Για την απόκτηση ενός οικογενειακού αυτοκινήτου της μικρομεσαίας κατηγορίας που να προσφέρει μεγάλη άνεση σε χώρους, να είναι φουλ εξοπλισμένο και να εφοδιάζεται με αποδοτικό κινητήρα, απαιτούνται πλέον αρκετά χρήματα. Ευτυχώς όμως υπάρχουν κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις στον κανόνα, όπως είναι το ανανεωμένο Skoda Scala. Ειδικά στην έκδοση 1.0 TSI 116 PS Essence είναι best buy στα μικρομεσαία χάτσμπακ, γιατί προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό των προαναφερθέντων χαρακτηριστικών στη χαμηλότερη τιμή των 21.900 ευρώ.
Το προσφάτως λανσαρισμένο ανανεωμένο Skoda Scala απέκτησε πιο κομψή εμφάνιση ύστερα από τις αλλαγές που έγιναν στη μάσκα, στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες. Το αμάξωμά του με τις χυτές γραμμές και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.514 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ. Διαστάσεις που τις έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Skoda, αφού έχουν δημιουργήσει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό. Ακόμα και ψηλοί επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπόλικο αέρα για τα πόδια στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων χτυπάει κορυφή στο C-Segment.
Πέρα από πολύ ευρύχωρο, το εσωτερικό του Skoda Scala είναι και πολύ καλά κατασκευασμένο. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των πάνελ των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένο και η συναρμογή είναι στιβαρή. Επίσης, έχουν χρησιμοποιηθεί νέες ταπετσαρίες και υλικά με πιο ευχάριστη υφή και όψη. Την πληρότητα που παρουσιάζει το Scala 1.0 TSI 116 PS Essence των 21.900 ευρώ ενισχύει και ο γενναιόδωρος εξοπλισμός. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 8,25 ιντσών, αισθητήρα φώτων, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55 R16 κ.λπ.
Το Skoda Scala δεν είναι άνετο μόνο από πλευράς χώρων, αλλά και στο πάτημά του στο δρόμο. Τα στοιχεία που κερδίζουν οδηγό και επιβάτες είναι το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και ο πολύ χαμηλός θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του μοντέλου στη μέγιστη δυνατή άνεση. Έτσι, ταξιδεύει ξεκούραστα και γενικά δεν ταλαιπωρεί τους φιλοξενούμενούς του. Ταιριαστός στο αμάξωμα των 1.218 κιλών είναι και ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TSI των 116 ίππων στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Εμφανίζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, τραβάει από χαμηλά χωρίς κενά, είναι γεμάτος στις μεσαίες στροφές και φτάνει εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,5 δλ., με ρεαλιστική μεικτή κατανάλωση 7,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).