Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV 150 PS DSG7

H Skoda εισήλθε στα μεσαία SUV το 2016 με το πρώτης γενιάς Kodiaq, το οποίο πέτυχε 866.100 πωλήσεις και ξεχώρισε αμέσως για τα πληθωρικά του χαρακτηριστικά και για τις μεγάλες ανέσεις που προσέφερε. Στοιχεία που διατηρεί και ενισχύει περεταίρω το νέο Kodiaq, σε συνδυασμό με σημαντικά αναβαθμισμένες τεχνολογίες, πλουσιότερο εξοπλισμό, εξηλεκτρισμένα μηχανικά σύνολα και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid της Skoda.

Τo νέο Skoda Kodiaq διατίθεται με κινητήρες mild hybrid, plug-in hybrid και diesel, συνδυασμένους αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Ο αρχικός 1.5 TSI 150 PS, σηματοδοτεί το ντεμπούτο της mild-hybrid τεχνολογίας στο Kodiaq, ενώ νέα προσθήκη στη γκάμα είναι το Kodiaq iV εξοπλισμένο με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποδίδει συνδυαστικά 204 PS και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Επίσης, η κορυφαία έκδοση diesel 2.0 TDI με 193 PS διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση, ενώ υπάρχει και το πιο απλό δικίνητο των 150 ίππων. Συνεπώς το νέο Kodiaq καλύπτει όλες τις πιθανές ανάγκες με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια, αφού οι τιμές του ξεκινούν από τις 38.300 ευρώ και φτάνουν έως τις 58.500 ευρώ. Όσο για τον εξοπλισμό, από το εισαγωγικό μοντέλο περιλαμβάνονται τα πάντα σε στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων, συνδεσιμότητας συν διάφορα αξεσουάρ.

Επιβλητική παρουσία

Το νέο Kodiaq γεμίζει αμέσως το βλέμμα με την επιβλητική του παρουσία. Το ήδη XL SUV της Skoda μεγάλωσε και άλλο σε μήκος κατά 61 χλστ., φτάνοντας τα 4.758 χλστ., όμως το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.791 χλστ., όπως επίσης το πλάτος στα 1.864 χλστ. και το ύψος στα 1.659 χλστ. Παρότι είναι για ένα ογκώδες SUV, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε στο Cd: 0,282, γεγονός που συνέβαλλαν σημαντικά οι «αεροκουρτίνες» κάτω από τη μάσκα στη μεγάλη εισαγωγή αέρα και ο επανασχεδιασμός των προφυλακτήρων. Μπροστά η διπλή διάταξη των φωτιστικών σωμάτων διατηρήθηκε αλλά με πιο λεπτά LED φώτα. Στην πλατιά μάσκα εφάπτονται τα στενόμακρα φανάρια, τα οποία προαιρετικά διατίθενται με τους δεύτερης γενιάς προβολείς LED Matrix με 50% περισσότερα φωτεινά στοιχεία για ισχυρότερη απόδοση. Συνδυάζονται επίσης με μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα στη μάσκα που εντυπωσιάζει το βράδυ. Παράλληλα, τα προαιρετικά πίσω φώτα LED με δυναμικά φλας διαθέτουν μια κόκκινη διακοσμητική λωρίδα με κρυσταλλική δομή που συνδέει τα δύο φώτα μεταξύ τους. Νέο έξτρα στοιχείο αφορά το σκουρόχρωμο φινίρισμα στις πίσω κολόνες για πιο πολυτελή εμφάνιση.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και χώρους γηπέδου

Όπως εξωτερικά, έτσι και το εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq είναι πλήρως εκσυγχρονισμένο και αποπνέει πολυτέλεια. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η στάνταρ μεγάλη και άριστης ευκρίνειας οθόνη πολυμέσων των 13 ιντσών με το εύκολο στη χρήση και στην εκμάθηση μενού, αφού ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει στο πάνω μέρος της οθόνης λειτουργίες που χρησιμοποιεί περισσότερο για να έχει άμεση πρόσβαση. Πιο κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς είναι τοποθετημένα τα τρία χρηστικά περιστροφικά χειριστήρια Skoda Smart Dials με έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών έκαστο και απτική ανάδραση. Προσφέρουν εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης. Για πρώτη φορά στο Kodiaq είναι διαθέσιμη και μια head-up οθόνη που συμπληρώνει το Virtual Cockpit των 10 ιντσών με νέα γραφικά. Ένα ακόμα νέο στοιχείο αφορά τον επιλογέα των ταχυτήτων που είναι τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού και αφήνει περισσότερο χώρο την κεντρική κονσόλα.

