Για τη σημασία του NSX στην κληρονομιά της Honda, αλλά και την πορεία ολόκληρης της διαδρομής των υπεραυτοκινήτων, δεν χρειάζεται να επεκταθούμε. Ουσιαστικά μιλάμε για το αυτοκίνητο που έδειξε πώς πρέπει να είναι ένα ολοκληρωμένο supercar. Από το 1992 μέχρι το 2005, όταν ολοκληρώθηκε η πορεία της πρώτης γενιάς, το κεντρομήχανο από το Μινάτο παρέδιδε μαθήματα στις Ferrari και τις Lamborghini στο πώς συνδυάζονται επιδόσεις, τεχνολογία, οδηγική απόλαυση, αξιοπιστία και ευχρηστία. Σε όλα αυτά, βάλτε και απίστευτη «χρηματιστηριακή αξία», άσχετα αν μιλάμε για εργοστασιακό ή βελτιωμένο.
Το Silverstone Metallic που βλέπουμε, εκ πρώτης όψεως μοιάζει ανέγγιχτο. Κατασκευάστηκε το 2002 και πρόκειται για ένα από τα πρώτα 300 που εισήχθησαν στις Η.Π.Α., ενώ το χρώμα το καθιστά ακόμα πιο σπάνιο. Σε 22 χρόνια το οδόμετρο έχει καταγράψει λιγότερο από 14.500 χλμ. (14.484 χλμ. μας κάνουν τα 9.000 μίλια), με την κατάσταση αμαξώματος, εσωτερικού και μηχανικών μερών να φαίνεται/αναφέρεται άψογη. Είναι χαρακτηριστικό πως οι 17άρες ζάντες δεν έχουν ούτε γρατζουνιά πάνω τους – κάτι λογικό, καθώς τις περισσότερες μέρες του το NSX τις έχει βγάλει στο γκαράζ. Τις περισσότερες…
Γιατί κάποιες άλλες, τις έχει περάσει στην πίστα. Κι ακριβώς επειδή ο κάτοχός του ήταν φαν των track days, φρόντισε να αναβαθμίσει το αυτοκίνητο σε κάθε τομέα. Πρώτος και καλύτερος εκείνος του μηχανοστασίου, όπου πλέον ο 3.2 VTEC V6 συνεργάζεται με κομπρέσορα της Comptech κι όλα τα συμπαρομαρτούντα (νέο εγκέφαλο, intercooler κλπ). Η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη και συνοδεύεται μέχρι από μπάρα ψαλιδιών, δείγμα του πόσο ολιστική βελτίωση έχει απολαύσει το εν λόγω NSX. Ισχύς δεν ανακοινώνεται, όμως σίγουρα πρόκειται για πολλή περισσότερη από τα 280 άλογα και 298 Nm του ατμοσφαιρικού. Συνεπώς, θα πρέπει να υπολογίζουμε σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από τα 5,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 274 χλμ./ώρα τελικής.
Το σίγουρο είναι ότι, παρότι «φτιαγμένο», η τιμή του δεν κατάλαβε τίποτα. Στις 370.000 δολάρια (328.745 ευρώ) έκλεισε η δημοπρασία, δείγμα του πόση αξία κρατάει ένα άψογα διατηρημένο NSX MK1, ακόμα κι αν πρόκειται για βελτιωμένο.