Δοκιμή Mercedes-Benz CLA 250 e 218 PS

H Mercedes-Benz αναβάθμισε όλα τα μικρομεσαία μοντέλα της, μεταξύ αυτών και την σπορτίφ τετράθυρη κουπέ CLA με το ιδιαίτερα δυναμικό και καλλίγραμμο αμάξωμα. Το γερμανικό πολυτελές αυτοκίνητο δέχτηκε αλλαγές στον σχεδιασμό εξωτερικά και στο εσωτερικό, αναβαθμίστηκε σε τεχνολογίες και εξοπλισμό, όπως και στα εξηλεκτρισμένα μηχανικά του σύνολα βενζίνης.

Την γκάμα ανοίγει η CLA 200 με το 1.33 λτ. turbo mild hybrid σύνολο των 163 ίππων (+13 hp) και τιμή εκκίνησης το ποσό των 51.200 ευρώ. Με το ίδιο μοτέρ αλλά μαζί με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων εφοδιάζεται η plug-in hybrid CLA 250 e της δοκιμής, με τιμή από 59.500 ευρώ. Όλες οι υπόλοιπες διαθέσιμες εκδόσεις της CLA περιλαμβάνουν 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ υπάρχουν και οι τετρακίνητες (4MATIC) σε πιο «ήπιες» εκδόσεις και στις κορυφαίες CLA 35 και 45 S των 306 και 421 ίππων αντίστοιχα. Με τα ίδια μηχανικά σύνολα προσφέρεται και η CLA Shooting Brake με το μεγαλύτερο και πιο πρακτικό χώρο αποσκευών των 485 λτ. έναντι 440 λτ. η CLA (445 λτ./395 λτ. οι PHEV).

Δυναμική κομψότητα

Η Mercedes CLA απέκτησε ακόμα πιο δυναμική και πολυτελή εμφάνιση μετά την ανανέωση, χάρη στις διακριτικές επεμβάσεις που έγιναν στο εμπρός και πίσω τμήμα της. Πιο συγκεκριμένα φέρει νέας σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρα και μάσκα, ενώ άλλαξε το σχέδιο και η φωτεινή υπογραφή των προβολέων και των πίσω φώτων. Το 4θυρο ανανεωμένο κουπέ κεντρίζει το ενδιαφέρον με τις έντονες ακμές του, διατηρώντας στο έπακρο τις διαστάσεις του (μήκος 4.688 χλστ.). Μπροστά ξεχωρίζει το μακρύ ανάγλυφο καπό με το χαμηλό ρύγχος, η φαρδιά μάσκα με το κεντρικό αστέρι και τα μικρά αστέρια που συνθέτουν το πλέγμα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και ο μυώδης προφυλακτήρας. Το χυτό προφίλ με την τοξοειδή οροφή και το τύπου κουπέ τελείωμα τονίζουν το «αθλητικό» παρουσιαστικό, συμβάλλοντας παράλληλα στην επίτευξη του πολύ χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (Cd: 0,23).

Πολυτελές και high-tech εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών της ανανεωμένης Mercedes-Benz CLA οι αλλαγές εντοπίζονται σε ορισμένες επενδύσεις, στα νέα γραφικά των οθονών στο ταμπλό και στην αφαίρεση του δύσχρηστου touchpad στην κονσόλα για τον έλεγχο των λειτουργιών του infotainment. Στη θέση του μπήκε μια ρηχή θήκη, ενώ η πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων γίνεται είτε μέσω των πλήκτρων στο τιμόνι, είτε με τα δάκτυλα, αν και ο οδηγός χρειάζεται να τεντωθεί για να τη φτάσει. Το ενιαίο πάνελ στο ταμπλό περιλαμβάνει τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για τον πλήρως ψηφιακό και διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων και το infotainment. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα χειριστήρια αεροπορικού τύπου για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Υψηλά είναι τα στάνταρ στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο σε φινίρισμα. Τις εντυπώσεις κερδίζει αμέσως το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των άνω τμήμα όλων των θυρών. Ταυτόχρονα, η στιβαρή συναρμογή και τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά με τις κόκκινες ραφές (στο αυτοκίνητο της δοκιμής) αναβαθμίζουν σημαντικά το διάκοσμο και ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Μόνο οι πολύ απλοί μοχλοδιακόπτες στην κολόνα του τιμονιού για τους υαλοκαθαριστήρες, φλας και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων δεν συμβαδίζουν με την πολυτέλεια της CLA. Στον τομέα των χώρων των επιβατών ικανοποιεί, αρκεί οι πίσω φιλοξενούμενοι να μην είναι λίγο πιο ψηλοί, γιατί το κεφάλι τους ακουμπά στο τελείωμα της χαμηλωμένης οροφής. Μικρό είναι σε άνοιγμα και χωρητικότητα το πορτ μπαγκάζ των 390 λίτρων, λόγω και της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.

