Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Peugeot 3008

Η Peugeot με το προγενέστερο, δεύτερης γενιάς 3008 έκανε τη μεγάλη έκπληξη το 2016 όταν παρουσιάστηκε, κερδίζοντας αμέσως το κοινό με τον πολύ όμορφο, ξεχωριστό και δυναμικό συγχρόνως σχεδιασμό του. Σε λίγους μήνες ξεπέρασε τις 100.000 παραγγελίες, ενώ και στην Ελλάδα έγινε δημοφιλές, αφού επί σειρά ετών βρίσκονταν στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων στα C-SUV (πρώτο το  2022). Τώρα η Peugeot προχώρησε πολλά βήματα παραπάνω με το νέο 3008, το οποίο οδηγήσαμε στους δρόμους της Νίκαιας στη Γαλλία, ενώ λίαν συντόμως θα το έχουμε στα χέρια μας επί ελληνικού εδάφους και θα γνωρίζουμε τις τιμές του.

Ακαταμάχητα ελκυστικό

Το προγενέστερο Peugeot 3008 παρόλο που κυκλοφόρησε αρκετά στους δρόμους, παραμένει ενδιαφέρον και τραβάει τα βλέμματα. Εύλογα λοιπόν θα απορούσε κανείς, πώς ένα τέτοιο καλοσμιλεμένο SUV θα μπορούσε να γίνει ακόμα πιο συναρπαστικό. Και όμως οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας έκαναν τα αδύνατα δυνατά και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει αμέσως επιφωνήματα θαυμασμού. «Φανταστικό!», είναι η πρώτη λέξη που βγαίνει από τα χείλη όσων το αντικρύζουν και αρχίζουν να περιεργάζονται κάθε πλευρά του Coupe-SUV ή fastback, αν προτιμάτε αμαξώματός του. Ο νέος «λέοντας» των μικρομεσαίων SUV θα έχει αποκλειστικά αυτό το σχήμα, ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα της κατηγορίας.

Από όποια πλευρά και να το περιεργαστεί κάποιος, θα δει ότι είναι μελετημένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Μπροστά, η μεγάλη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος είναι μέρος του προφυλακτήρα και ξεφεύγει από την κλασική «γρίλια» με το νίκελ. Εξάλλου το χρώμιο εξοστρακίστηκε από το νέο 3008, ενώ αφαιρέθηκαν και τα πλαίσια στα παράθυρα, στα σημεία που ενώνονται με τα μεταλλικά πάνελ των θυρών. Την εντυπωσιακή του όψη τονίζει με τη σειρά του το νέο μοτίβο με τις 3 «νυχιές» σε κάθε πλευρά για τα φώτα ημέρας LED, όπως και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα ενώνονται με ένα πλαίσιο. Οι ανάγλυφες επιφάνειες κυριαρχούν από άκρη σε άκρη και πίσω αντίστοιχα, όπου κυριαρχούν η έντονη αεροτομή οροφής που βοηθά και στην αεροδυναμική (Cd: 0,28), η ανασηκωμένη «ουρά», το παρμπρίζ με την έντονη κλίση και τα τρισδιάστατα Full LED φώτα.

Σημαντικές διαφορές μεταξύ προγενέστερου και νέου Peugeot 3008 εντοπίζονται και σε διαστάσεις. Το βασισμένο στη νέα πλατφόρμα STLA Medium καινούργιο μοντέλο μεγάλωσε παντού. Συγκεκριμένα με μήκος 4.542 χλστ. τοποθετείται στο άνω άκρο των C-SUV και είναι μακρύτερο κατά 95 χλστ. (4.447 χλστ. το 2ης γενιάς 3008). Επίσης, έχει πλάτος 1.895 χλστ. (1.841 χλστ. πριν), ύψος 1.641 χλστ. (1.624) και μεταξόνιο 2.739 χλστ. (2.675).

Κλέβει την παράσταση και το εσωτερικό

Όσο εντυπωσιακό είναι εξωτερικά το νέο Peugeot 3008, άλλο τόσο είναι και στο εσωτερικό του. Στην επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το νέο Panoramic i-Cockpit, με την ενιαία κυρτή οθόνη των 21 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση, ενώ η οθόνη του infotainment αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Και τα δύο μαζί έχουν δέσει αρμονικά, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με το υπόλοιπο ταμπλό. Στο πανοραμικό i-Cockpit ο πίνακας οργάνων συνεχίζει να είναι πάνω από το μικρό τιμόνι, όμως πλέον δεν κρύβονται ενδείξεις, όπως γίνονταν πριν. Στο κέντρο του ταμπλό και ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς, συναντάμε τα i-Toggles. Πρόκειται για τα πλήκτρα αφής που προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στον οδηγό, σε 10 από τις αγαπημένες εφαρμογές του. Ο εκάστοτε χρήστης μπορεί να επιλέξει 10 από τις αγαπημένες του λειτουργίες (από σύστημα κλιματισμού μέχρι αλλαγή ραδιοφωνικών σταθμών) και μέσω των i-Toggles να τις χειρίζεται, δίχως να χρειάζεται περιήγηση σε μενού και υπομενού του συστήματος πολυμέσων.