Πολύ καλές κριτικές συγκεντρώνει το εσωτερικό του νέου Kodiaq και στον τομέα της ποιότητας. Μαλακά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλά μέρη του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και στην κεντρική κονσόλα, συνδυασμένα με ευχάριστο στην όψη και υφή ύφασμα ή δέρμα προαιρετικά. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι γενικά προσεγμένα, αν και κάποια περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν. Όσο για τους χώρους, θα έλεγε κανείς ότι είναι υπερβολικά μεγάλοι. Στο πίσω κάθισμα κάθονται σταυροπόδι και οι ψηλοί, ενώ την πρακτικότητα αυξάνει και το διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα. Τεράστιο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 910 λτ., που μπορεί να φτάσει έως τα 2.105 λτ. μέχρι την οροφή, εφόσον πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Με την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων το Kodiaq μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες και με χώρο αποσκευών 340 λτ. με τις 7 θέσεις, 845 λτ. με τις 5 θέσεις και 2.035 λτ. με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Επαρκής ο κινητήρας 1.5 TSI mHEV 150 PS

To Kodiaq εφοδιάζεται για πρώτη φορά με ήπια υβριδική τεχνολογία με τον κινητήρα 1.5 TSI κύκλου Miller που τοποθετείται σε πολλά μοντέλα του ομίλου Volkswagen. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. και ενσωματώνει γεννήτρια μίζας/ιμάντα με μέγιστη ισχύ που αγγίζει τους 18 ίππους και αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά το βενζινοκινητήρα με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά και υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει την απενεργοποίηση του 1.5 ΤSI, όταν για παράδειγμα ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και το SUV ρολάρει. Επίσης, ο 1.5 TSI διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+). Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με το DSG7 και με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Ο εν λόγω κινητήρας κρίνεται επαρκής για το αμάξωμα που ζυγίζει άδειο από 1.586 κιλά, ωστόσο με πλήρες φορτίο και μέγιστο εξοπλισμό φτάνει έως τα 2.360 κιλά. Υπό κανονικές συνθήκες η Skoda ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα. Σε αστικούς ρυθμούς και νορμάλ ταχύτητες στην εθνική οδό, το Kodiaq κινείται χωρίς πρόβλημα και κενά ισχύος, χάρη και στην πολύτιμη συνδρομή του πολύ καλής κλιμάκωσης και λειτουργίας DSG7. Παράλληλα στο ταξίδι κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.), ενισχύοντας έτσι την άνεση και μειώνοντας την κατανάλωση. Ούτως ή άλλως ο 1.5 TSI διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και δεν θα ενοχλήσει καθόλου τους επιβάτες του με ανεπιθύμητους θορύβους ή δονήσεις. Μόνο όταν αναζητηθούν πιο γρήγοροι ρυθμοί, τόσο σε ορεινές διαδρομές όσο και σε αυτοκινητόδρομους, ο οδηγός θα εξαντλήσει γρήγορα τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και θα ζητήσει περισσότερη δύναμη. Από πλευράς κατανάλωσης, μια μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 137 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 87,68 ευρώ.

Ταξιδιάρικο SUV

Το νέο Skoda Kodiaq είναι ο ορισμός του ταξιδιάρικου αυτοκινήτου, αφού για αυτό κυρίως φτιάχτηκε και όχι για να στριμώχνεται στα στενά των πόλεων και να χρησιμοποιείται ως το μοναδικό αυτοκίνητο των καθημερινών διαδρομών. Όχι ότι δεν τα καταφέρνει, αλλά με όλο αυτό τον όγκο θέλει και την ανάλογη άπλα σε δρόμους, πόσο δε μάλλον για να παρκάρει. Άλλωστε οι επιβάτες του έχουν περίσσευμα χώρων και μαζί με τις πολλές γυάλινες επιφάνειες και τις υπερυψωμένες θέσεις απολαμβάνουν τη θέα των τοπίων που περνούν. Από ένα τέτοιων διαστάσεων SUV, θα περίμενε κανείς ότι θα κάνει αισθητή τη συνολική του μάζα στο δρόμο όταν στρίβει και ειδικά και σε ρυθμούς που ξεφεύγουν κατά πολύ από τους οικογενειακούς. Και όμως αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, αφού ακόμα και σε κλειστές στενές στροφές παραμένει ακλόνητο στην πορεία που χαράσσει ο οδηγός, μένοντας κολλημένο στην άσφαλτο. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι άμεσο αλλά σχετικά ελαφρύ και στην Sport επιλογή.

Σίγουρα μετρά το γεγονός ότι δεν έχει περίσσια δύναμη για να υποστρέψει με τέρμα πατημένο το γκάζι, συν του ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζονταν με το εξτρά πακέτο Performance. Αυτό περιλαμβάνει το Dynamic Chassis Control Plus (DCC Plus), το Driving Mode Select με τις επιλογές Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual και το Progressive steering. Συν του ότι πάταγε σε 20άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 235/45 R20 που ενισχύουν σημαντικά την πρόσφυση. Εδώ όμως υπάρχει και το «αλλά» που έχει να κάνει με την άνεση. Οι αναρτήσεις δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στο φιλτράρισμα, αλλά ο συνδυασμός των ζαντών – ελαστικών δεν είναι ό,τι καλύτερο για τις άπειρες ανωμαλίες των δρόμων και ειδικά τις πιο έντονες τις οποίες περνά με ξερό τρόπο και με θόρυβο να εισέρχεται στην καμπίνα. Ίσως οι στάνταρ 18άρες ζάντες με ελαστικά 235/55 R18 να εξασφαλίζουν καλύτερη άνεση. Παράλληλα οι τροχοί των 20 ιντσών με τα 45άρια ελαστικά δεν ευνοούν για κίνηση εκτός δρόμου ακόμα και σε πατημένο χώμα, παρά τη σεβαστή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 189 χλστ.

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός
(-) Θόρυβος στις ανωμαλίες των δρόμων, ευελιξία

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500–3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
207
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,68
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.758
Πλάτος (χλστ.)
1.864
Ύψος (χλστ.)
1.659
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.791
Βάρος (κιλά)
1.586
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
910
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
82%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.300 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store