Δύναμη και οικονομία με την μπαταρία φορτισμένη

Η Mercedes CLA 250 e εφοδιάζεται με το plug-in hybrid μηχανικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 218 ίππων και 450 Nm ροπής. Ο βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 163 ίππων και 270 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας με την αυξημένη κατά 7 ίππους ισχύ αγγίζει την απόδοση των 109 ίππων και 300 Nm. Επίσης, η βελτιωμένη μπαταρία υψηλής τάσης προσφέρει υψηλότερο ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 15,6 kWh με αποτέλεσμα την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Για τη φόρτιση υπάρχουν οι επιλογές κανονικής φόρτισης με 3,7 kW, έως 11 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα, αντί των 7,4 kW προηγουμένως και με συνεχές ρεύμα έως 22 kW για φόρτιση από 10% έως 80% σε περίπου 25 λεπτά.

Η δύναμη αυτή περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του του 8G-DCT κιβωτίου, εξασφαλίζοντας γρήγορες επιταχύνσεις στο αμάξωμα των 1.750 κιλών με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Η CLA 250 e χρησιμοποιεί κατά την πλήρη επιτάχυνση και τις δύο πηγές ενέργειας, ενώ σε κανονικούς ρυθμούς και έως τα 140 χλμ./ώρα με την μπαταρία φορτισμένη κάνει χρήση αποκλειστικά του ρεύματος. Με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να διανύσει κοντά στα 70 χιλιόμετρα (χωρίς τη χρήση κλιματισμού), πετυχαίνοντας κατανάλωση βενζίνης σε πραγματικές συνθήκες μόλις 0,5-1 λτ./100 χλμ. και ρεύματος κοντά στις 16 kWh/100 χλμ. Υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα έντασης της ανάκτησης (στο πρόγραμμα Electric) τα D (auto), D+, D, D– και D—, τα οποία ρυθμίζονται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι (από αυτά πραγματοποιούνται κι οι αλλαγές ταχυτήτων). Με την μπαταρία άδεια από ρεύμα κινείται ελάχιστα με την ηλεκτρική ενέργεια (σε ελιγμούς και εκκινήσεις) και η κατανάλωση ανεβαίνει στα 6,5 λτ./100 χλμ. Η μετάβαση από την ηλεκτρική λειτουργία στη βενζινοκίνητη έχει περιθώρια βελτίωσης ως προς την ομαλότητα που πραγματοποιείται, ενώ ο θόρυβος από το 1.33 λτ. turbo κινητήρα όταν ανεβάζει ψηλά στροφές γίνεται αισθητός στους επιβάτες. Μειονέκτημα στο ταξίδι αποτελεί το μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης των 35 λίτρων.

Για άνετες και ασφαλείς διαδρομές

Η Mercedes-Benz CLA 250 e συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις, πολύ χαμηλή κατανάλωση στις αστικές μετακινήσεις με την μπαταρία φορτισμένη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ειδικά με τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερη άνεση, λόγω απουσίας θορύβου από το χώρο του κινητήρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα του Dynamic Select (Electric, Hybrid, Battery Hold, Sport ή Individual), τα οποία ανάλογα ρυθμίζουν και την επιλογή κίνησης. Με την στάνταρ ανάρτηση άνεσης, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις της CLA φιλτράρουν με ικανοποιητικό τρόπο τις μύριες κακοτεχνίες των δρόμων και είναι όσο σφιχτές χρειάζεται για να μην κουράζουν, αλλά και για να εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα.

Η ευθυβολία που εμφανίζει στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι εξαιρετική, ακόμα και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς που αντιλαμβάνεται ο οδηγός μόνο όταν δει το ταχύμετρο. Κινούμενη σε στροφές, η plug-in hybrid CLA με τις 18άρες ζάντες εμφανίζει αρκετή πρόσφυση και λογικές κλίσεις. Με βαθιά πατημένο το γκάζι σε κλειστές στροφές, το πρώτο πράγμα που βιώνει ο οδηγός είναι η υποστροφή, λόγω και της πλούσιας ροπής (450 Nm συνδυαστικά) που περνά στους εμπρός τροχούς. Ο έλεγχος γίνεται εύκολα με τη βοήθεια και του πολύ καλής πληροφόρησης, βάρους και αμεσότητας τιμονιού, όπως και των αποδοτικών φρένων.

(+) Σχεδίαση, κατανάλωση με την μπαταρία φορτισμένη, ηλεκτρική αυτονομία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα εσωτερικού
(-) Θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές, μικρό πορτ μπαγκάζ, αέρας για τα κεφάλια πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη και ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/-
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
109
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
300
Συνδυαστική ισχύς (PS)
218
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
229
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
0,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
18
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.688
Πλάτος (χλστ.)
1.830
Ύψος (χλστ.)
1.427
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.750
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
91%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
59.500 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store