Δοκιμή Dacia Duster Hybrid 1.6 140 PS

Το καινούργιο, τρίτης γενιάς Duster ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μοντέλου, αφού παρουσιάζεται ολικά αναβαθμισμένο και για πρώτη φορά εφοδιάζεται με full υβριδικό σύστημα κίνησης 140 ίππων. Παράλληλα συνεχίζει να διατίθεται με τον απόλυτο value for money κινητήρα 1.0 TCe 100 ECO-G (βενζίνη/υγραέριο), ενώ την γκάμα πλαισιώνει ο επίσης νέος mild hybrid 1.2 TCe 130 mHEV και σε έκδοση με 4κίνηση.

Το φουλ υβριδικό Duster είναι το μόνο στην γκάμα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτό με τη χαμηλότερη κατανάλωση – εκπομπές CO2, συν του ότι παρέχει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Ωστόσο είναι το ακριβότερο, αφού εκκινεί από τις 28.990 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Expression, όταν για παράδειγμα στην αντίστοιχη έκδοση το 1.0 TCe 100 ECO-G πωλείται από 22.390 ευρώ και το 1.2 TCe 130 mHEV από 23.990 ευρώ (από 26.990 ευρώ το 4WD). Στον στάνταρ εξοπλισμό του Duster Hybrid 140 περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια και πολλά ακόμη.

Χωρίς σχεδιαστικές αλλαγές το Hybrid

Το νέο Dacia Duster παρουσιάζει μια πιο δυναμική και off road συνολική εικόνα, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Στο φουλ υβριδικό η μόνη ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στο διακριτικό λογότυπο «HYBRID» στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Παρά το γεγονός ότι το νέο Duster δείχνει μεγαλύτερο από το προγενέστερο, έχει διατηρήσει το κόμπακτ μήκος των 4.343 χλστ., ενώ και οι υπόλοιπες διαστάσεις του διαφέρουν ελάχιστα. Ορισμένα από τα κυρίαρχα σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα μακρόστενα φωτιστικά με τα LED ημέρας σχήματος οριζόντιου «Y», οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, το φουσκωμένο καπό και τα τριγωνικά πίσω φώτα. Επίσης, τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, χωρίς βαφή για να προστατεύει καλύτερα από τις εκδορές και τα χτυπήματα,

Πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό

Η ολική αναβάθμιση του νέου Dacia Duster συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, το οποίο απέκτησε πιο έντονες ακμές και σχεδιαστικά μοτίβα σε σχήμα «Y» στους αεραγωγούς και στα υποβραχιόνια των θυρών που παραπέμπουν στα φώτα LED ημέρας. Επίσης, το επίπεδο τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά πιο σπορ σε εμφάνιση και περισσότερο άνετο στο χειρισμό. Για πρώτη φορά σε Duster συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και νέα οθόνη αφής 10,1 ιντσών με κλίση 10 μοιρών προς τη μεριά του οδηγού. Τα πλήκτρα για τον έλεγχο του κλιματισμού κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς ευνοούν την εργονομία, όπως και το απλό μενού του infotainment. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν θήκες και πιο πίσω ο μικρός εύχρηστος λεβιές του αυτόματου κιβωτίου των ταχυτήτων. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αναβαθμισμένα σε όψη και ποιότητα, αλλά έχουν περιθώρια βελτίωσης.

Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του νέου Duster ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Η φιλοξενία 5 ενηλίκων δεν θα δημιουργήσει παράπονα, με κάθε έναν να έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους) – συμπεριλαμβανομένου του μεσαίου πίσω. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών έχει μικρύνει λίγο στα 496 λίτρα λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο (513 λτ. το LPG και 594 λτ. το 1.2 TCe 130 4×2). Πρόσθετα υπάρχουν πρακτικές λύσεις, όπως το γαντζάκι χαμηλά στη μεριά του συνοδηγού ή τα αντίστοιχα στο πορτμπαγκάζ, όπου κρεμάς τσάντες και τις κρατάς μακριά από τυχόν λάσπες. Νέο γκάτζετ αποτελεί και το έξυπνο σύστημα στερέωσης πολλαπλών χρήσεων YouClip.

