Η ανάκληση των πρώτων VW με τις πειραγμένες εκπομπές NOx μπορεί να έχει έχει ξεκινήσει, ωστόσο δημιουργήθηκε ένα νέο πρόβλημα και η VW καθυστερεί τις επόμενες ανακλήσεις των μοντέλων της, αφού παρατηρήθηκε αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου στα αυτοκίνητα που έχουν ήδη επισκευαστεί.
Η πρώτη φάση της ανάκλησης 8,5 εκατομμυρίων VW, Audi, Skoda και SEAT, που έφεραν λογισμικό που μείωνε τις εκπομπές NOx τους ολοκληρώθηκε, αφού 4.300 VW Amarok πέρασαν από τους εμπόρους της VW για να φτιαχτεί το πρόβλημα.
Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γερμανία, το 2ο κύμα ανάκλησης για το ίδιο πρόβλημα σχεδόν 160.000 diesel VW Passat ενώ ήταν να ξεκινήσει στα τέλη του Μαρτίου δεν ξεκίνησε και ο λόγος είναι ότι παρατηρήθηκε αύξηση της κατανάλωσης στα αυτοκίνητα που έλαβαν το φτιαγμένο λογισμικό.
Η VW προς το παρόν δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα Γερμανικά media, όμως εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι «Πρέπει να εγγυηθούμε ότι ο θόρυβος και οι εκπομπές CO2 (άρα και η κατανάλωση) πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια με πριν την αλλαγή», κάτι που προφανώς αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει, εξ ου και καθυστερεί η ανάκληση των Passat.
Επιπλέον αυτού, ο ίδιος εκπρόσωπος δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή οι έλεγχοι από τις Ομοσπονδιακές Γερμανικές Αρχές ότι όλα είναι εντάξει δεν έχουν ολοκληρωθεί, παρότι αυτό αναμενόταν να συμβεί πριν από την προηγούμενη εβδομάδα, και πλέον αναμένεται η τελική απόφαση και λύση για να προχωρήσουν οι ανακλήσεις.
Τονίζουμε ότι μετά τα Passat, σειρά θα πάρουν και άλλα, αρκετά περισσότερα μοντέλα της VW, όπως τα 300.000 οχήματα με το 1.2 TDI κινητήρα και προς τα τέλη της χρονιάς τα 3.000.000 VW με τον 1.6 TDI diesel. Μαζί με το Passat επίσης, θα ανακληθούν 90.000 Audi A4/A5 και Skoda Superb, που φέρουν 2λιτρο TDI πετρελαιοκινητήρα.