστο σε απότομες καταβάσεις, αφού διατηρούσε αυτόματα σταθερή ταχύτητα έως 20 χλμ./ώρα. χωρίς να αγγίξουμε το φρένο. Η συμμετρική μόνιμη τετρακίνηση All-Wheel Drive, σε συνδυασμό με το εξελιγμένο X-Mode (Κανονικό, Χώμα/Χιόνι, Χιόνι/Λάσπη) βοηθούν καταλυτικά τον οδηγό να αποφύγει δύσκολες καταστάσεις ενώ λειτουργεί και με την όπισθεν. Τέλος, το Active Torque Split μεταφέρει τη ροπή σε ποσοστό 60:40 εμπρός/πίσω, ενώ μπορεί να τη μεταβάλλει έως και 50:50 εφόσον οι συνθήκες το απαιτήσουν.