Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 PS 4WD

H Suzuki μπορεί να έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, που ζητά SUV αλλά όχι απαραίτητα σε συνδυασμό με τετρακίνηση. Τα δικίνητα SUVs δεν λείπουν πλέον ούτε από τη γκάμα ενός παραδοσιακού 4WD κατασκευαστή, όμως όταν ακούμε «Suzuki» το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό πολλών, είναι εκτός δρόμου διαδρομές και συστήματα τετρακίνησης. Το S-Cross φροντίζει να εκπληρώσει και τα δύο, σε ένα ασυναγώνιστο πακέτο.

Στις 27.680 ευρώ που ξεκινά η τετρακίνητη έκδοση, σχεδόν όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού προσφέρονται ως 2WD. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει απολύτως τίποτα, καθώς το S-Cross AllGrip προσφέρεται στις εκδόσεις GL+, GLX και GLX Sunroof, οπότε εκ προοιμίου είναι πιο πλούσιο από το -ήδη καλοεξοπλισμένο- βασικό 2WD GL, που ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 22.680 ευρώ. Το εναρκτήριο 4WD προσφέρει στάνταρ την «ομπρέλα» συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (αυτόματο φρενάρισμα, έλεγχος τυφλών σημείων, διατήρηση λωρίδας, ενεργό cruise control), 6 αερόσακους, infotainment με οθόνη αφής των 9 ιντσών, πλοήγηση και Suzuki Connect για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (215/55 R17) και πολλά ακόμα. Στα παραπάνω προσθέστε 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη, και έχετε πλήρως την αγοραστικά ακαταμάχητη πρόταση της Suzuki στα C-SUV.

Off road εμφάνιση, «ζεστό» εσωτερικό

Η σχεδίαση του S-Cross 2ης γενιάς αποποιείται τα γονίδια υπερυψωμένου χάτσμπακ για χάρη καθαρών γραμμών SUV, που δίνουν στο αυτοκίνητο το πιο επιβλητικό παράστημα μέχρι σήμερα και το κρατούν επίκαιρο, σε μια κατηγορία όπου κάθε μήνα (που λέει ο λόγος) εμφανίζεται καινούργιο μοντέλο. Η γενναία χρήση πλαστικών προστατευτικών και η αποφυγή υπερβολών στο μέγεθος των τροχών (17άρες, αντί για ακρότητες 18 ή 19 ιντσών) χαρίζουν στο μικρομεσαίο SUV της Suzuki μια καθαρόαιμη off road χροιά, που τόση πέραση έχει στους αγοραστές, διατηρώντας παράλληλα τις διαστάσεις σε συμπαγή επίπεδα (μήκος 4,3 μέτρα).

Στα ενδότερα του S-Cross τώρα, ο συνδυασμός ποιότητας, εργονομίας και ευρυχωρίας σε κερδίζει με το που καθίσεις στη θέση του οδηγού (ή κάποια από των επιβατών). Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την εύχρηστη οθόνη αφής 9 ιντσών και το μαλακό πλαστικό, ιδίως μπροστά από το συνοδηγό, που ανεβάζει σε επίπεδο την ποιότητα. Η συναρμογή διατηρείται σε κορυφαίο επίπεδο, όπως και η εργονομία. Μοναδικό μειονέκτημα η ανάγκη για περιττή περιήγηση σε μενού και υπομενού του infotainment, για λειτουργίες που θα μπορούσαν να ελέγχονται με δυο κουμπιά. Από τους χώρους, αντίθετα, δεν υπάρχει το παραμικρό παράπονο. Ακόμα και με την πανοραμική ηλιοροφή της συγκεκριμένης έκδοσης, 4 ενήλικες θα βολευτούν με όλη τους την άνεση σε πόδια-κεφαλή, ενώ 5 θα χρειαστεί να κάνουν πολύ λίγες παραχωρήσεις. Αρκετό με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το κανονικότατο σχήμα.

