Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων κατακλύζεται από SUV διαφόρων μεγεθών, τιμών, τεχνολογιών κ.λπ., που είναι σε θέση να καλύψουν κάθε πιθανή ανάγκη και απαίτηση. Οι οδηγοί που δεν αρκούνται στην κίνηση μόνο των δύο τροχών και θέλουν να πατάνε μακρύτερα και καλύτερα εκτός δρόμου και σε οδοστρώματα στεγνά που γλιστρούν, βρεγμένα ή χιονισμένα, θα επιλέξουν τετρακίνηση. Ωστόσο, μικρά SUV με σύστημα AWD είναι πολύ λίγα, ενώ μικρομεσαία 4κίνητα SUV υπάρχουν πολλά, αλλά σε τιμές που δεν μπορούν να φτάσουν όλοι. Παρόλα αυτά υπάρχουν δύο προσιτά δημοφιλή 4κίνητα SUV, όπως είναι το Suzuki Vitara και το Dacia Duster που πωλούνται σε παραπλήσιες τιμές.
Dacia Duster
To νέο Dacia Duster είναι το απόλυτο value for money μικρομεσαίο SUV, αφού παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, όμως οι τιμές του έχουν διατηρηθεί χαμηλά. Ενδεικτικά, το βασικό μοντέλο Essential ECO-G 100 (βενζίνης/LPG) εκκινεί από μόνο 19.950 ευρώ και στο δεύτερο επίπεδο Expression με όλο τον εξοπλισμό στοιχίζει από 22.390 ευρώ. Το Expression 1.3 TCe 130 διατίθεται από 23.990 ευρώ, ενώ με την 4κίνηση πωλείται από 26.990 ευρώ, τιμή που είναι η χαμηλότερη από οποιοδήποτε C-SUV 4×4. Επίσης, είναι πλήρως εξοπλισμένο με 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αισθητήρα φώτων και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Στα βασικά του πλεονεκτήματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι του, μιας και διαθέτει αρκετό αέρα για τα πόδια, τα κεφάλια και ωφέλιμο πλάτος για τη φιλοξενία έως 5 ατόμων. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 546 λίτρων.
Το 4κίνητο Duster συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο 1.200άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα, ισχύος 130 ίππων στις 4.500-5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 2.100-3.500 σ.α.λ. Ενσωματώνει ήπια υβριδικό σύστημα 48V και η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και γεμάτο τράβηγμα εν κινήσει, κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες με οδήγηση στο βουνό στα 8 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 135 γρ./χλμ. (86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το νέο Dacia Duster TCe 130 4×4 διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και πίσω (πολλαπλών συνδέσμων), χαρακτηριστικό που βελτιώνει το πάτημά του συγκριτικά με τον ημιάκαμπτο άξονα των 2WD. Oι αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες εντός και εκτός δρόμου, όπου τα 217 χλστ. απόστασης από το έδαφος, οι μικρές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης των 31 και 36 μοιρών αντίστοιχα και τα μεικτά ελαστικά βοηθούν και για πιο απαιτητικό off roading. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, δεν απαιτείται καν το «κλείδωμα» της τετρακίνησης και αρκεί το Auto μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco).
Suzuki Vitara
Το Vitara διαθέτει ισχυρή παράδοση στα 4κίνητα SUV, ενώ το νέο μοντέλο είναι πολύ ικανό και προσφέρεται στη χαμηλή τιμή των 26.180 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση GL+ με τον κινητήρα 1.4 Boosterjet 129 hp 48V. Εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, υπηρεσία τηλεματικής Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ζάντες αλουμινίου, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πολλά ακόμη. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία και η πανοραμική θέση οδήγησης με την απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Όσον αφορά τους χώρους, άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων διαθέτει πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα και μοιάζει μεγαλύτερο. Την κατασκευή του εσωτερικού αναβαθμίζει αισθητά το μαλακό υλικό σε ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και η στιβαρή συναρμογή.
Μεγάλο ατού του Vitara αποτελεί ο 4κύλινδρος 1.4 Boosterjet turbo κινητήρας των 129 ίππων και 235 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτρογεννήτρια ισχύος 17 ίππων και 50 Nm. Το ιδιαίτερα ελαστικό και με γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές αυτό μοτέρ δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή δονήσεις και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 128 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 82 ευρώ. To Vitara εμφανίζει πολύ καλό πάτημα σε κάθε διαδρομή και είναι ικανό σε κάθε τερέν, χάρη και στη συνδρομή της τετρακίνησης Allgrip. Διαθέτει τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock, συν το σύστημα ελέγχου κατάβασης και την ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος των 175 χιλιοστών.