Πολύ βολική είναι και η νέα θέση του μικρού επιλογέα μετάδοσης της κίνησης, οποίος μετακόμισε στο ταμπλό, δίπλα από το μπουτόν Engine Start Stop. Στα σημεία αναφοράς ανήκει και ο ambient φωτισμός, που δημιουργεί ένα φωτιζόμενο τόξο μπροστά και πέριξ οδηγού-συνοδηγού. Ένας ακόμα τομέας όπου το εσωτερικό του νέου Peugeot 3008 αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, είναι η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά (μαλακές επιφάνειες και ύφασμα), όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Πολύ γενναιόδωρο είναι το νέο 3008 και στον τομέα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ με τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα και τη χωρητικότητα των 520 λίτρων (ίδιο με πριν), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40/20/40) φτάνει τα 1.480 λίτρα.

Αμιγώς ηλεκτρικό και υβριδικό

Το νέο Peugeot 3008 θα προσφέρεται με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αλλά και υβριδικό. Το εισαγωγικό Ε-3008 εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 73 kWh και μοτέρ ισχύος 210 ίππων και 345 Nm. Σύμφωνα με την Peugeot η μεικτή αυτονομία φτάνει έως τα 524 χιλιόμετρα με κατανάλωση 17,7 kWh/100 χλμ., ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 8,7 δλ. Μετέπειτα θα προστεθεί η έκδοση Long Range με 230 άλογα (ίδια ροπή) και μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh για αυτονομία 700 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας θα τοποθετηθεί η τετρακίνητη έκδοση Electric 320, όπου ο κινητήρας των 210 ίππων συνδυάζεται με έναν ακόμα 110 ίππων και 166 Nm πίσω, διαμορφώνοντας τη συνολική απόδοση στα 320 άλογα. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,4 δλ. και για την παροχή ενέργειας φροντίζει η μπαταρία των  73 kWh. Σε κάθε περίπτωση η αρχιτεκτονική είναι 400V και ο onboard φορτιστής των 11 kW (προαιρετικά 22 kWh). Η ισχύ φόρτισης φτάνει έως 160 kW και γεμίζει την μπαταρία από 20% στο 80% σε 30 λεπτά.

Σχετικά με το πιο ενδιαφέρον αγοραστικά υβριδικό 3008, «φοράει» το γνωστό πλέον και από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis 48V Hybrid σύστημα που εξασφαλίζει και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Κινητήρας είναι ο νέος 1.2 PureTech των 136 ίππων και 230 Nm ροπής, συνδυασμένος με το 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη εξηλεκτρισμένο κιβώτιο e-DSC6 και το ηλεκτρικό μοτέρ των 22 ίππων και 51 Nm. To 3008 Hybrid επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ., καταναλώνει 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 123 γρ./χλμ. CO2.

Ιδιαίτερα στιβαρή αίσθηση στο δρόμο

Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Peugeot 3008 στη χώρα καταγωγής του, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε μόνο το ηλεκτρικό των 210 ίππων και 345 Nm. Θα έλεγε κανείς ότι με καθαρό βάρος 2.108 κιλά δεν θα είναι τόσο γρήγορο σε επιταχύνσεις αλλά και «ευέλικτο» από πλευράς οδικής συμπεριφοράς. Ωστόσο, στην πράξη δεν ισχύει τίποτα από αυτά, αφού για ακόμα μία φορά η Peugeot έκανε το θαύμα της. Γεγονός που αποδίδεται και στη νέα πλατφόρμα, όπου οι βαριές μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα του οχήματος (βλ. σχετική φωτογραφία). Σε συνδυασμό με το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των ανεξάρτητων αναρτήσεων (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω το E-3008 και ημιάκαμπτος άξονας στο Hybrid), το μικρομεσαίο SUV εμφανίζει πολύ στιβαρό πάτημα και γεμίζει σιγουριά τον οδηγό του.

Ακόμα και σε ορεινές διαδρομές της Γαλλικής Ριβιέρας που βρεθήκαμε, το νέο Ε-3008 παρουσίαζε μικρές κλίσεις και άφθονη πρόσφυση. Σίγουρα δεν είναι το ηλεκτρικό που νιώθεις να σε κολλάει στο κάθισμα κατά την επιτάχυνση, όμως λόγω άμεσης παροχής ισχύς ανεβάζει γρήγορα ρυθμούς. Ταυτόχρονα είναι ήσυχο και ξεκούραστο λόγω και του ηλεκτροκινητήρα, χαρακτηριστικό που αν μη τι άλλο εκτιμάται από τις πιο σύντομες έως τις μακρύτερες διαδρομές. Εν αναμονή λοιπόν για να το οδηγήσουμε σύντομα και στους πιο γλιστερούς και με άφθονες ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους.

Get it on Google Play Download on the App Store