Τα καινούργια αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ολοένα και κερδίζουν έδαφος, αφενός γιατί τα προτιμούν οι οδηγοί έτσι ώστε να κάνουν πιο άνετα τις μετακινήσεις τους και αφετέρου γιατί υπάρχουν μοντέλα που δεν πωλούνται με χειροκίνητο σασμάν. Οι επιλογές που έχει να κάνει ο ενδιαφερόμενος είναι πολλές και από όλες τις κατηγορίες, όπως και στα μικρομεσαία χάτσμπακ με κινητήρες βενζίνης. Τα δύο πιο οικονομικά σε τιμές 5θυρα του C-Segment είναι τα ανανεωμένα Hyundai i30 και Skoda Scala που σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid 7DCT
Το best seller μικρομεσαίο για το 2024, το Hyundai i30 facelift ξεκινά με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 MPi 96 PS (από 20.590 ευρώ), ενώ κατόπιν υπάρχει ο πιο αποδοτικός 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid με 6τάχυτο κιβώτιο (από 23.590 ευρώ) ή το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT (από 25.290 ευρώ). Από την πρώτη έκδοση εξοπλισμού Premium διαθέτει οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, πλοήγηση, Hyundai BlueLink για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως με smartphone, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55 R16, όλες τις γνωστές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας κ.λπ.
Το φρεσκαρισμένο Hyundai i30 με το αμάξωμα των 4.340 χλστ. μήκους, 1.795 χλστ. πλάτους, 1.455 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.650 χλστ., διαθέτει ένα επίσης αναβαθμισμένο εσωτερικό με ακόμα πιο ποιοτικές και ευχάριστες στην αφή επενδύσεις. Μαλακά υλικά καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, ενώ η γεροδεμένη συναρμογή ενισχύει την συνολική στιβαρότητα. Από πλευράς χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω του κανονικού θα χωρέσουν δίχως να κάνουν παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ ικανοποιεί με τα 357 λίτρα, έχει κανονικό σχήμα και σχετικά μεγάλο άνοιγμα.
Από τους βασικούς πρωταγωνιστές του συγκεκριμένου Hyundai i30, είναι ο κινητήρας μαζί με το αυτόματο σασμάν. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο turbo 1.5 T-GDI με ισχύ 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Ενσωματώνει και γεννήτρια μίζα 48V Hybrid, η οποία υποστηρίζει το θερμικό κινητήρα με επιπλέον ισχύ έως 14 ίππους, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Μαζί με το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη 7DCT εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.) με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και CO2 129 γρ./χλμ. (82 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Ο οδηγός απολαμβάνει παράλληλα μια πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά στο δρόμο, όπου οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) συνδυάζουν με κατάλληλο τρόπο το κράτημα με την άνεση.
Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS DSG7
Το οικονομικότερο σε τιμή μικρομεσαίο χάτσμπακ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι το ανανεωμένο Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS DSG7. Διατίθεται στην τιμή των 23.700 ευρώ (από 21.900 ευρώ με το 6τάχυτο χειροκίνητο) και θα εξυπηρετήσει πλήρως όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με όλες τις ανέσεις, δίχως να ξοδέψουν ένα πακτωλό χρημάτων. Εξάλλου από την αρχική έκδοση Essence εφοδιάζεται με οθόνη πολυμέσων 8,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55 R16, 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρα φώτων, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ.
Μετά το τελευταίο facelift, το Scala των 4.362 χλστ. μήκους, 1.793 χλστ. πλάτους, 1.514 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.636 χλστ. έγινε πιο κομψό. Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν κυρίως τις νέες επενδύσεις που αναβάθμισαν το διάκοσμο και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Όλο το άνω τμήμα του ταμπλό και των πάνελ των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακά υλικά, ενώ το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένο, όπως εξίσου και η στιβαρή συναρμογή. Μεγάλο ατού του Scala που το τοποθετεί στην κορυφή των μικρομεσαίων χάτσμπακ, είναι οι μεγάλοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές (467 λίτρα).
Ταιριαστός στο Scala είναι και ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TSI με την απόδοση των 116 ίππων και τη μέγιστη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Με τη συνδρομή του 7τάχυτου διπλού συμπλέκτη DSG, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ., με εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 128 γρ./χλμ. (82 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το Skoda Scala δεν είναι άνετο μόνο σε χώρους, αλλά και στο πάτημά του στο δρόμο. Τα στοιχεία που κερδίζουν οδηγό και επιβάτες είναι το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και ο πολύ χαμηλός θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του μοντέλου στη μέγιστη δυνατή άνεση.