Δοκιμή Kia Picanto 1.2 MPI 79 PS AMT 5

Η Kia είναι από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεχίζει να επενδύει στα αυτοκίνητα πόλης και να ενισχύει το Picanto, το οποίο πετυχαίνει πολύ καλές πωλήσεις, που το τοποθετούν στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Ούτως ή άλλως το μικρότερο Kia αποτελεί σταθερή αξία εδώ και 20 χρόνια, υιοθετώντας στην τελευταία του έκφανση πολύ δυναμική σχεδίαση και πλήρη πακέτα εξοπλισμού, ανεξαρτήτως έκδοσης.

To νέο Picanto ανοίγει τον τιμοκατάλογο στη χώρα μας από τις 16.390 ευρώ στην έκδοση 1.0 Optimum με τον τρικύλινδρο 1.000άρι των 63 ίππων με στάνταρ 5 χρόνια δωρεάν service και 7ετή εργοστασιακή εγγύηση που ισχύουν για όλα τα νέα Kia. Αχτύπητη τιμή στο A-Segment, ειδικά όταν βάλουμε στη συζήτηση τις εξοπλιστικές παροχές που τη συνοδεύουν. Από τη βασική κιόλας έκδοση, το κορεατικό μίνι προσφέρει: 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη λειτουργία μεγάλης – μεσαίας σκάλας φώτων, ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, πλοήγηση, Kia Connect, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες. Το GT-Line -όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής- βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας και της κατηγορίας γενικότερα και διατίθεται αποκλειστικά 1.200άρη των 79 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 19.090 ευρώ το χειροκίνητο και από 19.890 ευρώ το αυτόματο.

Ασύγκριτα επιθετικό εμφανισιακά, με look μεγαλύτερης κατηγορίας

Πρωταγωνιστής του ανανεωμένου Kia Picanto δεν είναι άλλος από το εμπρός μέρος. Εκεί όπου συναντάμε εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με δυο μεγάλα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν σφεντόνα (διαγώνιο «Y», να το θέσουμε πιο  «επιστημονικά») να κυριαρχούν, μια λωρίδα LED να τα ενώνει, το νέο σήμα της εταιρίας από πάνω και το γεμάτο εισαγωγές προφυλακτήρα. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος 3.605 χλστ., πλάτος 1.595 χλστ., ύψος 1.485 χλστ. και μεταξόνιο 2.400 χλστ.), το Picanto διαθέτει έντονη προσωπικότητα και πολύ δυναμικό εμπρός μέρος, υιοθετώντας στοιχεία από το μεσαίο SUV Sorento.

Με πολύ πιο επιθετική εμφάνιση και γεμάτο σπορ στοιχεία στην έκδοση GT-Line, αναμφίβολα πρόκειται για την πιο δυναμική πρόταση της κατηγορίας.  Στο προφίλ βρίσκουμε πολύ όμορφες 16άρες ζάντες (14άρες και 15άρες οι άλλες εκδόσεις) και ποδιές, ενώ πίσω τραβούν τα βλέμματα ο διαχύτης και η αεροτομή. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης, που συναντούσαμε στο προηγούμενο Picanto GT-Line, δυστυχώς απουσιάζει, αλλά τουλάχιστον έχει δώσει περισσότερη επιφάνεια στο πλαστικό του διαχύτη. Ευχάριστη αναβάθμιση και εδώ τα νέα φανάρια, που επίσης ενώνονται από μπάρα LED.

Σπορ εσάνς, πολύ καλοί χώροι

Τα ωραία του Picanto GT-Line συνεχίζονται στο εσωτερικό, που κάλλιστα θα μπορούσε να παραπέμπει σε μικρό hot hatch. Ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένα με συνθετικό δέρμα ημιμπάκετ, λευκές ραφές στο τιμόνι και τη φούσκα του επιλογέα, απομίμηση αλουμινίου στο ταμπλό, αλουμινένια πεντάλ, όπως ακριβώς περιμένεις την καμπίνα κοιτώντας το εξωτερικά. Πέρα από τον πολύ ωραίο διάκοσμο, το Picanto δίνει έμφαση και ως προς την κατασκευή του, χρησιμοποιώντας ποιοτικά και σωστά μονταρισμένα πλαστικά, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε τέσσερις επιβάτες να κάτσουν με την άνεσή τους. Μάλιστα δεν περιορίζει το ύψος στο μέσο όρο, αλλά επιτρέπει και αναστήματα γύρω στο 1,85 μ. να μη βρίσκουν τα κεφάλια τους στην οροφή ή τα πόδια τους στις πλάτες των καθισμάτων. Ακόμα καλύτερο το πορτμπαγκάζ, που με 255 λίτρα είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Μοναδικό μείον το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ικανό και οικονομικό το μοτέρ

