Τα ντίζελ αυτοκίνητα από τις μικρότερες ειδικά κατηγορίες των supermini και των μικρών SUV έχουν ουσιαστικά εξαφανιστεί, όταν πριν από όχι πολλά χρόνια οι επιλογές ήταν πάρα πολλές. Σήμερα στα μικρά χάτσμπακ έχει μείνει ένα και μοναδικό με πετρελαιοκινητήρα, που δεν είναι άλλο από το πολύ καλό συνολικά Renault Clio 1.5 Blue dCi 100.
Παράλληλα, η Renault τρέχει τώρα ένα προωθητικό πρόγραμμα και ψαλιδίζει στο μισό το ΦΠΑ όλων των εκδόσεων του Clio, αξίας έως και 3.000 ευρώ. Πληροφοριακά το μικρό γαλλικό μοντέλο διαθέτει μια πλούσια γκάμα κινητήρων, όπως βενζίνης (SCe 65 & TCe 90), διπλού καυσίμου (TCe 100 LPG), πετρελαίου (Blue dCi 100) αλλά και full υβριδικό (E-Tech full hybrid 145). Ανεξαρτήτως έκδοσης ο πελάτης θα λαμβάνει έκπτωση ίση με το μισό της αξίας του ΦΠΑ στην τιμή τιμοκαταλόγου, ανά έκδοση. Επιπρόσθετα όλη η γκάμα Renault Clio πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες.
Όσον αφορά το ντίζελ Clio προσφέρεται από 23.970 ευρώ (χωρίς την προσφορά) στην εισαγωγική έκδοση evolution. Σε αυτή την περίπτωση η αξία του μισού ΦΠΑ είναι περίπου 2.000 ευρώ, συνεπώς η τιμή του διαμορφώνεται κοντά στις 22.000 ευρώ. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη αφής 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις και air condition.
To Renault Clio μετά την πρόσφατη ανανέωση έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά αποκτώντας ενισχυμένο δυναμισμό. Με μήκος 4.053 χλστ. πλάτος 1.798 χλστ., ύψος 1.440 χλστ. και μεταξόνιο 2.583 χλστ. είναι από τα πιο μεγάλα supermini. Στην κορυφή της κατηγορίας τοποθετείται και από πλευράς ποιότητας κατασκευής, όπου το μαλακό υλικό του ταμπλό και το φινίρισμα παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν και οι χώροι, οι οποίοι είναι άνετοι για 4 άτομα και τις αποσκευές τους, έχοντας 366 λίτρα διαθέσιμου πορτμπαγκάζ.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο συγκεκριμένο Renault Clio έχει ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας. Δίχως να ενσωματώνει υβριδική τεχνολογία (ακόμα και mild hybrid) και με απλή 8βάλβιδη κεφαλή, ο 1.5 Blue dCi καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα αποδοτικός. Οι 100 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ. και κυρίως η μπόλικη ροπή των 260 Nm στις 1.750-2.500 σ.α.λ. εξασφαλίζουν γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ.), αλλά κυρίως εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,7 δλ.). Η δύναμη είναι άμεσα διαθέσιμη με ένα απαλό πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού και ανεξαρτήτως ταχύτητας στο 6άρι κιβώτιο. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές, διατηρεί πολύ εύκολα ρυθμούς αυτοκινητόδρομου και η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένη. Όσο για την κατανάλωση, πετυχαίνει εύκολα τιμές της τάξεως των 5,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ή 4,5 λτ./100 χλμ. με 130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό. Επίσης, με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Ο 1.5 Blue dCi είναι απόλυτα ταιριαστός στο αμάξωμα των 1.173 κιλών του Renault Clio, ενώ μαζί με τις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες απολαμβάνουν άνετες μετακινήσεις. To ντίζελ Clio περνά χωρίς πρόβλημα τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, παρέχοντας την ίδια στιγμή ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον για μακρινές αποστάσεις. H σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα, όπως και η συμπεριφορά του στις στροφές, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέσει πολύ, αφού το αυτοκίνητο είναι ελεγχόμενο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.