Ακλόνητη αξία ο 1.400άρης mild hybrid turbo

Κάτω από το καπό, ο ήπια υβριδικός 1.400άρης BoosterJet συνεχίζει το εξαιρετικό του έργο. Η απόδοση των 129 ίππων μπορεί να μη φαίνεται πολλή, αλλά τα 235 Nm ροπής και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, σε συνδυασμό με την έξοχη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που «πάει» και, πρωτίστως, δεν «καίει». Η επιτάχυνση των 10,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα λέει τη μισή αλήθεια για τις επιδόσεις. Τα 130 χλμ./ώρα στις 2.700 σ.α.λ. και η ευκολία με την οποία φτάνει και διατηρείται εκεί το S-Cross, την άλλη μισή. Ο κινητήρας τραβάει δυνατά από τις 1.400-1.500 σ.α.λ., χαίροντας παράλληλα «σπρωξίματος» από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 17 ίππων και 50 Nm. Συνδυασμός που σε βοηθά να αποφεύγεις περιττά κατεβάσματα, όπως όταν κινείσαι με 3η και μόλις 40 χλμ./ώρα. Κανένα ρετάρισμα, ελάχιστη (και εντελώς φυσιολογική) υστέρηση μέχρι να «φορτώσει» το μοτέρ, απρόσκοπτη πορεία και φειδωλές απαιτήσεις σε καύσιμο.

Τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης που έδειξε η δοκιμή, αποτελούν πολύ καλή τιμή για τετρακίνητο C-SUV – χωρίς full hybrid σύστημα κιόλας. Ένα τσακ «βελούδινος» να είσαι με το δεξί πεντάλ, εύκολα βλέπεις το trip να πέφτει και κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Ακόμα και στην πόλη δεν θα το δεις να πηγαίνει πάνω από τα 7,8-8,0 λίτρα/100 χλμ., επωφελούμενο τα μέγιστα από την απρόσκοπτη λειτουργία του start-stop και την προαναφερθείσα ελαστικότητα του μοτέρ.

Άνετο και στιβαρό εντός – εκτός δρόμου

Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, Suzuki και τετρακίνηση είναι έννοιες αλληλένδετες. Στην άσφαλτο θα φανεί χρήσιμη σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, αφού με την αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα το κράτημα γίνεται ακόμα καλύτερο. Σε νορμάλ καταστάσεις εκτιμάς την απορροφητική ανάρτηση, που συνεργάζεται με επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού και κρατά εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους.

Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, «διαμαρτυρίες» θα ακουστούν ή γίνουν αισθητές μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες διαρκείας από κατσαρό οδόστρωμα. Λακκούβες, σαμαράκια, φρεάτια και λοιπά παράγωγα των ελληνικών δρόμων αντιμετωπίζονται επιτυχώς, προσδίδοντας έναν ευχάριστα ποιοτικό τόνο στην κίνηση του Suzuki. Στις στροφές εμφανίζει λίγες κλίσεις (πάντα σε λογικότατα επίπεδα), ενώ και το τιμόνι παρουσιάζεται κομμάτι αργό. Αντίθετα δεν θα σε ενοχλήσει πέρα από την άσφαλτο, όπου φροντίζει να κρατάει μακριά από τα χέρια σου πολλούς από τους κραδασμούς του χωματόδρομου. Το AllGrip προσφέρει μέχρι κλείδωμα της κατανομής μεταξύ των δυο αξόνων (απαραίτητα σε συνδυασμό με το πρόγραμμα Snow), όμως το Auto ή το Sport αρκούν για το 90% των περιστάσεων. Ειδικά με το δεύτερο, απολαμβάνεις θεαματική οδήγηση σε χώμα ή λάσπη: πλασάρεις από πριν, πλαγιολισθαίνεις, βγαίνεις με τα τέσσερα από τη στροφή, γενικά χαίρεσαι την κάθε στιγμή. Σε πιο… ώριμες καταστάσεις, όπως την υπερκέραση εμποδίων ή την κίνηση με τροχό/τροχούς στον αέρα, η τετρακίνηση και πάλι δίνει παντού τη λύση. Το μοναδικό που ζητά την προσοχή σου είναι η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος, που δεν ξεπερνά τα 175 χλστ., και τα ασφάλτινα ελαστικά.

(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, τιμή, ποιότητα κατασκευής, χώροι, κατανάλωση, άνεση, κινητήρας, εκτός δρόμου δυνατότητες
(-) Αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 χειροκίνητο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
235/2.000-3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
50
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,4-6,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6-5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.580
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.285
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.680 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store