Με τέτοια εμφάνιση μέσα-έξω, δεν θα ταίριαζε ο βασικός τρικύλινδρος 1.0 λτ. των 63 ίππων. Το Picanto GT-Line συνδυάζεται μόνο με τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο 1.2 λτ. των 79 ίππων και 113 Nm, που καθιστά το μικρότερο Kia κατάλληλο και για πιο μακρινές αποστάσεις εκτός της πόλης. Βέβαια πρωτεύον πεδίο δράσης παραμένει το κλεινόν άστυ, όπως αποτυπώνεται και στα μόλις 9,4 μέτρα του κύκλου στροφής. Τον ίδιο στόχο έχει και το αυτόματο κιβώτιο, που ειδικά στο GT-Line είναι με διαφορά η πιο αταίριαστη επιλογή συγκριτικά με το χειροκίνητο.

Η ουσία 5τάχυτου AMT κιβωτίου επικεντρώνεται στην ευκολία οδήγησης μέσα στην κίνηση. Κοινώς, η αποφυγή του «1η-νεκρά-1η» και η επιβάρυνση του αριστερού ποδιού με τον συμπλέκτη. Η φιλοσοφία κατασκευής του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου εστιάζει στο χαμηλό κόστος, οπότε σύγκριση με παραδοσιακά αυτόματα, διπλούς συμπλέκτες, ακόμα και CVT, δεν τίθεται. Το 5άρι ημιαυτόματο της Kia έχει όλα τα χαρακτηριστικά των ρομποτικών χειροκίνητων, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικό. Τα ανεβάσματα είναι κατά τι απότομα και αργοπορημένα, αλλά στα κατεβάσματα η κατάσταση εξομαλύνεται. Η καλύτερη επιλογή είναι να τοποθετήσεις τον λεβιέ στην χειροκίνητη λειτουργία και να ανεβάζεις μόνος σου, αφήνοντας το γκάζι πριν την αλλαγή. Παραδοσιακή κίνηση στα ημιαυτόματα, που τους επιτρέπει να «πάρουν» την ταχύτητα ευκολότερα.

Οι επιδόσεις από την άλλη, είναι αισθητά υποδεέστερες της μηχανικής μετάδοσης. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 16,5 δλ. και καθιστούν το AMT πάνω από 3,0 δλ. αργότερο (13,1 δλ. το χειροκίνητο Picanto 1.2). Η τελική είναι μεν κοινή, στα 159 χλμ./ώρα, όμως εδώ ο κινητήρας δουλεύει ψηλότερα και αναγκαστικά παράγει αρκετό θόρυβο (χαρακτηριστικές οι σχεδόν 4.000 σ.α.λ. στα 130 χλμ./ώρα). Παρόλα αυτά η κατανάλωση μένει στα πολύ λογικά επίπεδα των 6,7 λίτρων/100 χλμ., τα οποία εφόσον είσαι προσεκτικός με το δεξί πεντάλ και αλλάζεις μόνος σου ταχύτητες, πέφτει και κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.

Σφιχτό και ακλόνητο οδηγικά

Το Picanto είναι εκ προοιμίου πιο σφιχτό συγκριτικά με το αδελφό Hyundai i10, ας πούμε, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση πως το GT-Line παρουσιάζεται λίγο πιο σκληρό από τις απλές εκδόσεις. Σε καμία περίπτωση δεν σε ταλαιπωρεί στο πέρασμα από ανωμαλίες, απλά η ανάρτηση και οι 16άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (195/45 R16) περνούν περισσότερες αναταράξεις στην καμπίνα. Φροντίζει, ωστόσο, να σε αποζημιώσει στο στροφιλίκι, κρατώντας τις κλίσεις στον ελάχιστο -για αυτοκίνητο πόλης- βαθμό και παρέχοντας αξιοσημείωτη ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, ο οποίος μπορεί να δοκιμάσει μέχρι παιχνιδίσματα με την ουρά (πάντα όσο τον αφήνει το ESP). Σύμμαχός του το επίσης απρόσμενα ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι.

Τις θετικότερες των εντυπώσεων αποσπά η σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία, ακόμα κι όταν δέχεται έντονες πλαϊνές ριπές. Το ίδιο ισχύει για την παρουσία δισκόφρενων στον πίσω άξονα, επιλογή που δεν συναντάς ούτε σε μερικά compact SUV. Τέλος, η μελετημένη ηχομόνωση βοηθά στη μείωση των ντεσιμπέλ από την κοντή κλιμάκωση στην εθνική.

(+) Εμφάνιση, εξοπλισμός, after sales παροχές, εξοπλισμός, χώροι, ποιότητα κατασκευής, πορτμπαγκάζ, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-) Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
79/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
113/4.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
16,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
159
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
80
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.605
Πλάτος (χλστ.)
1.595
Ύψος (χλστ.)
1.485
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.400
Βάρος (κιλά)
991
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
255
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.890 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store