Η Kia κάνει ένα ακόμα μεγάλο άλμα με το νέο EV3, το οποίο φέρνει νέα δεδομένα στην πιο δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, αφού στην ουσία είναι μια κλάση πάνω σε πολλούς τομείς και μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα τις όποιες ανάγκες μιας οικογένειας. Διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες, αυξημένα επίπεδα πρακτικότητας και χώρων, τολμηρό σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό και αυτονομία που φτάνει έως και τα 773 χιλιόμετρα στην πόλη. Χαρακτηριστικά που βιώσαμε οδηγώντας το στην Πορτογαλία στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής του παρουσίασης.
Στην Ελλάδα θα βρίσκεται στους Επίσημους Εμπόρους Kia τον Δεκέμβριο, ενώ και οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2025. Oι τιμές του έχουν ήδη ανακοινωθεί και ξεκινούν από τις 29.990 ευρώ για το EV3 Earth 204 PS 58 kWh, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης των 3.000 ευρώ και της κρατικής επιδότησης των 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 81,4 kWh εκκινεί από τις 33.990 ευρώ και το πιο σπορτίφ GT Line διατίθεται από 36.990 ευρώ (η ισχύς παραμένει ίδια). Στον εξοπλισμό του EV3 Earth ανήκουν -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών, Kia Connect, ασύρματη φόρτιση κινητού, διζωνικός κλιματισμός, ψηφιακό κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Στο GT Line προστίθενται έλεγχος τυφλών σημείων, επένδυση καθισμάτων με τεχνητό δέρμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, σπορ διακοσμητικά, ζάντες 19 ιντσών και διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες.
Αερο-δυναμικός σχεδιασμός που ξεχωρίζει
Η Kia τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει άλματα προόδου και στον τομέα του σχεδιασμού, υιοθετώντας δυναμικά έως τολμηρά αισθητικά πρότυπα, σύμφωνα με τη φιλοσοφία «Opposites United» της Kia. Γνωρίσματα που αντιπροσωπεύουν και το μικρότερο -προς το παρόν- αμιγώς ηλεκτρικό Kia EV3 (προς τα τέλη του 2025 θα παρουσιαστεί το μικρότερο EV2). Οι σχεδιαστικές του επιρροές από τη ναυαρχίδα της Kia, το EV9 είναι εμφανείς, όμως το EV3 είναι σαφώς πιο κόμπακτ σε διαστάσεις, αν και στην πραγματικότητα δείχνει μεγαλύτερο από όσο είναι. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.300 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ., ύψος 1.560 χλστ. και μακρύ μεταξόνιο 2.680 χλστ., ίδιο με του μεγαλύτερου Kia Sportage των 4.515 χλστ. μήκους. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Kia και στην επίτευξη του χαμηλού συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,263. Σε αυτό συνέβαλλαν ο σχεδιασμός τύπου «boat-tail» (στενεύει προς τα πίσω κατά 10 χλστ.) και το καλυμμένο στο μεγαλύτερο μέρος δάπεδο (κατά 80%). Όσο για την παραγωγή του ξεκίνησε πριν από λίγο καιρό στο νέο εργοστάσιο Gwangmyeong EVO στη Ν. Κορέα.
Ευρύχωρο και ευχάριστο εσωτερικό
Ιδιαίτερα μοντέρνο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του νέου Kia EV3, όπου έχει δοθεί έμφαση στη λειτουργικότητα και στους διαθέσιμους χώρους. Μια πανοραμική ενιαία οθόνη σχεδόν 30 ιντσών αποτελείται από τον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, την οθόνη 5,0 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού και την οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment. Ο οδηγός δεν μπερδεύεται αφού όλες οι πληροφορίες και λειτουργίες είναι σωστά τακτοποιημένες με σαφή γραφικά. Πρόσθετα, το Head-up Display των 12 ιντσών προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ για να ελαχιστοποιήσει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Επίσης, το EV3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που διαθέτει την τεχνολογία AI Assistant της Kia, παρέχοντας νέους και καινοτόμους τρόπους αλληλεπίδρασης και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου τους, άμεσα και διαισθητικά. Το ταμπλό έχει «καθαρό» σχεδιασμό χωρίς ανώφελα στοιχεία εντυπωσιασμού, γεγονός που δημιουργεί ένα ακόμα πιο φιλικό περιβάλλον προς τους επιβάτες και τους κάνει να νιώθουν όμορφα. Η κομψή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει ένα συρόμενο τραπεζάκι, το υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος.
