Ο καθαρισμός του αμαξώματος καλό είναι να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όχι μόνο να δείχνει το αυτοκίνητο σαν καινούργιο αλλά και για να συντηρείται σωστά το χρώμα του και να μην χάνει την γυαλάδα το βερνίκι του. Η σκόνη, η λάσπη, τα άλατα που δημιουργούνται από τη βροχή και ειδικά τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τους «εχθρούς» του χρώματος. Το πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι είναι το ιδανικότερο εν αντιθέσει με τη σκληρή βούρτσα των πλυντηρίων που φθείρει το βερνίκι και δημιουργεί λεπτές γρατσουνιές.
Η διαδικασία είναι απλή, όμως υπάρχουν ορισμένα μυστικά:
- Αρχικά ξεπλύνετε το αυτοκίνητο με αρκετό νερό υπό πίεση, με το λάστιχο ή με πλυστικό μηχάνημα. Μην ξεχνάτε τους θόλους των τροχών εσωτερικά και τα μαρσπιέ, όπου συγκεντρώνεται πολύ βρομιά αλλά και τους δίσκους των φρένων (να είναι κρύοι).
- Τοποθετήστε σε έναν καθαρό κουβά νερό και ρίξτε μικρή ποσότητα ειδικού σαμπουάν με κερί και κάντε αφρό. Προσοχή: Ποτέ μην πλένετε το αυτοκίνητο με υγρό πιάτων γιατί είναι πολύ σκληρό και μην ρίχνετε υπερβολική ποσότητα σαμπουάν γιατί δύσκολα ξεβγάζεται.
- Με ένα καθαρό και μαλακό σφουγγάρι για αυτοκίνητα ή ακόμα καλύτερα με ειδικό γάντι πλυσίματος, πλύνετε το αμάξωμα, ενώ σε τακτά διαστήματα καλό είναι τα το ξεβγάζετε προκειμένου να απομακρύνονται από την επιφάνειά του τυχόν πετραδάκια που θα κάνουν γρατσουνιές. Προσοχή: Ποτέ μην χρησιμοποιήσετε σφουγγάρι για τα πιάτα ή σύρμα.
- Ξεβγάλτε το αυτοκίνητο με νερό προτού στεγνώσει η σαπουνάδα πάνω σε αυτό. Μετά στεγνώστε όλες τις επιφάνειες με ένα μαλακό πανί μικροϊνών, το οποίο θα ξεπλένετε σε καθαρό νερό.
Tips: 1) Το πλύσιμο του αυτοκινήτου θα πρέπει να γίνεται σε σκιερό μέρος για να μην στεγνώνει η σαπουνάδα και κολλάει στο αμάξωμα. 2) Χρησιμοποιείστε ένα σφουγγάρι για το αμάξωμα και δεύτερο για τα λάστιχα και μαρσπιέ όπου θα υπάρχουν λάσπες και πετραδάκια.
Διαβάστε ακόμα: Στρώσιμο – ροντάρισμα αυτοκινήτου
Καθαρισμός του εσωτερικού:
- Η πρώτη ενέργεια είναι η απομάκρυνση της σκόνης και μικρών σκουπιδιών που έχουν επικαθίσει στα καθίσματα, στο δάπεδο και στον χώρο αποσκευών με μια ηλεκτρική σκούπα ή με ένα επαναφορτιζόμενο σκουπάκι χειρός. Κατόπιν με ένα μαλακό, ελαφρώς βρεγμένο πανί (κατά προτίμηση με μικροϊνες) σκουπίζουμε όλα τα πλαστικά μέρη (ταμπλό, πόρτες κ.ο.κ.).
- Αφού έχουμε «μαζέψει» την σκόνη από το εσωτερικό καλό είναι μετά να περάσουμε όλες τις πλαστικές επιφάνειες με ειδική ενυδατική κρέμα (προτιμήστε τη από το σπρέι, το οποίο «απλώνεται» σε όλη την καμπίνα), με ένα στεγνό και καθαρό πανί. Προσοχή: Μην περάσετε με γυαλιστικό, την στεφάνη του τιμονιού, το λεβιέ ταχυτήτων και τα πεντάλ, γιατί θα γλιστρούν επικίνδυνα! Το ίδιο ισχύει και για τις γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες θα γίνουν θαμπές.
- Όσον αφορά στα παράθυρα καθαρίστε τα με το ανάλογο υγρό τζαμιών, αλλά μην περάσετε με αυτό το υγρό τα λάστιχα των παραθύρων γιατί με τον καιρό ξεραίνονται.
Γυάλισμα αμαξώματος
Αφού έχετε στεγνώσει καλά το αυτοκίνητο καλό είναι να του κάνετε και ένα γυάλισμα έτσι ώστε να διατηρηθεί το λαμπερό του χρώμα. Συνιστάται κάθε 6 μήνες να γίνεται γυάλισμα, μία φορά πριν το καλοκαίρι και πριν τον χειμώνα. Οι γυαλιστικές κρέμες που υπάρχουν στα είδη αυτοκινήτου προσφέρουν αποτελεσματική προστασία στο χρώμα από τις καυτές και υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου και το ζωντανεύουν αποτρέποντας τη δημιουργία θαμπάδας. Για το κόστος της γυαλιστικής κρέμας (υπάρχουν για μεταλλικά και απλά χρώματα αλλά και για ξεθωριασμένα) υπολογίστε γύρω στα 10 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα: Μέτρηση κατανάλωσης καυσίμου
Οδηγίες για σωστό γυάλισμα
Το γυάλισμα του αμαξώματος πρέπει να γίνεται πάντα σε σκιερό μέρος για να μην ξεραίνεται γρήγορα η κρέμα. Με το πανί μικροϊνών απλώνετε στο αμάξωμα με κυκλικές κινήσεις την γυαλιστική κρέμα. Αφού έχετε περάσει με την κρέμα όλες τις μεταλλικές επιφάνειες και τα βαμμένα πλαστικά τμήματα (ποτέ τα παράθυρα, τα λάστιχα και τα άβαφτα πλαστικά) παίρνετε ένα άλλο καθαρό πανί και αφαιρείτε την ξεραμένη κρέμα με ευθείες κινήσεις. Αμέσως θα δείτε μετά ότι το αμάξωμα αποκτά μια πολύ στιλπνή υφή και το χρώμα γίνεται πολύ λαμπερό.