Πιο οικονομικό Hybrid SUV το Suzuki Vitara

Η Suzuki έχει χτυπήσει διάνα με το νέο Vitara, το οποίο από το 1988 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέχρι σήμερα, έχει χτίσει ένα ισχυρό όνομα στα εκτός δρόμου και SUV μοντέλα. Εδώ και λίγο καιρό το Vitara έχει λανσαριστεί ανανεωμένο με αισθητικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις και με πλουσιότερο εξοπλισμό. Παρόλα αυτά η ελληνική αντιπροσωπεία έχει συγκρατήσει τις τιμές του σε χαμηλά επίπεδα, ενώ από την αρχική κιόλας έκδοσή του παρουσιάζει πληρότητα.

Με τιμή από 20.580 ευρώ αποτελεί το οικονομικότερο μικρό SUV υβριδικής τεχνολογίας και μάλιστα με αποδοτικό 4κύλινδρο 1.400άρη turbo κινητήρα, έναντι 3κύλινδρων 1.0 λτ. και 1.2 λτ. υπερτροφοδοτούμενων που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία της κατηγορίας στα αρχικά μοντέλα. Άλλωστε ο 1.4 Boosterjet 48V Hybrid αποτελεί ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Vitara, καθώς είναι εύρωστος, ραφιναρισμένος σε λειτουργία και η κατανάλωση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Οι 129 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. λαμβάνουν έξτρα μπουστάρισμα από το ηλεκτρικό μοτέρ των 17 ίππων και 50 Nm.

Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν παρέχει όπως άλλα ήπια υβριδικά, όμως στις εκκινήσεις και ενδιάμεσες επιταχύνσεις υποβοηθά το βενζινοκινητήρα με αποτέλεσμα να ενισχύει την άριστη ελαστικότητα, το τράβηγμα και να μειώνει τις απαιτήσεις σε βενζίνη. Το Vitara Hybrid είναι και γρήγορο σε επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.) και εν κινήσει, όπου ο 1.4 Boosterjet «αρπάζει» εύκολα, διατηρεί χαμηλά τις στροφές στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) και είναι ήσυχος. Η κατανάλωση σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το Vitara είναι ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση, σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Αρχικά ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες νιώθουν ότι κάθονται σε πραγματικό SUV, λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (175 χλστ.) και των υπερυψωμένων καθισμάτων. Επίσης, οι πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες μαζί με το αυξημένο εσωτερικό ύψος βελτιώνουν την ορατότητα και οι φιλοξενούμενοι δε νιώθουν κλειστοφοβικά. Οι χώροι του βρίσκονται στο μέσο όρο, που σημαίνει ότι τέσσερα άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. δεν θα στριμώξουν τα πόδια τους. Το πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και σε συνδυασμό με το αξιοποιήσιμο σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Εξάλλου το Vitara με μήκος 4.185 χλστ. είναι από τα πιο «μαζεμένα» B-SUV.

Από την άλλη πλευρά οι κόμπακτ διαστάσεις του εξυπηρετούν σε επίπεδο ευελιξίας στην πόλη, όπως επίσης και στο παρκάρισμα, Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του αυτοκινήτου και αυξάνει το αίσθημα της ασφάλειας στο ταξίδι. To Vitara 1.4 Boosterjet 48V Hybrid πραγματοποιεί ξεκούραστα πολύωρα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους, ενώ πατάει με σιγουριά και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Επίσης, οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους από την αρχική έκδοση GL των 20.580 ευρώ όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, infotainment με οθόνη 9 ιντσών, πλοήγηση, το Suzuki Connect για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω smartphone, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμό κ.λπ.

Get it on Google Play Download on the App Store