Το κόστος του καυσίμου και της ενέργειας γενικότερα που απαιτεί κάθε αυτοκίνητο για να κινηθεί, είναι το πρώτο και μεγαλύτερο έξοδο που απασχολεί κάθε οδηγό, ειδικά όταν διανύει αρκετά χιλιόμετρα για τη δουλειά και τις όποιες ανάγκες και υποχρεώσεις του. Τα πιο πολλά γίνονται σε αστικό περιβάλλον, που σημαίνει αύξηση της κατανάλωσης στην περίπτωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης συμβατικής τεχνολογίας. Τα υβριδικά που παρέχουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες καίνε λιγότερο καύσιμο στην πόλη, όμως και πάλι δεν μπορούν να φτάσουν με τίποτα τα αμιγώς ηλεκτρικά.
Ένα νέο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο και συγκεκριμένα SUV με εξαιρετική κατανάλωση στην πόλη, μόλις 9,4 kWh/100 χλμ. είναι το νέο Ford Puma Gen-E που έφτασε στην Ελλάδα και βρίσκεται στο δίκτυο των Επίσημων Εμπόρων Ford σε όλη την Ελλάδα. Με μια μέση τιμή κιλοβατώρας στα 0,10 ευρώ, τα 100 χλμ. στην πόλη στοιχίζουν μόλις 0,94 ευρώ! Εφόσον προσθέσουμε ρυθμιζόμενες χρεώσεις, ΦΠΑ, κ.λπ. και διπλασιάσουμε την τιμή, τότε και πάλι δεν ξεπερνά τα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Με την μπαταρία ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας 43 kWh, το Puma Gen-E μπορεί ιδανικά να φτάσει σε αυτονομία στην πόλη τα 523 χιλιόμετρα. Πρόσθετα, η λειτουργία one-pedal driving καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας.
Με μέγιστη ισχύς φόρτισης τα 100 kW και με τη χρήση ταχυφορτιστή, για να φτάσει η μπαταρία από το 10% στο 80% αρκούν 23 λεπτά. Σε wallbox 11 kW που μπορεί να τοποθετηθεί στο σπίτι, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί λιγότερο από 4 ώρες. Το νέο Ford Puma Gen-E είναι πάρα πολύ οικονομικό και σε μεικτή χρήση, αφού η κατανάλωση περιορίζεται στις 13,1 kWh/100 χλμ. Αν τις πολλαπλασιάσουμε με 0,20€/kWh, τότε το κόστος είναι 2,6 ευρώ. Ακόμα και με χρέωση 0,50€/kWh σε ταχυφορτιστή, τα 100 χλμ. στοιχίζουν μόνο 6,5 ευρώ. Στο μεικτό κύκλο η αυτονομία αγγίζει τα 376 χλμ., ενώ σε κάθε περίπτωση ο οδηγός απολαμβάνει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.) μέσω της άμεσης παροχής ισχύος του ηλεκτρομοτέρ των 168 ίππων και 290 Nm ροπής.
Το νέο Ford Gen-E βασίζεται στο δημοφιλές Puma, όμως εμφανίζει κάποιες αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό που του χαρίζουν ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση. Εξωτερικά τη διαφορά κάνει αμέσως η νέα μάσκα που παραπέμπει στη Mustang Mach-E, ενώ οι νέες ζάντες αλουμινίου και η σπορ πίσω αεροτομή συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Στο θάλαμο των επιβατών ξεχωρίζει αμέσως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα καθίσματα. Κάτι που δεν φαίνεται αμέσως είναι το ακόμα μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ GigaBox συνολικής χωρητικότητας έως 574 λτ., συν ακόμα 43 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.
Όσον αφορά τις τιμές του νέου Puma Gen-E ξεκινούν από τις 23.900 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης της Ford και του οφέλους της επιδότησης και απόσυρσης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3*» Από την πρώτη έκδοση εξοπλισμού Premium, το μικρό ηλεκτρικό SUV της Ford είναι πλήρες σε όλα τα επίπεδα. Μεταξύ άλλων διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto, πλοήγηση, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση smartphone, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς Full LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κ.λπ.
* Η κρατική επιδότηση υπόκειται σε έγκριση ή ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμη τη δεδομένη χρονική στιγμή.