Οι άνετοι χώροι για όλους αποτελούν ένα ακόμα πλεονέκτημα του EV3, το οποίο παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις είναι σε θέση να φιλοξενήσει εύκολα έως 5 άτομα. Στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν και πιο ψηλοί χωρίς να στριμωχτούν, ενώ πολύ βολικό είναι το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Την ευρυχωρία ενισχύει και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων (1.251 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα), συν τα 25 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης. Όσο για την κατασκευή του εσωτερικού, η Kia έχει κάνει χρήση βιώσιμων στοιχείων από ανακυκλωμένα υλικά με ευχάριστη υφή και όψη. Όλες οι επιφάνειες είναι γεροδεμένες, γεγονός που χαρακτηρίζει και τη στιβαρή αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το EV3 και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.
Στιβαρό και άνετο στο δρόμο
Η στιβαρότητα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η πολύ καλή άνεση από τις αναρτήσεις, είναι τα τρία πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός (και οι επιβάτες του Kia EV3). Στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική αίσθηση μεγαλύτερου SUV που αποπνέει το αυτοκίνητο, όπως διαπιστώσαμε στους δρόμους που κινηθήκαμε στην ευρύτερη περιοχή της Λισαβόνας, έχοντας ως βάση την παραθαλάσσια πόλη Cascais. Οι διαδρομές περιλάμβαναν αυτοκινητόδρομους, αστικό περιβάλλον και επαρχιακό οδικό δίκτυο, όπου σε κάθε περίπτωση το Kia EV3 μας άφησε ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις με τα πολύ ισορροπημένα χαρακτηριστικά του.
Ευκολοδήγητο, ξεκούραστο, με σίγουρο πάτημα, άνετο και χωρίς «αναταράξεις» ή ανεπιθύμητους θορύβους ακόμα και όταν περνούσε από καλντερίμια. Πέρα από το ιδιαίτερα ενισχυμένο πλαίσιο που εξασφαλίζει η πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP), στα πολύ καλά οδηγικά του χαρακτηριστικά συμβάλλουν και τα νέα αμορτισέρ τεχνολογίας Smart Frequency Control Damper 3 (SFD3), που μειώνουν στο ελάχιστο δυνατό τους κραδασμούς υψηλής συχνότητας και χρησιμοποιούντα στις ανεξάρτητες αναρτήσεις (πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Ταυτόχρονα ο οδηγός λαμβάνει μια φυσιολογική αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο ανάλογα με το drive mode ελαφραίνει ή γίνεται πιο βαρύ. Εξυπηρετικό και με πολύ καλή λειτουργία είναι και το i-Pedal με τις 3 διαβαθμίσεις αναγεννητικής πέδησης με ταξινόμηση από 0 έως 3, με το επίπεδο 3 να ιδανικό για οδήγηση σε έντονη κίνηση start-stop, δίχως όμως να είναι απότομο κατά την επιβράδυνση.
204 ίπποι και διευρυμένη αυτονομία
Το EV3 ανεξαρτήτως έκδοσης εφοδιάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 ίππων και 283 Nm ροπής. Το EV3 Standard ενσωματώνει μπαταρία 58,3 kWh και το EV3 Long Range διαθέτει μπαταρία 81,4 kWh. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα (7,9 δλ. το Long Range) και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 170 χλμ./ώρα. Το EV3 Standard εξασφαλίζει αυτονομία σε μεικτές συνθήκες έως 436 χλμ. ή 584 χλμ. στην πόλη και το Long Range ανεβαίνει στα έως 605 χλμ. και 773 χλμ. αντίστοιχα. Η μεικτή κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 14,9 έως 16,2 kWh/100 χλμ., ενώ σε πραγματικές συνθήκες δεν απέχει πολύ από την οδήγηση που κάναμε με το Long Range.
Πολύ σημαντικές τεχνολογίες εφαρμόζονται και στις μπαταρίες για μεγαλύτερη μακροζωία και ταχύτερη φόρτιση. Για παράδειγμα το Kia EV3 είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο που χρησιμοποιεί σύστημα ταυτόχρονης απορρόφησης θερμότητας, επιτρέποντάς του να ανακυκλώνει την απορριπτόμενη θερμότητα όχι μόνο από το όχημα, αλλά και από τον εξωτερικό αέρα για βελτιστοποίηση της απόδοσης. Ο χρόνος ταχείας φόρτισης του EV3 επιτρέπει τη φόρτιση από 10 έως 80% σε 31 λεπτά, προσθέτοντας 220 χλμ. αυτονομίας σε 15 λεπτά. Επίσης, με το EV3, η Kia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV, δίνοντας στους επιβάτες την ελευθερία και την ευελιξία να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία, καφετιέρες ή σεσουάρ μαλλιών. Κάθε EV3 είναι επίσης ικανό για αμφίδρομη φόρτιση, συμπεριλαμβανομένων των Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home και Vehicle-to-Building, τα οποία θα εισαχθούν σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές.