Βλέποντας το θρυλικό hypercar της Bugatti «γυρισμένο» στο χώμα, μπορεί κανείς να πει «τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες». Όμως το ταπεινό μεσαίο της Skoda μοιράζεται πολύ βαθύτερες ρίζες με το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έσπασε το φράγμα των 1.000 ίππων!
Για την ακρίβεια, όχι μόνο αυτό αλλά και η Fabia 2ης γενιάς (όπως και η αντίστοιχη Octavia, για την οποία μιλάμε), όπως και το Kodiaq! Το μυστήριο περιπλέκεται…Τι σχέση μπορεί να έχουν 3 υπερ-επιτυχημένα εμπορικά και «λαϊκά» αυτοκίνητα, με μία κατασκευή που ξεπερνά τα 400 χλμ./ώρα τελικής και το 1 εκατομμύριο κόστους αγοράς, απευθυνόμενη σε σεΐχηδες και κροίσους; «Πολύ μεγαλύτερη από όση φαντάζεστε», είναι η απάντηση.
Δείτε ακόμα: Η Skoda έλυσε ένα αιώνιο πρόβλημα των οδηγών
Πέρα από το γεγονός πως όλα τα ανωτέρω εξελίχθηκαν υπό τη σκέπη του VW Group, Veyron-Octavia-Fabia-Kodiaq μοιράζονται τον ίδιο δημιουργό! Ο άνθρωπος που φιλοτέχνησε ένα αεροδυναμικό σχήμα για την Bugatti, ικανό να ξεπερνάει τα 400 χλμ./ώρα τελικής χωρίς να απογειώνεται το αυτοκίνητο, είναι ο ίδιος που φρόντισε για το τεράστιο πορτμπαγκάζ της Octavia, την εξαιρετική χωροταξία της Fabia και το επιβλητικό παρουσιαστικό του Kodiaq. Το όνομα αυτού: Josef Kaban. Και τώρα εξαργυρώνει τις επιτυχίες του, με μια μεταγραφή στην Rolls-Royce.
Ο Kaban ξεκίνησε την καριέρα του ως σχεδιαστής στην Audi το 2003, μετρώντας μόλις 20 χρόνια ζωής. 4 χρόνια αργότερα προβιβάστηκε στην θέση του επικεφαλής σχεδιασμού του Ίνγκολσταντ, δουλεύοντας παράλληλα στο project Veyron. Εν συνεχεία μετακινήθηκε στους συμπατριώτες του στην Skoda, με τις Octavia και Fabia 2ης γενιάς να είναι τα πρώτα «τέκνα του» εκεί. Η σχεδιαστική ταυτότητα που πρωτοείδαμε στο Superb 3ης γενιάς και απαντάται σε όλα τα τσεχικά μοντέλα σήμερα, επίσης αποτελεί έργο του ταλαντούχου σχεδιαστή. Το 2017 μετακινήθηκε στο αντίστοιχο πόστο της BMW, για να έρθει σήμερα η ώρα της επιστροφής στα executive «σαλόνια» μετά την Bugatti Veyron, αναλαμβάνοντας χρέη επικεφαλής σχεδιασμού στην Rolls-Royce.
Διαβάστε επίσης: Πώς να κάνεις την Bugatti Veyron σου πισωκίνητη (+video)
Και εις ανώτερα, λοιπόν, αν και πόσο παραπάνω να φτάσει;