Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Toyota παρουσιάζει τα νέα και πολύ σημαντικά της μοντέλα, όπως είναι το Corolla, το Camry Hybrid και το RAV4 Hybrid. Το ολοκαίνουργιο, 5ης γενιάς RAV4 πραγματοποιεί την πρεμιέρα του επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ η Toyota ανακοινώνει παράλληλα τις τεχνικές του προδιαγραφές.
Δείτε και αυτό: Η Toyota καλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA της μάρκας διαθέτει 57% αυξημένη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους, διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα, ενώ το ζύγισμα μεταξύ των δύο αξόνων (51/49) αγγίζει την ιδανική αναλογία. Το μήκος του νέου RAV4 είναι 4.600 χλστ. (5 χλστ. μειωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του), το πλάτος είναι 1.855 χλστ. (+10 χλστ.), το ύψος είναι 1.650 χλστ. (-10 χλστ.) και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 30 χλστ. (2.690 χλστ.).
Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του νέου RAV4, όπου κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές, οι επίπεδες επιφάνειες, τα λίγα χειριστήρια και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 7 ή 8 ιντσών. Βελτιωμένη είναι η θέση οδήγησης χάρη στην πιο χαμηλή θέση του καθίσματος κατά 15 χλστ. και την αύξηση της ρύθμισης του τιμονιού κατά 50 χλστ. Καλύτεροι με την σειρά τους είναι οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (+79 λτ.).
Για την κίνηση του νέου RAV4 θα προσφέρονται δύο μηχανικά σύνολα. Το νέο υβριδικό με τον 2.5 λτ. βενζινοκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 222 ίππους έναντι 197 ίππους στο υπάρχον μοντέλο, ενώ η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,1 δευτερόλεπτα. Ένας νέος 2.0 λτ. βενζίνης θα είναι επίσης διαθέσιμος σε συνδυασμό με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Η Toyota στοχεύει για το RAV4 Hybrid να έχει συνδυαστική κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ. (με τη μέτρηση NEDC).
Δείτε και αυτό: Προσφορές Toyota με όφελος έως 2.000 ευρώ
Το RAV4 Hybrid εφοδιάζεται με ένα σημαντικά βελτιωμένο και πιο ικανό ηλεκτρικό σύστημα AWD, το οποίο είναι πιο συμπαγές και ελαφρύτερο σε σχέση με τα μηχανικά συστήματα AWD. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γίνεται χρησιμοποιώντας ισχύ από το υβριδικό σύστημα του οχήματος και από μια πρόσθετη γεννήτρια που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης η αναλογία της ροπής που μεταφέρεται στους τροχούς μεταβάλλεται αυτόματα από 100:0 έως και 20:80. Το μηχανικό AWD στο νέο RAV4 2.0 λτ. CVT εξοπλίζεται με το πρώτο -στην Toyota- σύστημα δυναμικής κίνησης ροπής, που τη μοιράζει ομοιόμορφα ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς.
Επιπλέον, στο RAV4 Hybrid ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ Normal, Eco ή Sport μέσω των οποίων ανάλογα διαμορφώνονται οι ρυθμίσεις του τιμονιού, του γκαζιού, του φρένου και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για ακόμα καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες υπάρχει και το νέο αυτόματο διαφορικό ελέγχου περιορισμένης ολίσθησης Trail Mode, το οποίο ενεργοποιείται μέσω διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.
Νέα τεχνολογία της Toyota που τοποθετείται πρώτα στο RAV4 αποτελεί ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης. Αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας συμβατικός ηλεκτροχρωμικός καθρέπτης που αντικατοπτρίζει την κυκλοφορία πίσω από το αυτοκίνητο ή ως ψηφιακή οθόνη με πολύ ευρύτερο οπτικό πεδίο. Αν για παράδειγμα το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο πίσω και ο οδηγός έχει περιορισμένη ορατότητα, τότε με το πάτημα ενός διακόπτη παρουσιάζεται στον καθρέπτη σε πραγματικό χρόνο η εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο μέσω μιας ρυθμιζόμενης κάμερας (έχει και ζουμ) υψηλής ευκρίνειας που είναι τοποθετημένη ψηλά επάνω στο πίσω παράθυρο του RAV4.
Δείτε και αυτό: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες του νέου Toyota Corolla