Έμφαση στην οικονομία καυσίμου

Κύριος στόχος της τοποθέτησης του full hybrid συνόλου στο νέο Dacia Duster, είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, σε συνδυασμό με περισσότερη άνεση στην οδήγηση. Αυτό το κινητήριο σύνολο είναι κατασκευασμένο με τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. 94 PS, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας 49 PS και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 4 σχέσεις για το βενζινοκινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα. Το πολλαπλών επιλογών σασμάν δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ηλεκτροκίνηση και αλλάζει αυτόματα από τον ηλεκτροκινητήρα στον βενζινοκινητήρα για να κινήσει τους τροχούς. Μαζί με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230 V), το Duster Hybrid είναι σε θέση να διανύει αρκετές αποστάσεις σε αστικό περιβάλλον με το ρεύμα και ελάχιστη βενζίνης, επιτυγχάνοντας κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. Ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης και ανάλογα τη φόρτιση της μπαταρίας και την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού εμπλέκεται το θερμικό μοτέρ. Σε μεικτή χρήση καίει κοντά τα 5,5 λτ./100 χλμ. και ο οδηγός βλέπει στο trip computer πάνω από 900 χλμ. αυτονομίας (θυμίζοντας ντίζελ) με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων γεμάτο.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι γενικά πολιτισμένη και η εναλλαγή από τον ένα κινητήρα στον άλλο ή ο συνδυασμός αυτών γίνεται με ισορροπημένο τρόπο. Μόνο όταν αναζητηθεί πλήρη ισχύς θα ακουστεί περισσότερο ο βενζινοκινητήρας, όπως άλλωστε «συνηθίζεται» σε τέτοιας τεχνολογίας μηχανικά σύνολα. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων ικανοποιούν για το αμάξωμα των 1.380 κιλών, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα. Η χαμηλή απόδοση του 1.6 λτ. ατμοσφαιρικού κινητήρα θα γίνει αισθητή μόνο όταν πιεστεί παρατεταμένα και η μπαταρία δεν προλάβει να φορτίσει για να δώσει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα (όπως και σε άλλα full hybrid), αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα γίνει σε κανονικές συνθήκες οδήγησης και με δεδομένο ότι το Duster Hybrid εστιάζει στην οικονομία και όχι στο κυνήγι των επιδόσεων.

Άνετο στην οδήγηση και σταθερό

Όπως αναφέραμε και πριν, το Duster Hybrid είναι φτιαγμένο για να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και να εξοικονομεί βενζίνη. Ειδικά στις καθημερινές αστικές διαδρομές είναι πολύ ξεκούραστο και ο δείκτης καυσίμου αργεί να πέσει, λόγω της ηλεκτρικής κίνησης. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 209 χλστ. από το έδαφος και κατά επέκταση τα υπερυψωμένα καθίσματα ευνοούν την ορατότητα, με εξαίρεση το σχετικά κοντό σε ύψος εμπρός παρμπρίζ, το οποίο μαζί με τα φουσκώματα στο καπό ενδέχεται να ενοχλήσει κάποιους οδηγούς.

Το δημοφιλές SUV είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B (των Renault Clio/Captur), γεγονός που συνδράμει στη μείωση των κραδασμών και θορύβων και τη βελτίωση της άνεσης. Το μόνο που μπορεί να ενοχλήσει στους αυτοκινητόδρομους είναι οι αισθητοί αεροδυναμικοί θόρυβοι (0,355 αεροδυναμικός συντελεστής). Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά σφιχτό σετάρισμα για μείωση των κλίσεων στις στροφές και εξασφάλισης ζηλευτής σταθερότητας σε ρυθμούς που ξεφεύγουν από τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Βέβαια σε τέτοιες συνθήκες δεν βοηθούν τα καθίσματα με τη μέτρια πλευρική στήριξη. Τα ελαστικά διαστάσεων 215/60 R18 στην έκδοση Journey της δοκιμή (215/65 R17 στην αρχική Expression) παρέχουν περίσσια πρόσφυση, ενώ όταν το SUV πιεστεί έντονα τότε θα εμφανίσει τάση υποστροφής, η οποία «μαζεύεται» αμέσως από το ESP. Σε κάθε περίπτωση το Duster είναι ελεγχόμενο και παραμένει στην πορεία του, με το ελαφρύ τιμόνι να μην αρέσει στη γρήγορη οδήγηση, αλλά από την άλλη να εξυπηρετεί στους ελιγμούς στην πόλη.

(+) Κατανάλωση, σχεδιασμός, χώροι, άνεση, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση
(-) Ελαφρύ τιμόνι, θόρυβος κινητήρα υπό πίεση, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο (multimode)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
94/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
148/3.600
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
49
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
205/1.630
Συνδυαστική ισχύς (PS)
140
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι 296 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα ή Δίσκοι με ηλεκτρικό χειρόφρενο
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.343
Πλάτος (χλστ.)
1.813
Ύψος (χλστ.)
1.656
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.657
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
496
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
70%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.890 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store