Το φθηνότερο σε καύσιμο αυτοκίνητο των 18.200 ευρώ

Ένας από τους πιο βασικούς τομείς που εξετάζει ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση και κατά επέκταση το κόστος σε καύσιμο. Ειδικά όταν καθημερινά διανύονται αρκετά χιλιόμετρα, κάθε επιπλέον ευρώ μετράει. Για παράδειγμα ένα σύγχρονο μικρό χάτσμπακ ή B-SUV βενζίνης ή mild hybrid που καίει σε μεικτές συνθήκες γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., στοιχίζει κοντά στα 13 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα (με μέση τιμή 95άρας αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ.). Ακόμα και full hybrid με κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. «καίνε» 9 ευρώ/100 χλμ. Αν βάζει ο οδηγός ενισχυμένη βενζίνη με περισσότερα οκτάνια για καλύτερη καύση και απόδοση (ενδείκνυται στα μοτέρ άμεσου ψεκασμού), τότε το κόστος ανεβαίνει αισθητά.

Ωστόσο υπάρχει και η εναλλακτική λύση του LPG που συμφέρει ακόμα περισσότερο. Όταν τοποθετείται από το εργοστάσιο και καλύπτεται με όλες τις εγγυήσεις του κατασκευαστή είναι ακόμα καλύτερα, γιατί ο κάτοχος είναι καλυμμένος για ότι και αν συμβεί. Όπως ισχύει στην περίπτωση του Dacia Sandero ECO-G με την 5ετή εγγύηση και το πιο χαμηλό κόστος σε καύσιμο ακόμα σε σύγκριση με τα full hybrid. Με μεικτή κατανάλωση υγραερίου σε πραγματικές συνθήκες 8,2 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG στα 0,9 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. στοιχίζουν στον οδηγό μόλις 7 ευρώ. Ενδεικτικά τα 15.000 χλμ. κοστίζουν με LPG 1.050 ευρώ, έναντι 1.950 ευρώ με βενζίνη (7 λτ./100 χλμ.) ή 1.350 ευρώ με φουλ υβριδικό (5 λτ./100 χλμ.).

Το Sandero ECO-G τροφοδοτείται με τον 1.0 TCe της Renault, ο οποίος αποδίδει 100 PS και 170 Nm με τη βενζίνη, κινεί με άνεση σε όλες τις συνθήκες το αμάξωμα των 1.103 κιλών και εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.) και εν κινήσει. Με την επιλογή της βενζίνης η απόδοση μειώνεται στα 90 άλογα και 160 Nm, όμως στην πράξη δύσκολα ο οδηγός θα αντιληφθεί κάποια σημαντική διαφορά σε τράβηγμα και επιταχύνσεις. Πρόσθετα τα δύο ρεζερβουάρ των 40 λτ. για το LPG και των 50 λτ. για τη βενζίνη εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι, αλλά και στις διαδρομές ρουτίνας.

Εκτός από πάρα πολύ οικονομικό, το Sandero (πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024), είναι άνετο στην οδήγηση και ευρύχωρο. Σε χώρους τοποθετείται στην κορυφή των supermini, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (410 λίτρα). Το Sandero ECO-G 100 διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Expression με φουλ εξοπλισμό και στην τιμή των 18.220 ευρώ με το κλειδί στο χέρι. Δηλαδή συμπεριλαμβάνει τα έξοδα προετοιμασίας, πινακίδων, μεταφορικών και της αξίας του μεταλλικού χρώματος. Εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, προβολείς Full LED Pure Vision, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης, οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κλιματισμό, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινη επένδυση τιμονιού – λεβιέ ταχυτήτων κ.λπ.

Get it on Google Play Download on the App Store