To είπε και το έκανε η Mazda. Περίπου ένα χρόνο πριν είχε αναφέρει πως εξέλισσε την πιο σκληροπυρηνική έκδοση του MX-5 και τώρα, την παρουσιάζει με κάθε επισημότητα. Κι όχι μόνο με επισημότητα, αλλά και με την υψηλότερη ισχύ στα χρονικά του Miata.
Το MX-5 Spirit Racing Roadster 12R έκλεψε την παράσταση στο Σαλόνι του Τόκιο, καταρχάς με την πισταδόρικη εμφάνισή του. Χαμηλωμένο, με 17άρες ζάντες της Enkei και κόκκινες δαγκάνες της Brembo πίσω τους, ελαστικά Advan AD09 γύρω τους, αυτοκόλλητα (ειδικά το «Mazda Spirit Racing» στα πλάγια) και αεροδυναμικά βοηθήματα, όλα φανερώνουν μονομιάς τον στοχευμένο χαρακτήρα του πιο ειδικού MX-5 στα 36 χρόνια και τις 4 γενιές του. Στο εσωτερικό η εικόνα παρουσιάζεται κατά τι πιο συγκρατημένη, με τα μπάκετ της Recaro, την alcantara και τις κόκκινες λεπτομέρειες να δίνουν τον τόνο.
Πέρα από την εμφάνιση βέβαια, η ουσία του MX-5 Spirit Racing επικεντρώνεται στα μηχανικά μέρη. Πρώτα και καλύτερα εκείνα κάτω από το καπό, που χαρακτηρίζουν τον βελτιωμένο 2.0λιτρο Skyactiv-G. Το ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο μοτέρ αποκτά καινούργιο στρόφαλο και κυλινδροκεφαλή, custon πολλαπλή εισαγωγής, νέο εγκέφαλο και εξάτμιση (τιτανίου της Fijitsubo), κερδίζοντας εν τέλει 16 ίππους και φτάνοντας συνολικά τα 200 άλογα. Αριθμός ιστορικής σημασίας, καθότι σηματοδοτεί την υψηλότερη ισχύ (κανονική, αλλά και ειδική) όλων των εποχών για MX-5 παραγωγής! Τα τετραπίστονα φρένα της Brembo, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση και το ενισχυμένο σασί ολοκληρώνουν την τεχνική αλλαγή επιπέδου του Spirit Racing, με την έμφαση φυσικά να δίδεται στα track days και τις πίστες.
Η παραγωγή θα περιοριστεί στα μόλις 200 κομμάτια, αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας και βασική τιμή 7 εκατ. γεν (43.350 ευρώ). Παρόλα αυτά, κάποια από τα εξαρτήματα του MX-5 Spirit Racing Roadster 12R θα προστεθούν στον κατάλογο των έξτρα και θα γίνουν διαθέσιμα με την αγορά του απλού MX-5, σε επιλεγμένες αγορές.