H entry level πετρελαιοκίνητη πρόταση της εντυπωσιακής σχεδιαστικά και αεροδυναμικής (Cd: 0,23 ή 0,22 στην έκδοση CLA 180 BlueEFFICIENCY) Mercedes CLA εφοδιάζεται με τον 1.5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα ισχύος 109 ίππων. Παρά την θεωρητικά μικρή ισχύ του μηχανικού συνόλου, «παραχωρήσεις» δεν χρειάζεται να γίνουν σε κανένα τομέα με την CLA να παραμένει μια τυπική Mercedes σε όλα της. Η τιμή της ξεκινά από τα 32.500 ευρώ με απόσυρση (35.046 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT και τα paddles στο τιμόνι), τιμή η οποία είναι ικανοποιητική για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και την μάρκα που εκπροσωπεί. Συγκριτικά, η CLA 180 με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. 122 PS κοστίζει από 30.300 ευρώ.
Μικρή ισχύς, αλλά μεγάλη καρδιά
Αρχικά στο άκουσμα της απόδοσης του μηχανικού συνόλου των 1.5 λίτρων και της άμεσης αντιπαραβολής του με το βάρος του αμαξώματος των 1.450 κιλών, δεν μπορείς να έχεις μεγάλες προσδοκίες για το οτιδήποτε. Στην πράξη όμως οι 109 ίπποι αλλά πολύ περισσότερο τα 260 Nm ροπής και η λειτουργία του κινητήρα της Renault σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε διαψεύδουν. Το μοτέρ αυτό παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και θετικό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, ενώ σε καμία περίπτωση δεν στερείται ελαστικότητας αφού σε αυτό βοηθά και το σφιχτής κλιμάκωσης 7τάχυτο κιβώτιο. Εκείνο αν και έχει ομαλή λειτουργία θυμίζει περισσότερο ένα καλό αυτόματο κιβώτιο παρά ένα διπλού συμπλέκτη. Στο μόνο σημείο που είναι εμφανής η μικρή απόδοση του συνόλου είναι στην αδυναμία επίτευξης και διατήρησης υψηλής ταχύτητας. Από την άλλη εντυπωσιακό είναι το επίπεδο ηχομόνωσης του αμαξώματος της CLA με τον κινητήρα σε καμία περίπτωση να μην διαταράσσει την ηρεμία των επιβατών. Όπως είναι λογικό, το οικονομικό προφίλ του μηχανικού συνόλου έρχεται να συμπληρώσει το «γλυκό» αφού με πραγματική κατανάλωση της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Εντυπωσιακά ουδέτερη και γρήγορη στο δρόμο
Η Mercedes CLA είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο προκαλώντας τον οδηγό να την πιέσει, άσχετα αν δεν αποτελεί ένα στοχευμένο σπορ αυτοκίνητο και δεν ανταποκρίνεται και ο κινητήρας σε κάτι τέτοιο. Η ανάρτηση είναι σφιχτή και σε συνδυασμό με τις 18 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ (στο αυτοκίνητο της δοκιμής) επηρεάζουν τα επίπεδα άνεσης των επιβατών σε έντονες ανωμαλίες, ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις εκείνοι απολαμβάνουν υψηλή ποιότητα κύλισης και άνετες μετακινήσεις. Οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές είναι ιδιαίτερα περιορισμένες γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί το πολύ καλό μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου και να τοποθετηθεί γρήγορα σε μια στροφή χωρίς πρόβλημα. Η οδική της συμπεριφορά εκεί είναι ουδέτερη με το αμάξωμα να παραμένει βιδωμένο στο δρόμο ακόμα και όταν ο οδηγός υπερβάλει και προσπαθεί να διαταράξει την ισορροπία του, ενώ αν το πετύχει τελικά το ESP θα επαναφέρει άμεσα το αυτοκίνητο σε τάξη. Αυτό που γίνεται αντιληπτό και είναι λογικό άμεσα είναι ότι ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να επηρεάσει την οδική συμπεριφορά της CLA αφού το πλαίσιο έχει τον πρώτο λόγο στην επίτευξη ασφαλούς και ευχάριστης αίσθησης. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και απόκριση ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά με το μεγάλο αριστερό πεντάλ να έχει καλή αίσθηση στο πάτημα.
Όμορφη και στο εσωτερικό της με επάρκεια χώρων
Το εσωτερικό της CLA είναι όμορφο, σύγχρονο και συνάδει με την εξωτερική σχεδίαση του αμαξώματος. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, υλικό που συναντάται και στις πόρτες. Σε άλλα σημεία που συναντάμε σκληρά πλαστικά, εκείνα είναι επίσης καλής ποιότητας και γενικότερα το επίπεδο φινιρίσματος και συναρμολόγησης βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Η εργονομία χρειάζεται εξοικείωση, ωστόσο πιο σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί η ορατότητα ειδικά προς τα πίσω που είναι πολύ περιορισμένη. Αντίθετα πολύ καλή κρίνεται η θέση οδήγησης με σπορτίφ καταβολές. Οι χώροι είναι καλοί για 4 επιβάτες, όμως άτομα μέσου και άνω ύψους θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις στο πίσω κάθισμα με τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια τους εξαιτίας της κλίσης της οροφής σε εκείνο το σημείο. Παράλληλα εκείνοι θα συναντήσουν πρόβλημα και με την πρόσβασή τους στο αυτοκίνητο αφού πολύ δύσκολα και μετά από πολλές «διελεύσεις» θα καταφέρουν να μην χτυπούν το κεφάλι τους στο πάνω τμήμα των πίσω θυρών. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 470 λίτρων και ικανοποιεί με το σχήμα του, ωστόσο το μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης επηρεάζουν την χρηστικότητά του.
(+) Κινητήρας, ηχομόνωση, σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης
(-) Εργονομία, χώροι για αντικείμενα, δυσκολία πρόσβασης επιβατών πίσω, ορατότητα, αμεσότητα κιβωτίου στην σειριακή λειτουργία